Škoda letos dominovala seriálu IRC, neměla konkurenta ani v hodnocení jezdců, ani v hodnocení značek. Rýsující se program na příští rok však zatím předpovídá poněkud slabší účast Škody Motorsport...
Před nedávnem ředitel Peugeotu Sport Olivier Quesnel kritizoval Škodu za to, že v IRC nasazuje tovární tým. Podle jeho slov je šampionát určen pro soukromníky a satelitní týmy s podporou národních importérů. Dostalo se jeho kritice kýženého účinku?
Mladoboleslavský Motorsport zřejmě po úspěšné sezóně, která byla okořeněna ziskem jak titulu mezi jednotlivci, tak i mezi konstrukltery, mění svůj pohled na věc a značně redukuje počet podniků, na kterých se příští rok v IRC ukáže. Škoda by se ráda příští rok ráda více zaměřovala na podporu soukromníků, za omezením programu však může stát i zveřejněný kalendář IRC na příští rok. Ten u zástupců značek narazal, nelíbí se jim, že je v něm málo skutečně atraktivních destinací.
Podle posledních informací by sice již na Monte Carlu měl v továrních barvách Škody startovat Freddy Loix, další starty však v plánu nejsou. Sám Loix se dokonce netají tím, že by po zbytek sezóny mohl využívat i vůz jiné značky. Účast Juho Hänninena je také nejistá. Po titulu v IRC by se rád ucházel o titul v mistrovství světa SWRC, mluví se také o tom, že by chtěl ukotvil v novém týmu Mini. Program Jana Kopeckého by měl být s nejvyšší pravděpodobností také omezen.
Před pár dny jsme vás informovali o tom, že Škodu opouští Brit Wilks, který letos jezdil pod hlavičkou Škoda UK. V příštím roce nahrazuje Meekeho u Peugeotu. Zatím není jisté, kdo ho ve Škodě UK nahradí, ale tým hodlá pokračovat a dělá si ambice na stupně vítězů.
Škoda Motorsport sice ohlašuje, že chce nadále pokračovat, budoucí program však zatím zůstává poněkud neznámý. Otázkou také je, na kolik bude tým účastnící se jen vybraných podniků konkurenceschopný v celkovém hodnocení šampionátu. Roli v rozhodování o příští sezóně může hrát také rozhodnutí mateřské značky VW o vstupu do světové rally. Hovořilo se o tom, že Škoda vyvíjí 1,6l motor a chystá se na vstup do WRC. Pokud se ale tímto směrem rozhýbe VW, je nepravděpodobné, že by Škoda do mistrovství světa skutečně vstoupila...
Zdroj: rally-magazin.de
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?