Nadchádzajúci víkend po dlhých dvadsiatich piatich rokoch odštartuje Rally Tríbeč, súťaž ktorej centrom bude mesto Topoľčany. Práve v tomto meste má domovské sídlo aj Melico Racing Team.
Ak by sme sa obzreli dozadu v každom meste v ktorom kedy odštartovala rally súťaž sa na štarte objavila aj domáca posádka. Niekedy ich bolo viac, niekedy menej. V prípade Rally Tríbeč však s prívlastkom „domáci“ môžeme označiť iba jednu, jedinú posádku. Tou je Jaro Melichárek s Rišom Lasevičom. Rovnako ako na všetkých súťažiach v minulom, ale aj tomto roku sa predstavia s vozidlom Mitsubishi Lancer WRC05. „Na domácej pôde sa vždy najhoršie jazdí. Okolo tratí súťaže stojí veľké množstvo domácich fanúšikov a to trochu človeku zväzuje ruky. Napriek tomu sa budeme s Rišom snažiť o čo najlepší výkon. Samozrejme nezabudneme ani na divákov, ktorých by sme radi zabavili peknými prejazdmi. Dúfam, že ťarcha domáceho prostredia s prvými súťažnými metrami opadne a bude sa nám dariť,“ vyjadril Jaro Melichárek svoje pred štartovné pocity.
Rally Tríbeč odštartuje už v piatok podvečer predstavením súťažiacich na štartovej rampe. Tá bude umiestnená na parkovisku pred Spoločenským domom na námestí Ľudovíta Štúra. V sobotu o ôsmej hodine vyštartujú posádky už „naostro“ na trať. Divácky zaujímavý bude hlavne mestský okruh, ktorý v rámci súťaže absolvujú posádky tri krát. Okrem tejto atraktívnej rýchlostnej skúšky je pre divákov počas piatkového večera, ale sobotňajšej súťaže pripravený bohatý kultúrny program. Prvú posádku na cieľovej rampe privítajú diváci v sobotu o 18-tej hodine.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?