Walter Röhrl byl společně se svým spolujezdcem, Hannu Mikkolou, uveden do síně slávy v muzeu Mobilia Classics ve finském městě Kangasala.
Walter Röhrl a Finsko, to je speciální dvojice. Soutěže MS ve Finsku se sice letos bývalý mistr světa nezúčastní, ale přesto bude ve Finsku jeho počínání sledováno. Byl totiž společně se svým spolujezdcem, Hannu Mikkolou uveden do síně slávy Mobilia Classics Museum, které se nachází ve městě Kangasala.
Röhrl vyhrál 14 soutěží MS, z toho hned čtyřikrát s rozdílnými vozy na Monte Carlu. Ve Finsku má však pouhý jeden start. Navíc tehdejší start na Arctic-Rally ukončily problémy s motorem. "Byl jsem překvapen tím, kolik lidí přišlo, aby se se mnou potkalo," řekl Walter.
Na otázku, proč se nezúčastnil více soutěží 1000 jezer, odpověděl: "Na tak velkém počtu skoků jsem se necítil zrovna nejlépe. Rád bych na těchto výborných tratích závodil, ale myšlenka na neustále skákající auto se mi nelíbí."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.