Zdá se, že po sezonách vývoje vozu, to letos Proton myslí s útokem na čelní příčky IRC opravdu vážně. Pomoci by mu v tom měl i o 30 koní silnější motor od Renaultu.
Hned po prvním testu Protonu Satria Neo S2000 si P.-G. Andersson stěžoval na slabý výkon motoru. Ještě před startem Rally Monte Carlo bude mít bývalý mistr JWRC, Andersson, šanci si se svým kolegou Atkinsonem vyzkoušet novou pohonnou jednotku od Renaultu, kterou tým nasadí už na Monte.
Zatímco starý motor měl 278 koňských sil, ten nový by jich měl produkovat až 305. Další problém, který tým Proton v minulé sezoně v Asijsko-Pacifickém šampionátu trápil, byly časté defekty. Na to reagoval výrobce obutí, značka BF Goodrich vyvinutím nové gumy se silnější boční stěnou.
V nové sezoně by se měl Chris Atkinson zaměřit výhradně na šampionát IRC, zatímco jeho loňský kolega, Alister McRae, by se měl pokusit získat titul v Asijsko-Pacifickém šampionátu, který je pro značku Proton domácím.
S Anderssonem vedení týmu jedná o možnosti, že by za tým Proton mohl startovat v IRC pravidelně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.