Sno*Drift rally, úvodní podnik Rally America Championship ovládli Travis a Terry Hanson na jejich superprodukčním speciálu Subaru Impreza WRX Sti. Na druhém místě skončil Dave Mirra na voze stejné značky, ale ve třídě open a třetí Joseph Burke s Lancerem Evo IX taktéž ve třídě open.
Hanson zvítězil naprosto suverénním způsobem o necelé čtyři minuty před dvojicí Mirra, Burke. Na tom by nebylo nic překvapujícího až na jednu maličkost. Hanson startoval se speciálem ve třídě SP, menší úpravy na voze oproti třídě open, ve které startovali Mirra a Burke.Vítěz dokázal využít technických potíží suverénní dvojice Antoine L'Estage (Mitsubishi Lancer Evo X) a David Higgins (Subaru Impreza WRX Sti), kteří odstoupili z vedoucí pozice v soutěži již v první etapě. Prvně jmenovaný ve čtvrté rychlostní zkoušce a druhý o dvě později. Hanson poté zvítězil sice jen ve třech rychlostních zkouškách z jedenácti, ale rychlou a bezchybnou jízdou ve zbývajících se dokázal zapsat do historie amerického rallysportu jako první vítěz v šampionátu se superprodukčním vozem.
Až do konce se však bojovalo u druhé místo. Dave Mirra měl v první etapě defekt, propadl se až na páté místo. Přesto dokázal v následujících rychlostních zkouškách smazat manko více jak jedné minuty a po zásluze bral stříbrný věnec před Josephem Burkem, kterého přeskočil v předposlední rychlostní zkoušce.Výsledky Sno*Drif Rally 20111. Travis Hanson - Terry Hanson 2007 Subaru Impreza WRX STi 2:27:20.5 2. Dave Mirra - Marshall Clarke 2011 Subaru Impreza WRX STi -3:53.1 3. Joseph Burke - Alexander Kihurani 2006 Mitsubishi Evo -9 3:58.3 4. Roman Pakos - Maciej Sawicki 2006 Subaru Impreza STi -7:11.9 5. Jimmy Keeney - Melissa Keeney 2007 Subaru Impreza WRX STi -9:58.4 6. Mason Moyle - Gary Barton 1999 Subaru Impreza -13:14.2 7. Matthew Marker - Christopher Gordon 2006 Subaru WRX -16:49.2 8. Dillon Van Way - Jake Blattner 2011 Ford Fiesta -19:19.3 1. 2WD9. Adam Yeoman - Jordan Schulze 2002 Subaru Impreza -19:49.1 10. Christopher Duplessis - Catherine Woods 2010 Scion xD -20:27.2 2. 2WD
foto: Mike Proulx, WRS
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?