Franz Wittmann zažil o letošních Vánocích šok! Jeho hlavní sponzor, který ho podporoval v IRC předešlé dvě sezony, společnost Interwetten, oznámil, že ho již nadále sponzorovat nebude. Rakušan musel zrušit start na lednové Rally Monte Carlo. I zbytek sezony v IRC je nejistý!
Ještě před Vánoci si byl Franz poměrně jistý tím, co bude příští rok dělat. V plánu byla další sezona v IRC. Jenže jeho hlavní sponzor, Interwetten, mladému Rakušanovi finanční pomoc odřekl, a tak se bude muset minimálně lednové Monte Carlo bez jezdce Peugeotu 207 S2000 obejít.
„Měli jsme otevřený rozhovor s odpovědnými lidmi z Interwetten. Bylo mi však bohužel sděleno, že v příštím roce se jejich aktivity z marketingových důvodů přesunou do jiného odvětví. Díky tomu mám momentálně ve svém budgetu velkou díru, protože se jednalo o hlavního sponzora. Přesto jsem společnosti Interwetten a speciálně panu Wolfgangu Fabianovi za oba dva roky velice vděčný. Díky této skvělé spolupráci jsem si mohl zkusit motorsport na té nejvyšší úrovni a mohl jsem se prezentovat i na mezinárodní úrovni,“ říká Wittmann.
Jak tedy bude vypadat jeho budoucnost? O tom se Franz nechtěl moc bavit. „Již jsem samozřejmě začal hledat nového partnera, se kterým bych mohl dále pokračovat v mojí rallyové kariéře.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?