Jezdci týmu MINI WRC, Kris Meeke a Dani Sordo, se nemusí obávat o ztrátu své závodní rychlosti, když Mini v letošní sezoně bude debutovat v průběhu roku, tedy alespoň podle týmových stránek.
Ačkoliv nemáme žádné potvrzení, tým Prodrive by se měl poprvé objevit na Rally d’Italia Sardegna, která se jede od 5. do 8. května. Meeke se naposledy ostře svezl v půlce října a Dani Sordo nezávodil od Monza Rally Show, která se jela listopadu. Mohla by tak existovat obava, že by oba jezdci mohli mít na šotolinovém podniku problémy vzhledem k tomu, jak dlouho už nezávodili.
Nicméně, Richard Taylor, který řídí obchodní operace Prodrivu, říká, že se nebojí o ztrátu rytmu svých závodních jezdců. „Díky množství testů, které uděláme do homologace a představení, si nemusíme dělat starosti. Oba jezdci jsou vytíženi. V únoru máme v plánu dva testy. Kris také měl v programu několik dní demonstrací, které mu daly další čas v autě.“
Taylor je přesvědčen, že oba jezdci budou mít dostatečné možnosti na prozkoumání podniků, které budou v kalendáři WRC v roce 2012. „Pochopitelně se zaměříme na podniky, které budou v šampionátu příští rok. Pro jezdce to samozřejmě bude mít smysl.“
Testovací program Mini, který samozřejmě obstarávají Meeke a Sordo, je plánován ve Španělsku a ve Francii. „Primárně teď pracujeme na šotolině. Během roku jsou v šampionátu také podniky asfaltové, ale jedou se později, takže se na to zaměříme později. Teď se chceme koncentrovat hlavně na šotolinu. Jedeme do Španělska a Francie. Je to pro nás rušné období.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.