Giandomenico Basso má ve svém programu v IRC další start začátkem června na Jalta Rally. Ital spoléhá na to, že bude jeho Proton konkurenceschopný.
Dvojnásobný mistr Evropy, Giandomenico Basso, se připravuje na svůj další start v IRC, kterým bude Jalta Rally od 2. do 4. června. Té se zúčastní samozřejmě s Protonem. 37letý Ital se původně musel obávat o svůj kokpit pro letošní rok, nicméně pak přišla nabídka od Protonu pro IRC, ve kterém v roce 2006 vybojoval titul.
Na Kanárských ostrovech jel Basso poprvé se speciálem Satria Neo S2000. Tehdy dojel devátý, ale teď je přesvědčený, že soutěž na Ukrajině dopadne pro něj i Proton lépe. "Můj první dojem z auta byl dobrý. Je jasné, že je před námi hodně práce. Auto ale reaguje dobře na jednotlivé změny. Na Kanárských ostrovech by auto mělo sedět mému stylu," řekl Basso.
Šéf Protonu, Chris Mellors, žene vývoj vozu dopředu a Giandomenico vidí mezi ním a Chrisem určité podobnosti. "Stejně jako já je Chris někdo, kdo do toho dává celé své srdce. Mně je jedno, jestli budu bojovat o TOP10 nebo o špici, pokud do toho dám to nejlepší a budu na to tlačit, jak jen to půjde. Snažím se z auta dostat to nejlepší."
O nadcházející soutěži na Ukrajině se Ital také zmínil. "Už se těším, až zase budu závodit v šampionátu, který mám rád a ve kterém se cítím dobře." Proton na soutěž vyšle hned tři speciály. Vedle Bassa se na start postaví i Per-Gunnar Andersson a Ukrajinec, Alexander Saliuk.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.