POŘADÍ PO RZ14 - CÍL: Vítězem Kyperské rally se stal Katařan Nasser Al-Attiyah s Fiestou S2000. Martin Prokop po problémech s vozem dojel třetí, Míra Tarabus čtvrtý a Roman Kresta opanoval šestou pozici.
Fotogalerie z podniku k prohlédnutí zde.
Výsledky po RZ14 - CÍL:
Vítězem posledního podniku letošního seriálu IRC se stal Katařan Nasser Al-Attiyah s vozem Ford Fiesta S2000. Během celého závodu se tento jezdec přetahoval o vedení s Martinem Prokopem, který si původně přijel na Kypr zlepšit náladu po neúspěšném ataku na vítězství v S-WRC. I když to zpočátku i přes páteční dvacetisekundovou penalizaci vypadalo, že si Prokop dojede pro vítězství v této soutěži, technika byla v neděli proti. Ráno hlásil jihlavský jezdec problémy s poloosou. Navíc přišel defekt a tak se posádka Prokop - Tománek propadla až na čtvrtou pozici za týmového kolegu Tarabuse. Před něj se ještě stihla probojovat, ale to bylo vše. Po skvělém výkonu si tak posádka Jipocar Racing Teamu odváží z Kypru třetí příčku. Zlepšování nálady se tak moc nekonalo. Tentokrát však díky stávkující technice.
I další dvě české posádky, které se ostrovní soutěže zúčastnily si nevedly špatně. Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát si při své teprve druhé šotolinové soutěži v kariéře, dojela pro skvělé čtvrté místo. Výsledek je o to cennější, že se jezdec nedopustil žádných velkých jezdeckých chyb a soutěž absolvoval takřka bez problémů. Tím nasbíral spousty zkušeností, které se mu budou jistě hodit při dalších soutěžích, které absolvuje s Fiestou S2000.
Poslední českou posádkou na startu i v cíli FxPro Cyprus Rally 2010 jsou Roman Kresta - Petr Gross. Zkušená posádka si s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX dojela pro celkovou šestou příčku. Nestačila pouze na jezdce s technikou S2000. Naopak dalšímu jezdci s klasickou produkční technikou Timotheou Charalambosovi nadělil Kresta téměř pět a půl minuty. Na Krestově výrazu po dojezdech do cíle zkoušek, které přenášel živě Eurosport bylo vidět, jak si soutěžení užívá.
Dnes tedy skončila klasická soutěž a poslední podnik letošního IRC - FxPro Cyprus Rally 2010. Posádky na Kypru však zůstávají a zítra se zůčastní novinky - takzvané zlaté rychlostní zkoušky. O podrobnostech této Kyperské speciality vás budeme informovat v samostatném článku.
Výsledky po RZ14 -CÍL
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 3:11:53,5 --- 2. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +30,7 3. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +4:22,0 4. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +5:50,5 5. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +6:55,5 6. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:26,6 7. Thimotheu C. - Laos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +12:44,0 8. Tingrides C. - Shialos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +13:20,6 9. Al-Marri M. - Arena N. Subaru Impreza STi N16 +14:50,3 10. Polykarpu P. - Laos S. Mitsubishi Lancer Evo IX +19:15,8
Výsledky po RZ 10
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 2:13:13,7 --- 2. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +17,7 3. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +3:02,2 4. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +3:35,0 5. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +4:58,0 6. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:22,4 7. Tingrides C. - Shialos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:08,8 8. Al-Marri M. - Arena N. Subaru Impreza STi N16 +9:24,8 9. Thimotheu C. - Laos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +11:42,5 10. Polykarpu P. - Laos S. Mitsubishi Lancer Evo IX +13:12,6
Výsledky po RZ 8:
Dnešní závěrečnou superspeciálku opanoval Martin Prokop, který navýšil svůj náskok ve vedení už na 11,2s. Druhý je samozřejmě jeho největší soupeř, Katařan Nasser Al-Attiyah, na Fordu Fiesta S2000. Pak jsou pro českého fanouška další příjemné zprávy: Na třetí příčce je Roger Feghali, který sice Čechem není, ale pilotuje Škodu Fabia S2000.
Za ním je česká dvojka Tarabus a Kresta. Oba s již větším odstupem. Jaromír Tarabus konkrétně na průběžně vedoucího ztrácí 3 minuty a 22 vteřin a Roman Kresta ještě o minutu více.
Na deváté místo se po superspeciálce posunul Andreas Philippou se Subaru Impreza. TOP 10 teď nově uzavírá Nicolas Amiouni s Lancerem deváté evoluce.
Výsledky po RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 1:33:36,6 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +11,2 3. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +57,0 4. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +3:22,1 5. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:22,5 6. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +5:22,4 7. Tingrides C. - Shialos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:16,9 8. Al-Marri M. - Arena N. Subaru Impreza STi N16 +7:46,5 9. Philippou A. - Kourtelass C. Subaru Impreza +9:56,6 10. Amiouni N. - Duffy K. Mitsubishi Lancer Evo IX +10:00,7
Výsledky po RZ 7:
Po ranní dvaceti vteřinové penalizaci se posádka Prokop - Tománek ve druhé sekci dnešní etapy probojovala do vedení. Nahrál ji k tomu i defekt Al-Attiyaha. Všichni Češi jsou v Top 5.
Všechny tři rychlostní zkoušky druhé sekce první etapy FxPro Cyprus Rally 2010 vyhrál Bryan Bouffier. Nic mu to však není platné, protože v dopolední sekci urazil kolo a nabral ztrátu více než dvacet minut.
Do čela se po RZ7 posunula česká posádka Martin Prokop - Jan Tománek na Fiestě S2000. Do té doby vedoucího Al-Attiyaha postihl na RZ7 pomalý defekt a propadl se na druhou příčku.
Celá soutěž je skvěle rozjetá z pohledu českých barev. Kromě vedoucího Prokopa jsou na čtvrtém místě Tarabus s Trunkátem a pátá příčka patří Krestovi s Grossem.
Výsledky po RZ7
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 1:31:18,4 --- 2. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 +9,5 3. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +52,9 4. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +3:19,3 5. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:10,2 6. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +5:10,0 7. Tingrides C. - Shialos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +6:01,1 8. Al-Marri M. - Arena N. Subaru Impreza STi N16 +7:20,3 9. Limniotis L. - Vassiliou M. Mitsubishi Lancer Evo IX +9:33,2 10. Philippou A. - Kourtelass C. Subaru Impreza +9:34,3
Výsledky po RZ 4:
Problémy s diferenciálem Prokopovy fiesty vyřešil ranní servis, ovšem za cenu 20 s penalizace. Prokop však ukázal svoji rychlost a vyhrál jak RZ 2, tak i RZ 3. Na RZ 4 zaznamenal třetí čas a poskočil tak až na druhou příčku, necelých dvacet sekund za Al-Attiyaha. Nebýt penalizace, byl by ve vedení. Časy v druhé polovině první desítky vynesly Krestu na páté místo, podobné výsledky však u Tarabuse znamenaly pád na čtvrtou příčku.Zásadní věci se děly již na RZ 2. Mikkelsenovi vypověděl službu motor jeho fiesty a nedojel tak ani na start RZ. Bryana Bouffiera postihl defekt zavěšení a ztráta dvaceti pěti minut neznamenala nic jiného než pád na poslední místo. Nic na tom nezměnily ani dva druhé časy z RZ 3 a 4.Velká nepříjemnost postihla také Wittmanna, který podobně jako Prokop v ranním servisu příliš dlouho opravoval. Na rozdíl od něj se však Rakušan zdržel déle a nese si tak penalizaci 1,5 minuty! Na krásném třetím míste drží fabii S2000 sedminásobný libanonský mistr Roger Feghali.
Pořadí po RZ 4 - Agioi Vavatsinias 1
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 46:53,0 --- 2. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +19,6 3. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +29,5 4. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +1:22,8 5. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:05,2 6. Wittmann jr. F. - Beinke J. Peugeot 207 S2000 +2:58,7 7. Tingrides C. - Shialos P. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:08,4 8. Savva S. - Papandreaou A. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:15,9 9. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +3:27,2 10. Oliveira D. - Miranda A. Peugeot 207 S2000 +3:29,7
Výsledky po RZ 1:
Nejrychleji jel Attiyah, který ale měl namále na skoku. Šestý Feghali poškodil záď své Fabie S2000 o bariéru.
Velké problémy s diferenciálem své Fiesty S2000 má Martin Prokop. Vůz byl předán hned po RZ do uzavřeného parkoviště. Vyměnit diferenciál tak budou muset vranním servisu. Času bude ale velmi málo, jelikož mechanici mají na servis pouze deset minut. Určitě se celá akce neobejde bez penalizace.
Soutěž je ale dlouhá a velmi těžká. Zítra čeká na posádky 114 ostrých kilometrů v pěti rychlostních zkouškách.
Pořadí po RZ 1 - Lemesos 1
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Ford Fiesta S2000 2:21,7 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +0,6 3. Tarabus J. - Trunkát D. Ford Fiesta S2000 +0,8 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +3,1 5. Wittmann jr. F. - Beinke J. Peugeot 207 S2000 +3,8 6. Feghali R. - Matar J. Škoda Fabia S2000 +6,5 7. Oliveira D. - Miranda A. Peugeot 207 S2000 +8,4 8. Kresta R. - Gross P. Mitsubishi Lancer Evo IX +9,6 9. Thomas N. - Loizides A. Peugeot 207 S2000 +10,9 10. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +12,2
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.