Jezdci týmu MINI WRC, Kris Meeke a Dani Sordo, se nemusí obávat o ztrátu své závodní rychlosti, když Mini v letošní sezoně bude debutovat v průběhu roku, tedy alespoň podle týmových stránek.
Ačkoliv nemáme žádné potvrzení, tým Prodrive by se měl poprvé objevit na Rally d’Italia Sardegna, která se jede od 5. do 8. května. Meeke se naposledy ostře svezl v půlce října a Dani Sordo nezávodil od Monza Rally Show, která se jela listopadu. Mohla by tak existovat obava, že by oba jezdci mohli mít na šotolinovém podniku problémy vzhledem k tomu, jak dlouho už nezávodili.
Nicméně, Richard Taylor, který řídí obchodní operace Prodrivu, říká, že se nebojí o ztrátu rytmu svých závodních jezdců. „Díky množství testů, které uděláme do homologace a představení, si nemusíme dělat starosti. Oba jezdci jsou vytíženi. V únoru máme v plánu dva testy. Kris také měl v programu několik dní demonstrací, které mu daly další čas v autě.“
Taylor je přesvědčen, že oba jezdci budou mít dostatečné možnosti na prozkoumání podniků, které budou v kalendáři WRC v roce 2012. „Pochopitelně se zaměříme na podniky, které budou v šampionátu příští rok. Pro jezdce to samozřejmě bude mít smysl.“
Testovací program Mini, který samozřejmě obstarávají Meeke a Sordo, je plánován ve Španělsku a ve Francii. „Primárně teď pracujeme na šotolině. Během roku jsou v šampionátu také podniky asfaltové, ale jedou se později, takže se na to zaměříme později. Teď se chceme koncentrovat hlavně na šotolinu. Jedeme do Španělska a Francie. Je to pro nás rušné období.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?