POŘADÍ PO RZ14 - CÍL: Vítězem Kyperské rally se stal Katařan Nasser Al-Attiyah s Fiestou S2000. Martin Prokop po problémech s vozem dojel třetí, Míra Tarabus čtvrtý a Roman Kresta opanoval šestou pozici.
Fotogalerie z podniku k prohlédnutí zde.
Výsledky po RZ14 - CÍL:
Vítězem posledního podniku letošního seriálu IRC se stal Katařan Nasser Al-Attiyah s vozem Ford Fiesta S2000. Během celého závodu se tento jezdec přetahoval o vedení s Martinem Prokopem, který si původně přijel na Kypr zlepšit náladu po neúspěšném ataku na vítězství v S-WRC. I když to zpočátku i přes páteční dvacetisekundovou penalizaci vypadalo, že si Prokop dojede pro vítězství v této soutěži, technika byla v neděli proti. Ráno hlásil jihlavský jezdec problémy s poloosou. Navíc přišel defekt a tak se posádka Prokop - Tománek propadla až na čtvrtou pozici za týmového kolegu Tarabuse. Před něj se ještě stihla probojovat, ale to bylo vše. Po skvělém výkonu si tak posádka Jipocar Racing Teamu odváží z Kypru třetí příčku. Zlepšování nálady se tak moc nekonalo. Tentokrát však díky stávkující technice.
I další dvě české posádky, které se ostrovní soutěže zúčastnily si nevedly špatně. Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát si při své teprve druhé šotolinové soutěži v kariéře, dojela pro skvělé čtvrté místo. Výsledek je o to cennější, že se jezdec nedopustil žádných velkých jezdeckých chyb a soutěž absolvoval takřka bez problémů. Tím nasbíral spousty zkušeností, které se mu budou jistě hodit při dalších soutěžích, které absolvuje s Fiestou S2000.
Poslední českou posádkou na startu i v cíli FxPro Cyprus Rally 2010 jsou Roman Kresta - Petr Gross. Zkušená posádka si s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX dojela pro celkovou šestou příčku. Nestačila pouze na jezdce s technikou S2000. Naopak dalšímu jezdci s klasickou produkční technikou Timotheou Charalambosovi nadělil Kresta téměř pět a půl minuty. Na Krestově výrazu po dojezdech do cíle zkoušek, které přenášel živě Eurosport bylo vidět, jak si soutěžení užívá.
Dnes tedy skončila klasická soutěž a poslední podnik letošního IRC - FxPro Cyprus Rally 2010. Posádky na Kypru však zůstávají a zítra se zůčastní novinky - takzvané zlaté rychlostní zkoušky. O podrobnostech této Kyperské speciality vás budeme informovat v samostatném článku.
Výsledky po RZ14 -CÍL
Pořadí
Výsledky po RZ 10
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Výsledky po RZ 8:
Dnešní závěrečnou superspeciálku opanoval Martin Prokop, který navýšil svůj náskok ve vedení už na 11,2s. Druhý je samozřejmě jeho největší soupeř, Katařan Nasser Al-Attiyah, na Fordu Fiesta S2000. Pak jsou pro českého fanouška další příjemné zprávy: Na třetí příčce je Roger Feghali, který sice Čechem není, ale pilotuje Škodu Fabia S2000.
Za ním je česká dvojka Tarabus a Kresta. Oba s již větším odstupem. Jaromír Tarabus konkrétně na průběžně vedoucího ztrácí 3 minuty a 22 vteřin a Roman Kresta ještě o minutu více.
Na deváté místo se po superspeciálce posunul Andreas Philippou se Subaru Impreza. TOP 10 teď nově uzavírá Nicolas Amiouni s Lancerem deváté evoluce.
Výsledky po RZ8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Výsledky po RZ 7:
Po ranní dvaceti vteřinové penalizaci se posádka Prokop - Tománek ve druhé sekci dnešní etapy probojovala do vedení. Nahrál ji k tomu i defekt Al-Attiyaha. Všichni Češi jsou v Top 5.
Všechny tři rychlostní zkoušky druhé sekce první etapy FxPro Cyprus Rally 2010 vyhrál Bryan Bouffier. Nic mu to však není platné, protože v dopolední sekci urazil kolo a nabral ztrátu více než dvacet minut.
Do čela se po RZ7 posunula česká posádka Martin Prokop - Jan Tománek na Fiestě S2000. Do té doby vedoucího Al-Attiyaha postihl na RZ7 pomalý defekt a propadl se na druhou příčku.
Celá soutěž je skvěle rozjetá z pohledu českých barev. Kromě vedoucího Prokopa jsou na čtvrtém místě Tarabus s Trunkátem a pátá příčka patří Krestovi s Grossem.
Výsledky po RZ7
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Výsledky po RZ 4:
Problémy s diferenciálem Prokopovy fiesty vyřešil ranní servis, ovšem za cenu 20 s penalizace. Prokop však ukázal svoji rychlost a vyhrál jak RZ 2, tak i RZ 3. Na RZ 4 zaznamenal třetí čas a poskočil tak až na druhou příčku, necelých dvacet sekund za Al-Attiyaha. Nebýt penalizace, byl by ve vedení. Časy v druhé polovině první desítky vynesly Krestu na páté místo, podobné výsledky však u Tarabuse znamenaly pád na čtvrtou příčku.Zásadní věci se děly již na RZ 2. Mikkelsenovi vypověděl službu motor jeho fiesty a nedojel tak ani na start RZ. Bryana Bouffiera postihl defekt zavěšení a ztráta dvaceti pěti minut neznamenala nic jiného než pád na poslední místo. Nic na tom nezměnily ani dva druhé časy z RZ 3 a 4.Velká nepříjemnost postihla také Wittmanna, který podobně jako Prokop v ranním servisu příliš dlouho opravoval. Na rozdíl od něj se však Rakušan zdržel déle a nese si tak penalizaci 1,5 minuty! Na krásném třetím míste drží fabii S2000 sedminásobný libanonský mistr Roger Feghali.
Pořadí po RZ 4 - Agioi Vavatsinias 1
Pořadí
Výsledky po RZ 1:
Nejrychleji jel Attiyah, který ale měl namále na skoku. Šestý Feghali poškodil záď své Fabie S2000 o bariéru.
Velké problémy s diferenciálem své Fiesty S2000 má Martin Prokop. Vůz byl předán hned po RZ do uzavřeného parkoviště. Vyměnit diferenciál tak budou muset vranním servisu. Času bude ale velmi málo, jelikož mechanici mají na servis pouze deset minut. Určitě se celá akce neobejde bez penalizace.
Soutěž je ale dlouhá a velmi těžká. Zítra čeká na posádky 114 ostrých kilometrů v pěti rychlostních zkouškách.
Pořadí po RZ 1 - Lemesos 1
Pořadí
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.