Sno*Drift rally, úvodní podnik Rally America Championship ovládli Travis a Terry Hanson na jejich superprodukčním speciálu Subaru Impreza WRX Sti. Na druhém místě skončil Dave Mirra na voze stejné značky, ale ve třídě open a třetí Joseph Burke s Lancerem Evo IX taktéž ve třídě open.
Hanson zvítězil naprosto suverénním způsobem o necelé čtyři minuty před dvojicí Mirra, Burke. Na tom by nebylo nic překvapujícího až na jednu maličkost. Hanson startoval se speciálem ve třídě SP, menší úpravy na voze oproti třídě open, ve které startovali Mirra a Burke.Vítěz dokázal využít technických potíží suverénní dvojice Antoine L'Estage (Mitsubishi Lancer Evo X) a David Higgins (Subaru Impreza WRX Sti), kteří odstoupili z vedoucí pozice v soutěži již v první etapě. Prvně jmenovaný ve čtvrté rychlostní zkoušce a druhý o dvě později. Hanson poté zvítězil sice jen ve třech rychlostních zkouškách z jedenácti, ale rychlou a bezchybnou jízdou ve zbývajících se dokázal zapsat do historie amerického rallysportu jako první vítěz v šampionátu se superprodukčním vozem.
Až do konce se však bojovalo u druhé místo. Dave Mirra měl v první etapě defekt, propadl se až na páté místo. Přesto dokázal v následujících rychlostních zkouškách smazat manko více jak jedné minuty a po zásluze bral stříbrný věnec před Josephem Burkem, kterého přeskočil v předposlední rychlostní zkoušce.Výsledky Sno*Drif Rally 20111. Travis Hanson - Terry Hanson 2007 Subaru Impreza WRX STi 2:27:20.5 2. Dave Mirra - Marshall Clarke 2011 Subaru Impreza WRX STi -3:53.1 3. Joseph Burke - Alexander Kihurani 2006 Mitsubishi Evo -9 3:58.3 4. Roman Pakos - Maciej Sawicki 2006 Subaru Impreza STi -7:11.9 5. Jimmy Keeney - Melissa Keeney 2007 Subaru Impreza WRX STi -9:58.4 6. Mason Moyle - Gary Barton 1999 Subaru Impreza -13:14.2 7. Matthew Marker - Christopher Gordon 2006 Subaru WRX -16:49.2 8. Dillon Van Way - Jake Blattner 2011 Ford Fiesta -19:19.3 1. 2WD9. Adam Yeoman - Jordan Schulze 2002 Subaru Impreza -19:49.1 10. Christopher Duplessis - Catherine Woods 2010 Scion xD -20:27.2 2. 2WD
foto: Mike Proulx, WRS
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?