POŘADÍ PO RZ14 - CÍL: Vítězem Kyperské rally se stal Katařan Nasser Al-Attiyah s Fiestou S2000. Martin Prokop po problémech s vozem dojel třetí, Míra Tarabus čtvrtý a Roman Kresta opanoval šestou pozici.
Fotogalerie z podniku k prohlédnutí zde.
Výsledky po RZ14 - CÍL:
Vítězem posledního podniku letošního seriálu IRC se stal Katařan Nasser Al-Attiyah s vozem Ford Fiesta S2000. Během celého závodu se tento jezdec přetahoval o vedení s Martinem Prokopem, který si původně přijel na Kypr zlepšit náladu po neúspěšném ataku na vítězství v S-WRC. I když to zpočátku i přes páteční dvacetisekundovou penalizaci vypadalo, že si Prokop dojede pro vítězství v této soutěži, technika byla v neděli proti. Ráno hlásil jihlavský jezdec problémy s poloosou. Navíc přišel defekt a tak se posádka Prokop - Tománek propadla až na čtvrtou pozici za týmového kolegu Tarabuse. Před něj se ještě stihla probojovat, ale to bylo vše. Po skvělém výkonu si tak posádka Jipocar Racing Teamu odváží z Kypru třetí příčku. Zlepšování nálady se tak moc nekonalo. Tentokrát však díky stávkující technice.
I další dvě české posádky, které se ostrovní soutěže zúčastnily si nevedly špatně. Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát si při své teprve druhé šotolinové soutěži v kariéře, dojela pro skvělé čtvrté místo. Výsledek je o to cennější, že se jezdec nedopustil žádných velkých jezdeckých chyb a soutěž absolvoval takřka bez problémů. Tím nasbíral spousty zkušeností, které se mu budou jistě hodit při dalších soutěžích, které absolvuje s Fiestou S2000.
Poslední českou posádkou na startu i v cíli FxPro Cyprus Rally 2010 jsou Roman Kresta - Petr Gross. Zkušená posádka si s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX dojela pro celkovou šestou příčku. Nestačila pouze na jezdce s technikou S2000. Naopak dalšímu jezdci s klasickou produkční technikou Timotheou Charalambosovi nadělil Kresta téměř pět a půl minuty. Na Krestově výrazu po dojezdech do cíle zkoušek, které přenášel živě Eurosport bylo vidět, jak si soutěžení užívá.
Dnes tedy skončila klasická soutěž a poslední podnik letošního IRC - FxPro Cyprus Rally 2010. Posádky na Kypru však zůstávají a zítra se zůčastní novinky - takzvané zlaté rychlostní zkoušky. O podrobnostech této Kyperské speciality vás budeme informovat v samostatném článku.
Výsledky po RZ14 -CÍL
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 3:11:53,5 --- 2. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +30,7 3. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +4:22,0 4. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +5:50,5 5. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +6:55,5 6. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:26,6 7. Thimotheu C. - Laos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +12:44,0 8. Tingrides C. - Shialos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +13:20,6 9. Al-Marri M. - Arena N. Subaru Impreza STi N16 +14:50,3 10. Polykarpu P. - Laos S. Mitsubishi Lancer Evo IX +19:15,8
Výsledky po RZ 10
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 2:13:13,7 --- 2. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +17,7 3. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +3:02,2 4. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +3:35,0 5. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +4:58,0 6. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:22,4 7. Tingrides C. - Shialos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:08,8 8. Al-Marri M. - Arena N. Subaru Impreza STi N16 +9:24,8 9. Thimotheu C. - Laos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +11:42,5 10. Polykarpu P. - Laos S. Mitsubishi Lancer Evo IX +13:12,6
Výsledky po RZ 8:
Dnešní závěrečnou superspeciálku opanoval Martin Prokop, který navýšil svůj náskok ve vedení už na 11,2s. Druhý je samozřejmě jeho největší soupeř, Katařan Nasser Al-Attiyah, na Fordu Fiesta S2000. Pak jsou pro českého fanouška další příjemné zprávy: Na třetí příčce je Roger Feghali, který sice Čechem není, ale pilotuje Škodu Fabia S2000.
Za ním je česká dvojka Tarabus a Kresta. Oba s již větším odstupem. Jaromír Tarabus konkrétně na průběžně vedoucího ztrácí 3 minuty a 22 vteřin a Roman Kresta ještě o minutu více.
Na deváté místo se po superspeciálce posunul Andreas Philippou se Subaru Impreza. TOP 10 teď nově uzavírá Nicolas Amiouni s Lancerem deváté evoluce.
Výsledky po RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 1:33:36,6 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +11,2 3. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +57,0 4. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +3:22,1 5. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:22,5 6. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +5:22,4 7. Tingrides C. - Shialos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:16,9 8. Al-Marri M. - Arena N. Subaru Impreza STi N16 +7:46,5 9. Philippou A. - Kourtelass C. Subaru Impreza +9:56,6 10. Amiouni N. - Duffy K. Mitsubishi Lancer Evo IX +10:00,7
Výsledky po RZ 7:
Po ranní dvaceti vteřinové penalizaci se posádka Prokop - Tománek ve druhé sekci dnešní etapy probojovala do vedení. Nahrál ji k tomu i defekt Al-Attiyaha. Všichni Češi jsou v Top 5.
Všechny tři rychlostní zkoušky druhé sekce první etapy FxPro Cyprus Rally 2010 vyhrál Bryan Bouffier. Nic mu to však není platné, protože v dopolední sekci urazil kolo a nabral ztrátu více než dvacet minut.
Do čela se po RZ7 posunula česká posádka Martin Prokop - Jan Tománek na Fiestě S2000. Do té doby vedoucího Al-Attiyaha postihl na RZ7 pomalý defekt a propadl se na druhou příčku.
Celá soutěž je skvěle rozjetá z pohledu českých barev. Kromě vedoucího Prokopa jsou na čtvrtém místě Tarabus s Trunkátem a pátá příčka patří Krestovi s Grossem.
Výsledky po RZ7
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 1:31:18,4 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +9,5 3. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +52,9 4. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +3:19,3 5. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:10,2 6. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +5:10,0 7. Tingrides C. - Shialos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:01,1 8. Al-Marri M. - Arena N. Subaru Impreza STi N16 +7:20,3 9. Limniotis L. - Vassiliou M. Mitsubishi Lancer Evo IX +9:33,2 10. Philippou A. - Kourtelass C. Subaru Impreza +9:34,3
Výsledky po RZ 4:
Problémy s diferenciálem Prokopovy fiesty vyřešil ranní servis, ovšem za cenu 20 s penalizace. Prokop však ukázal svoji rychlost a vyhrál jak RZ 2, tak i RZ 3. Na RZ 4 zaznamenal třetí čas a poskočil tak až na druhou příčku, necelých dvacet sekund za Al-Attiyaha. Nebýt penalizace, byl by ve vedení. Časy v druhé polovině první desítky vynesly Krestu na páté místo, podobné výsledky však u Tarabuse znamenaly pád na čtvrtou příčku.Zásadní věci se děly již na RZ 2. Mikkelsenovi vypověděl službu motor jeho fiesty a nedojel tak ani na start RZ. Bryana Bouffiera postihl defekt zavěšení a ztráta dvaceti pěti minut neznamenala nic jiného než pád na poslední místo. Nic na tom nezměnily ani dva druhé časy z RZ 3 a 4.Velká nepříjemnost postihla také Wittmanna, který podobně jako Prokop v ranním servisu příliš dlouho opravoval. Na rozdíl od něj se však Rakušan zdržel déle a nese si tak penalizaci 1,5 minuty! Na krásném třetím míste drží fabii S2000 sedminásobný libanonský mistr Roger Feghali.
Pořadí po RZ 4 - Agioi Vavatsinias 1
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 46:53,0 --- 2. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +19,6 3. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +29,5 4. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +1:22,8 5. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:05,2 6. Wittmann jr. F. - Beinke J. Peugeot 207 S2000 +2:58,7 7. Tingrides C. - Shialos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:08,4 8. Savva S. - Papandreaou A. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:15,9 9. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +3:27,2 10. Oliveira D. - Miranda A. Peugeot 207 S2000 +3:29,7
Výsledky po RZ 1:
Nejrychleji jel Attiyah, který ale měl namále na skoku. Šestý Feghali poškodil záď své Fabie S2000 o bariéru.
Velké problémy s diferenciálem své Fiesty S2000 má Martin Prokop. Vůz byl předán hned po RZ do uzavřeného parkoviště. Vyměnit diferenciál tak budou muset vranním servisu. Času bude ale velmi málo, jelikož mechanici mají na servis pouze deset minut. Určitě se celá akce neobejde bez penalizace.
Soutěž je ale dlouhá a velmi těžká. Zítra čeká na posádky 114 ostrých kilometrů v pěti rychlostních zkouškách.
Pořadí po RZ 1 - Lemesos 1
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 2:21,7 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +0,6 3. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +0,8 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +3,1 5. Wittmann jr. F. - Beinke J. Peugeot 207 S2000 +3,8 6. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +6,5 7. Oliveira D. - Miranda A. Peugeot 207 S2000 +8,4 8. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +9,6 9. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +10,9 10. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +12,2
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?