Mikko Hirvonen za sebou nechal stín sezony 2010 a stal se nejúspěšnějším jezdcem Fordu.
Začátek nové éry královské disciplíny rallysportu má za sebou napínavý první závod. Hned pět jezdců mohlo na začátku třetí etapy ještě pomýšlet na celkové vítězství v této klasické zimní soutěži. Nakonec vyhrál Hirvonen o dech beroucích 6,5s před mladíkem Ostbergem. Ten měl náskok na Latvalu půl minuty. Hirvonen tak vybojoval svoje první vítězství po 12 měsících.„Byl to dech beroucí víkend pro celý náš tým. Nádherné, zase stojíme docela nahoře na podiu - po mých stranách mám navíc své týmové kolegy. Nové auto je fantastické. Na podvozku jsem nemusel nic měnit. S Fiestou WRC jsme sice docela na začátku vývoje, ale o charakteristice auta mám stále jasnější obrázek. Je to výborný start do nové sezony!“ říká Hirvonen, který se svým 13. vítězstvím stal nejúspěšnějším pilotem Fordu v MS. Navíc se teď dělí i o druhé místo v počtu vítězství s Petterem Solbergem co se týče aktivních závodníků v MS (první je samozřejmě Seb Loeb).
„Byla to ta nejvíce vzrušující rally mého života. Tak často jsem byl na dostřel špičce, pak jsem ale auto poslal do sněhové bariéry. Třetí místo dnes ráno nevypadalo reálně, ale nevzdal jsem to a zabojoval jsem,“ říká Latvala.
„Zažili jsme snový start do nové sezony. Čeho jsme s novou Fiestou WRC dosáhli, je fantastické. Mikko Hirvonen se zbavil stínu, který nad ním byl z minulé sezony a je ve své staré síle zpět. Jari-Matti Latvala musel zvládnout nějaké těžké situace a svoje třetí místo si opravdu zaslouží,“ říká šéf týmu, Malcolm Wilson.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.