Giandomenico Basso má ve svém programu v IRC další start začátkem června na Jalta Rally. Ital spoléhá na to, že bude jeho Proton konkurenceschopný.
Dvojnásobný mistr Evropy, Giandomenico Basso, se připravuje na svůj další start v IRC, kterým bude Jalta Rally od 2. do 4. června. Té se zúčastní samozřejmě s Protonem. 37letý Ital se původně musel obávat o svůj kokpit pro letošní rok, nicméně pak přišla nabídka od Protonu pro IRC, ve kterém v roce 2006 vybojoval titul.
Na Kanárských ostrovech jel Basso poprvé se speciálem Satria Neo S2000. Tehdy dojel devátý, ale teď je přesvědčený, že soutěž na Ukrajině dopadne pro něj i Proton lépe. "Můj první dojem z auta byl dobrý. Je jasné, že je před námi hodně práce. Auto ale reaguje dobře na jednotlivé změny. Na Kanárských ostrovech by auto mělo sedět mému stylu," řekl Basso.
Šéf Protonu, Chris Mellors, žene vývoj vozu dopředu a Giandomenico vidí mezi ním a Chrisem určité podobnosti. "Stejně jako já je Chris někdo, kdo do toho dává celé své srdce. Mně je jedno, jestli budu bojovat o TOP10 nebo o špici, pokud do toho dám to nejlepší a budu na to tlačit, jak jen to půjde. Snažím se z auta dostat to nejlepší."
O nadcházející soutěži na Ukrajině se Ital také zmínil. "Už se těším, až zase budu závodit v šampionátu, který mám rád a ve kterém se cítím dobře." Proton na soutěž vyšle hned tři speciály. Vedle Bassa se na start postaví i Per-Gunnar Andersson a Ukrajinec, Alexander Saliuk.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?