Jezdci týmu MINI WRC, Kris Meeke a Dani Sordo, se nemusí obávat o ztrátu své závodní rychlosti, když Mini v letošní sezoně bude debutovat v průběhu roku, tedy alespoň podle týmových stránek.
Ačkoliv nemáme žádné potvrzení, tým Prodrive by se měl poprvé objevit na Rally d’Italia Sardegna, která se jede od 5. do 8. května. Meeke se naposledy ostře svezl v půlce října a Dani Sordo nezávodil od Monza Rally Show, která se jela listopadu. Mohla by tak existovat obava, že by oba jezdci mohli mít na šotolinovém podniku problémy vzhledem k tomu, jak dlouho už nezávodili.
Nicméně, Richard Taylor, který řídí obchodní operace Prodrivu, říká, že se nebojí o ztrátu rytmu svých závodních jezdců. „Díky množství testů, které uděláme do homologace a představení, si nemusíme dělat starosti. Oba jezdci jsou vytíženi. V únoru máme v plánu dva testy. Kris také měl v programu několik dní demonstrací, které mu daly další čas v autě.“
Taylor je přesvědčen, že oba jezdci budou mít dostatečné možnosti na prozkoumání podniků, které budou v kalendáři WRC v roce 2012. „Pochopitelně se zaměříme na podniky, které budou v šampionátu příští rok. Pro jezdce to samozřejmě bude mít smysl.“
Testovací program Mini, který samozřejmě obstarávají Meeke a Sordo, je plánován ve Španělsku a ve Francii. „Primárně teď pracujeme na šotolině. Během roku jsou v šampionátu také podniky asfaltové, ale jedou se později, takže se na to zaměříme později. Teď se chceme koncentrovat hlavně na šotolinu. Jedeme do Španělska a Francie. Je to pro nás rušné období.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?