Dennis Kuipers bude tuto sezonu jezdit ve Fordu Fiesta připravovaném M-Sportem v týmu FERM Power Tools World Rally Team.
25letý Dán minulý měsíc představil svoje plány na účast v MS s Fordem Fiesta WRC pro tuto sezonu (psali jsme zde). Jeho vstup byl teď navíc upřesněnu. Bude startovat za tým, který bude sbírat i body mezi značkovými týmy. Dennis se zúčastní 11 ze 13 soutěží, když první soutěž by měl odjet ve Švédsku. Kuipers se v roce 2010 svezl na osmi soutěžích s Fiestou S2000 od M-Sportu. Nejlepšího výsledku dosáhl v Turecku, kde byl devátý.
Kalendář FERM Power Tools World Rally Teamu:
10. – 13. února: Rally Sweden
3. – 6. března: Rally Mexico
24. – 27. března: Rally Portugal
14. – 17. dubna: Jordan Rally
5. – 8. května: Rally d'Italia
16. – 19. června: Acropolis Rally
28. – 31. července: Rally Finland
18. – 21. srpna: Rallye Deutschland
29. září – 2. října: Rally of France
20. – 23. října: Catalunya Rally
10. – 13. listopadu: Wales Rally GB
Dennis Kuipers i jeho otec dosud jezdili hlavně s Focusy WRC
Dennis Kuipers:
Jsem velmi potěšen vstupem FERM Power Tools World Rally Teamu do sezony 2011. Rok 2010 byl učednickým rokem, s Fordem Fiesta S2000 jsme dosáhli několika slušných výsledků. Myslím, že zkušenosti, které jsme získali s Fiestou S2000 budou vynikajícími k řízení nového Fordu Fiesta RS WRC. Opravdu se těším na příští rok.
Malcolm Wilson, ředitel M-Sportu:
Je to čest přivítat FERM Power Tools World Rally Team v rodině M-Sportu a ve WRC roku 2011. Dennis s Fordem Fiesta S2000 v roce 2010 zaznamenal sérii konzistentně silných výsledků a ukázal tak značný posun během roku. Byla to radost pracovat s Dennisem a už se těším na spolupráci s ním a s novým týmem a snad na úspěšnou sezonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?