Sno*Drift rally, úvodní podnik Rally America Championship ovládli Travis a Terry Hanson na jejich superprodukčním speciálu Subaru Impreza WRX Sti. Na druhém místě skončil Dave Mirra na voze stejné značky, ale ve třídě open a třetí Joseph Burke s Lancerem Evo IX taktéž ve třídě open.
Hanson zvítězil naprosto suverénním způsobem o necelé čtyři minuty před dvojicí Mirra, Burke. Na tom by nebylo nic překvapujícího až na jednu maličkost. Hanson startoval se speciálem ve třídě SP, menší úpravy na voze oproti třídě open, ve které startovali Mirra a Burke.Vítěz dokázal využít technických potíží suverénní dvojice Antoine L'Estage (Mitsubishi Lancer Evo X) a David Higgins (Subaru Impreza WRX Sti), kteří odstoupili z vedoucí pozice v soutěži již v první etapě. Prvně jmenovaný ve čtvrté rychlostní zkoušce a druhý o dvě později. Hanson poté zvítězil sice jen ve třech rychlostních zkouškách z jedenácti, ale rychlou a bezchybnou jízdou ve zbývajících se dokázal zapsat do historie amerického rallysportu jako první vítěz v šampionátu se superprodukčním vozem.
Až do konce se však bojovalo u druhé místo. Dave Mirra měl v první etapě defekt, propadl se až na páté místo. Přesto dokázal v následujících rychlostních zkouškách smazat manko více jak jedné minuty a po zásluze bral stříbrný věnec před Josephem Burkem, kterého přeskočil v předposlední rychlostní zkoušce.Výsledky Sno*Drif Rally 20111. Travis Hanson - Terry Hanson 2007 Subaru Impreza WRX STi 2:27:20.5 2. Dave Mirra - Marshall Clarke 2011 Subaru Impreza WRX STi -3:53.1 3. Joseph Burke - Alexander Kihurani 2006 Mitsubishi Evo -9 3:58.3 4. Roman Pakos - Maciej Sawicki 2006 Subaru Impreza STi -7:11.9 5. Jimmy Keeney - Melissa Keeney 2007 Subaru Impreza WRX STi -9:58.4 6. Mason Moyle - Gary Barton 1999 Subaru Impreza -13:14.2 7. Matthew Marker - Christopher Gordon 2006 Subaru WRX -16:49.2 8. Dillon Van Way - Jake Blattner 2011 Ford Fiesta -19:19.3 1. 2WD9. Adam Yeoman - Jordan Schulze 2002 Subaru Impreza -19:49.1 10. Christopher Duplessis - Catherine Woods 2010 Scion xD -20:27.2 2. 2WD
foto: Mike Proulx, WRS
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.