Šéf společnosti Prodrive, David Richards, je přesvědčen, že konstrukční tým společnosti nedělá žádné kompromisy při stavbě Mini Countrymanu WRC, což by mělo zajistit extrémní úspěchy.
"Když chcete postavit soutěžní nebo okruhový vůz, tak vezmete auto a zkusíte na něj aplikovat platné předpisy. Při stavbě ale musíte učinit nějaké kompromisy, protože auto není nikdy vhodné ve všech směrech," popisuje začátky spolupráce Prodrivu s Mini Richards.
"Říkám tedy, proč to neudělat kompletně jinak. Designujeme auto podle posledních regulí. Pak můžeme vzít auta a srovnat je. Víte, vždy musíte udělat nějaké kompromisy, jen záleží na tom, jak moc velké ty kompromisy budou. Bude to překvapení sezony. Auto, šasi, vše je senzační."
Tovární vozy týmu Mini budou vodit po tratích světových soutěží bývalý tovární jezdce Citroënu, Dani Sordo, a šampión IRC z roku 2009, Kris Meeke. Richards očekává, že Sordovi zkušenosti od Citroënu posunou celý projekt Mini Countryman WRC vpřed. "Má spoustu zkušeností a ví, jak v posledních pěti letech fungoval mistrovský tým. Pro tým to bude velký příspěvek."
Richards si také myslí, že Meeke byl neprávem přehlížen týmy z WRC, a tak musel jezdit "jen" s vozy S2000. Nicméně svou kariéru oživil ziskem titulu v IRC. "Je to výborný jezdec a zaslouží si to. Jeho mentorem byl Colin McRae, což na něj mělo pozitivní dopad."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.