Citroën Junior Team vstupuje do Rally Velká Británie s posádkami Dani Sordo / Diego Vallejo a Kimi Räikkönen / Kaj Lindström s cílem zajistit si třetí příčku v Poháru konstruktérů.
Dani Sordo, aktuálně pátý v pořadí mistrovství světa pilotů, s pěti stupni vítězů z posledních sedmi podniků, chce sezonu zakončit dobrým výsledkem: "Je to sice těžká rally, ale já jsem tu v minulosti zajížděl dobré časy. Letos bych chtěl vyhrát!" Španěl byl v posledních dvou ročnících na stupních vítězů. "Počasí bude hrát velkou roli. Pokud bude povrch suchý, mělo by se jezdit velmi rychle. Nicméně, v případě deště, změní se povrch na bláto a bude to hodně kluzké, nejvíc ze všech rally. Tempo bude od startu vysoké, protože vyhrát chtějí všichni."S 21 body je Kimi Räikkönen desátý z jeho letošních deseti odjetých soutěží. Ve Walesu ho čeká povrch, na kterém už bodoval v Jordánsku, Turecku a Portugalsku. "Víme, že tento rok je pro nás učením," řekl Kimi. "Měl jsem vzestupy i pády jako každý jiný pilot, který začíná v nové disciplíně, a v rally zvlášť. Myslím, že ve Walesu to nebude příliš jiné než kdykoli jindy v historii," pokračuje bývalý mistr světa formule jedna.Tři otázky pro Dani SordaRally Velké Británie je neobvyklá rally s neopakovatelnými podmínkami. Je to vaše oblíbená rally?"Miluji ji. Silnice jsou často velmi rychlé, a to samozřejmě vyhovuje mému jezdeckému stylu. Rychlostní zkoušky jsou těžké, ale poskytují spoustu vzrušení pro pilota a spolujezdce. Nicméně právě v tomto ročním období mohou povětrnostní podmínky zcela změnit charakter soutěže. Vzpomínám, jak jsme před několika lety startovali v mlze a dešti, že to vypadalo jako v noci. Připadal jsem si jako v tunelu. Jen bílá zeď vpředu i vzadu. Nic jsme neviděli, ale měli jsme plnou důvěru v naše poznámky. Jsou pro nás svaté."Jaký je váš cíl pro finále sezony?"Pojedu naplno od začátku. Chci hrát o vítězství. Rally Velké Británie je posledním závodem sezony a vyhrát budou chtít všichni. Chci odvést dobrou práci, věřím, že na to mám a věřím i v pomoc Citroën Junior Teamu."Je to vaše poslední vystoupení s Citroënem C4 WRC. Co vám zůstane v paměti ze čtyř roků s tímto autem?"To, že psalo historii rally. Citroen Xsara WRC dosáhl velmi vysoké úrovně, ale C4 WRC nastavil laťku ještě výš. Citroën odvedl skvělou práci a výsledky jsou toho důkazem. Jsem velmi hrdý, že jsem se mohl podílet i na jeho vývoji v průběhu všech těch let. C4 WRC vyhrával na všech površích, žádná rally mu neunikla. Budu mít jen ty nejlepší vzpomínky. Tento vůz je vynikající ve všech směrech. Ve všem, od podvozku až po motor, dosáhl mimořádné úrovně a neustále se krůček po krůčku zlepšoval. Bylo mi potěšením jej řídit poslední čtyři sezony a bude tomu tak i v Británii."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?