Sno*Drift rally, úvodní podnik Rally America Championship ovládli Travis a Terry Hanson na jejich superprodukčním speciálu Subaru Impreza WRX Sti. Na druhém místě skončil Dave Mirra na voze stejné značky, ale ve třídě open a třetí Joseph Burke s Lancerem Evo IX taktéž ve třídě open.
Hanson zvítězil naprosto suverénním způsobem o necelé čtyři minuty před dvojicí Mirra, Burke. Na tom by nebylo nic překvapujícího až na jednu maličkost. Hanson startoval se speciálem ve třídě SP, menší úpravy na voze oproti třídě open, ve které startovali Mirra a Burke.Vítěz dokázal využít technických potíží suverénní dvojice Antoine L'Estage (Mitsubishi Lancer Evo X) a David Higgins (Subaru Impreza WRX Sti), kteří odstoupili z vedoucí pozice v soutěži již v první etapě. Prvně jmenovaný ve čtvrté rychlostní zkoušce a druhý o dvě později. Hanson poté zvítězil sice jen ve třech rychlostních zkouškách z jedenácti, ale rychlou a bezchybnou jízdou ve zbývajících se dokázal zapsat do historie amerického rallysportu jako první vítěz v šampionátu se superprodukčním vozem.
Až do konce se však bojovalo u druhé místo. Dave Mirra měl v první etapě defekt, propadl se až na páté místo. Přesto dokázal v následujících rychlostních zkouškách smazat manko více jak jedné minuty a po zásluze bral stříbrný věnec před Josephem Burkem, kterého přeskočil v předposlední rychlostní zkoušce.Výsledky Sno*Drif Rally 20111. Travis Hanson - Terry Hanson 2007 Subaru Impreza WRX STi 2:27:20.5 2. Dave Mirra - Marshall Clarke 2011 Subaru Impreza WRX STi -3:53.1 3. Joseph Burke - Alexander Kihurani 2006 Mitsubishi Evo -9 3:58.3 4. Roman Pakos - Maciej Sawicki 2006 Subaru Impreza STi -7:11.9 5. Jimmy Keeney - Melissa Keeney 2007 Subaru Impreza WRX STi -9:58.4 6. Mason Moyle - Gary Barton 1999 Subaru Impreza -13:14.2 7. Matthew Marker - Christopher Gordon 2006 Subaru WRX -16:49.2 8. Dillon Van Way - Jake Blattner 2011 Ford Fiesta -19:19.3 1. 2WD9. Adam Yeoman - Jordan Schulze 2002 Subaru Impreza -19:49.1 10. Christopher Duplessis - Catherine Woods 2010 Scion xD -20:27.2 2. 2WD
foto: Mike Proulx, WRS
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.