Škoda letos dominovala seriálu IRC, neměla konkurenta ani v hodnocení jezdců, ani v hodnocení značek. Rýsující se program na příští rok však zatím předpovídá poněkud slabší účast Škody Motorsport...
Před nedávnem ředitel Peugeotu Sport Olivier Quesnel kritizoval Škodu za to, že v IRC nasazuje tovární tým. Podle jeho slov je šampionát určen pro soukromníky a satelitní týmy s podporou národních importérů. Dostalo se jeho kritice kýženého účinku?
Mladoboleslavský Motorsport zřejmě po úspěšné sezóně, která byla okořeněna ziskem jak titulu mezi jednotlivci, tak i mezi konstrukltery, mění svůj pohled na věc a značně redukuje počet podniků, na kterých se příští rok v IRC ukáže. Škoda by se ráda příští rok ráda více zaměřovala na podporu soukromníků, za omezením programu však může stát i zveřejněný kalendář IRC na příští rok. Ten u zástupců značek narazal, nelíbí se jim, že je v něm málo skutečně atraktivních destinací.
Podle posledních informací by sice již na Monte Carlu měl v továrních barvách Škody startovat Freddy Loix, další starty však v plánu nejsou. Sám Loix se dokonce netají tím, že by po zbytek sezóny mohl využívat i vůz jiné značky. Účast Juho Hänninena je také nejistá. Po titulu v IRC by se rád ucházel o titul v mistrovství světa SWRC, mluví se také o tom, že by chtěl ukotvil v novém týmu Mini. Program Jana Kopeckého by měl být s nejvyšší pravděpodobností také omezen.
Před pár dny jsme vás informovali o tom, že Škodu opouští Brit Wilks, který letos jezdil pod hlavičkou Škoda UK. V příštím roce nahrazuje Meekeho u Peugeotu. Zatím není jisté, kdo ho ve Škodě UK nahradí, ale tým hodlá pokračovat a dělá si ambice na stupně vítězů.
Škoda Motorsport sice ohlašuje, že chce nadále pokračovat, budoucí program však zatím zůstává poněkud neznámý. Otázkou také je, na kolik bude tým účastnící se jen vybraných podniků konkurenceschopný v celkovém hodnocení šampionátu. Roli v rozhodování o příští sezóně může hrát také rozhodnutí mateřské značky VW o vstupu do světové rally. Hovořilo se o tom, že Škoda vyvíjí 1,6l motor a chystá se na vstup do WRC. Pokud se ale tímto směrem rozhýbe VW, je nepravděpodobné, že by Škoda do mistrovství světa skutečně vstoupila...
Zdroj: rally-magazin.de
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.