Nová generace vozů S2000 by měla být pro národní šampionáty vybavena restriktory o velikosti 30mm. Navrhla to Rally komise FIA.
Doteď jezdily vozy Super2000 s nepřeplňovanými motory o obsahu 2l. To je ale pryč. Od teď musí mít každé nové S2000 motor s turbem o obsahu 1,6l. Tedy úplně stejný, jaký je i ve druhé generaci vozů WRC. Vozy S2000 však musí být vybaveny 30 mm restriktorem.Původně chtěla Světová rada FIA zakázat, že by nové vozy S2000 mohly závodit v regionálních šampionátech. Pak ovšem změnila názor a nasazení vozů do národních šampionátů povolila, nicméně jaksi pozapomněli určit velikost restriktorů. Tato nejasnost způsobovala problémy jak pro Mini, které vyvíjí nový motor o obsahu 1,6l s turbem, tak i pro již existující speciály s dvoulitrovými motory. Stále totiž nikdo neví, jak si vozy povedou v přímém srovnání. Ford ani Citroën zatím vývoj nového motoru pro S2000 neplánují (Citroën je v této kategorii zastoupen Peugeotem). Jediný Prodrive hodlá 1. března homologovat Mini Countrymana S2000 s novým motorem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?