Dennis Kuipers bude tuto sezonu jezdit ve Fordu Fiesta připravovaném M-Sportem v týmu FERM Power Tools World Rally Team.
25letý Dán minulý měsíc představil svoje plány na účast v MS s Fordem Fiesta WRC pro tuto sezonu (psali jsme zde). Jeho vstup byl teď navíc upřesněnu. Bude startovat za tým, který bude sbírat i body mezi značkovými týmy. Dennis se zúčastní 11 ze 13 soutěží, když první soutěž by měl odjet ve Švédsku. Kuipers se v roce 2010 svezl na osmi soutěžích s Fiestou S2000 od M-Sportu. Nejlepšího výsledku dosáhl v Turecku, kde byl devátý.
Kalendář FERM Power Tools World Rally Teamu:
10. – 13. února: Rally Sweden
3. – 6. března: Rally Mexico
24. – 27. března: Rally Portugal
14. – 17. dubna: Jordan Rally
5. – 8. května: Rally d'Italia
16. – 19. června: Acropolis Rally
28. – 31. července: Rally Finland
18. – 21. srpna: Rallye Deutschland
29. září – 2. října: Rally of France
20. – 23. října: Catalunya Rally
10. – 13. listopadu: Wales Rally GB
Dennis Kuipers i jeho otec dosud jezdili hlavně s Focusy WRC
Dennis Kuipers:
Jsem velmi potěšen vstupem FERM Power Tools World Rally Teamu do sezony 2011. Rok 2010 byl učednickým rokem, s Fordem Fiesta S2000 jsme dosáhli několika slušných výsledků. Myslím, že zkušenosti, které jsme získali s Fiestou S2000 budou vynikajícími k řízení nového Fordu Fiesta RS WRC. Opravdu se těším na příští rok.
Malcolm Wilson, ředitel M-Sportu:
Je to čest přivítat FERM Power Tools World Rally Team v rodině M-Sportu a ve WRC roku 2011. Dennis s Fordem Fiesta S2000 v roce 2010 zaznamenal sérii konzistentně silných výsledků a ukázal tak značný posun během roku. Byla to radost pracovat s Dennisem a už se těším na spolupráci s ním a s novým týmem a snad na úspěšnou sezonu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.