Talentovaný švédský jezdec, Patrik Sandell, vstupuje do IRC. Mladík má naplánováno s vozem Škoda Fabia S2000 7 podniků Intercontinental Rally Challenge.
Sandell v MS soutěžil od roku 2006, ale pro letošní rok se ho rozhodl opustit. Důvodem je větší konkurence, která se v IRC schází. Navíc šampionát IRC je pro vozy S2000 vlajkovou lodí. "IRC je skvělé řešení pro letošní rok. Konkurence zde je opravdu tvrdá. Myslím, že může vyhrát 10 až 15 jezdců," prohlásil Sandell.
Patrik se vloni stal vice-mistrem S-WRC. Do nové sezony vstoupí s novým spolujezdcem, Staffanem Parmanderem. Vůz mu bude servisovat zlínský JM Racing. V IRC se Švéd může těšit na podporu od Škody Motorsport. Potká se zde s dalšími Švédy, PG Anderssonem a Emilem Axelssonem (shodou okolností bývalý navigátor Sandella), kteří v pojedou v IRC s továrním Protonem.
Sandell navíc může počítat také s podporou Švédského importéra Škodovky. "Škoda letos slaví 110 let v motorsportu, má tedy hodně zkušeností a velkou tradici. Bude velmi zajímavé sledovat Patrika a Staffana, pokud by letos uspěli, tak by jejich budoucnost mohla být zajímavá," říká Henrik Svensson, manažer Škody Švédsko pro média.
Program Patrika Sandella:
Tour de Corse (Francie): 13.-15. května Prime Yalta Rally (Ukrajina): 2.-4. červnaGeko Ypres Rally (Belgie): 23.-25. červnaSata Rallye Acores (Portugalsko): 14.-16. červenceBarum Czech Rally Zlín (ČR): 26.-28. srpnaRACMSA Rally of Scotland (UK): 14.-16. říjnaCyprus Rally (Kypr): 3.-5. listopadu
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?