Citroën Junior Team vstupuje do Rally Velká Británie s posádkami Dani Sordo / Diego Vallejo a Kimi Räikkönen / Kaj Lindström s cílem zajistit si třetí příčku v Poháru konstruktérů.
Dani Sordo, aktuálně pátý v pořadí mistrovství světa pilotů, s pěti stupni vítězů z posledních sedmi podniků, chce sezonu zakončit dobrým výsledkem: "Je to sice těžká rally, ale já jsem tu v minulosti zajížděl dobré časy. Letos bych chtěl vyhrát!" Španěl byl v posledních dvou ročnících na stupních vítězů. "Počasí bude hrát velkou roli. Pokud bude povrch suchý, mělo by se jezdit velmi rychle. Nicméně, v případě deště, změní se povrch na bláto a bude to hodně kluzké, nejvíc ze všech rally. Tempo bude od startu vysoké, protože vyhrát chtějí všichni."S 21 body je Kimi Räikkönen desátý z jeho letošních deseti odjetých soutěží. Ve Walesu ho čeká povrch, na kterém už bodoval v Jordánsku, Turecku a Portugalsku. "Víme, že tento rok je pro nás učením," řekl Kimi. "Měl jsem vzestupy i pády jako každý jiný pilot, který začíná v nové disciplíně, a v rally zvlášť. Myslím, že ve Walesu to nebude příliš jiné než kdykoli jindy v historii," pokračuje bývalý mistr světa formule jedna.Tři otázky pro Dani SordaRally Velké Británie je neobvyklá rally s neopakovatelnými podmínkami. Je to vaše oblíbená rally?"Miluji ji. Silnice jsou často velmi rychlé, a to samozřejmě vyhovuje mému jezdeckému stylu. Rychlostní zkoušky jsou těžké, ale poskytují spoustu vzrušení pro pilota a spolujezdce. Nicméně právě v tomto ročním období mohou povětrnostní podmínky zcela změnit charakter soutěže. Vzpomínám, jak jsme před několika lety startovali v mlze a dešti, že to vypadalo jako v noci. Připadal jsem si jako v tunelu. Jen bílá zeď vpředu i vzadu. Nic jsme neviděli, ale měli jsme plnou důvěru v naše poznámky. Jsou pro nás svaté."Jaký je váš cíl pro finále sezony?"Pojedu naplno od začátku. Chci hrát o vítězství. Rally Velké Británie je posledním závodem sezony a vyhrát budou chtít všichni. Chci odvést dobrou práci, věřím, že na to mám a věřím i v pomoc Citroën Junior Teamu."Je to vaše poslední vystoupení s Citroënem C4 WRC. Co vám zůstane v paměti ze čtyř roků s tímto autem?"To, že psalo historii rally. Citroen Xsara WRC dosáhl velmi vysoké úrovně, ale C4 WRC nastavil laťku ještě výš. Citroën odvedl skvělou práci a výsledky jsou toho důkazem. Jsem velmi hrdý, že jsem se mohl podílet i na jeho vývoji v průběhu všech těch let. C4 WRC vyhrával na všech površích, žádná rally mu neunikla. Budu mít jen ty nejlepší vzpomínky. Tento vůz je vynikající ve všech směrech. Ve všem, od podvozku až po motor, dosáhl mimořádné úrovně a neustále se krůček po krůčku zlepšoval. Bylo mi potěšením jej řídit poslední čtyři sezony a bude tomu tak i v Británii."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.