Citroën Junior Team vstupuje do Rally Velká Británie s posádkami Dani Sordo / Diego Vallejo a Kimi Räikkönen / Kaj Lindström s cílem zajistit si třetí příčku v Poháru konstruktérů.
Dani Sordo, aktuálně pátý v pořadí mistrovství světa pilotů, s pěti stupni vítězů z posledních sedmi podniků, chce sezonu zakončit dobrým výsledkem: "Je to sice těžká rally, ale já jsem tu v minulosti zajížděl dobré časy. Letos bych chtěl vyhrát!" Španěl byl v posledních dvou ročnících na stupních vítězů. "Počasí bude hrát velkou roli. Pokud bude povrch suchý, mělo by se jezdit velmi rychle. Nicméně, v případě deště, změní se povrch na bláto a bude to hodně kluzké, nejvíc ze všech rally. Tempo bude od startu vysoké, protože vyhrát chtějí všichni."S 21 body je Kimi Räikkönen desátý z jeho letošních deseti odjetých soutěží. Ve Walesu ho čeká povrch, na kterém už bodoval v Jordánsku, Turecku a Portugalsku. "Víme, že tento rok je pro nás učením," řekl Kimi. "Měl jsem vzestupy i pády jako každý jiný pilot, který začíná v nové disciplíně, a v rally zvlášť. Myslím, že ve Walesu to nebude příliš jiné než kdykoli jindy v historii," pokračuje bývalý mistr světa formule jedna.Tři otázky pro Dani SordaRally Velké Británie je neobvyklá rally s neopakovatelnými podmínkami. Je to vaše oblíbená rally?"Miluji ji. Silnice jsou často velmi rychlé, a to samozřejmě vyhovuje mému jezdeckému stylu. Rychlostní zkoušky jsou těžké, ale poskytují spoustu vzrušení pro pilota a spolujezdce. Nicméně právě v tomto ročním období mohou povětrnostní podmínky zcela změnit charakter soutěže. Vzpomínám, jak jsme před několika lety startovali v mlze a dešti, že to vypadalo jako v noci. Připadal jsem si jako v tunelu. Jen bílá zeď vpředu i vzadu. Nic jsme neviděli, ale měli jsme plnou důvěru v naše poznámky. Jsou pro nás svaté."Jaký je váš cíl pro finále sezony?"Pojedu naplno od začátku. Chci hrát o vítězství. Rally Velké Británie je posledním závodem sezony a vyhrát budou chtít všichni. Chci odvést dobrou práci, věřím, že na to mám a věřím i v pomoc Citroën Junior Teamu."Je to vaše poslední vystoupení s Citroënem C4 WRC. Co vám zůstane v paměti ze čtyř roků s tímto autem?"To, že psalo historii rally. Citroen Xsara WRC dosáhl velmi vysoké úrovně, ale C4 WRC nastavil laťku ještě výš. Citroën odvedl skvělou práci a výsledky jsou toho důkazem. Jsem velmi hrdý, že jsem se mohl podílet i na jeho vývoji v průběhu všech těch let. C4 WRC vyhrával na všech površích, žádná rally mu neunikla. Budu mít jen ty nejlepší vzpomínky. Tento vůz je vynikající ve všech směrech. Ve všem, od podvozku až po motor, dosáhl mimořádné úrovně a neustále se krůček po krůčku zlepšoval. Bylo mi potěšením jej řídit poslední čtyři sezony a bude tomu tak i v Británii."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?