Škoda letos dominovala seriálu IRC, neměla konkurenta ani v hodnocení jezdců, ani v hodnocení značek. Rýsující se program na příští rok však zatím předpovídá poněkud slabší účast Škody Motorsport...
Před nedávnem ředitel Peugeotu Sport Olivier Quesnel kritizoval Škodu za to, že v IRC nasazuje tovární tým. Podle jeho slov je šampionát určen pro soukromníky a satelitní týmy s podporou národních importérů. Dostalo se jeho kritice kýženého účinku?
Mladoboleslavský Motorsport zřejmě po úspěšné sezóně, která byla okořeněna ziskem jak titulu mezi jednotlivci, tak i mezi konstrukltery, mění svůj pohled na věc a značně redukuje počet podniků, na kterých se příští rok v IRC ukáže. Škoda by se ráda příští rok ráda více zaměřovala na podporu soukromníků, za omezením programu však může stát i zveřejněný kalendář IRC na příští rok. Ten u zástupců značek narazal, nelíbí se jim, že je v něm málo skutečně atraktivních destinací.
Podle posledních informací by sice již na Monte Carlu měl v továrních barvách Škody startovat Freddy Loix, další starty však v plánu nejsou. Sám Loix se dokonce netají tím, že by po zbytek sezóny mohl využívat i vůz jiné značky. Účast Juho Hänninena je také nejistá. Po titulu v IRC by se rád ucházel o titul v mistrovství světa SWRC, mluví se také o tom, že by chtěl ukotvil v novém týmu Mini. Program Jana Kopeckého by měl být s nejvyšší pravděpodobností také omezen.
Před pár dny jsme vás informovali o tom, že Škodu opouští Brit Wilks, který letos jezdil pod hlavičkou Škoda UK. V příštím roce nahrazuje Meekeho u Peugeotu. Zatím není jisté, kdo ho ve Škodě UK nahradí, ale tým hodlá pokračovat a dělá si ambice na stupně vítězů.
Škoda Motorsport sice ohlašuje, že chce nadále pokračovat, budoucí program však zatím zůstává poněkud neznámý. Otázkou také je, na kolik bude tým účastnící se jen vybraných podniků konkurenceschopný v celkovém hodnocení šampionátu. Roli v rozhodování o příští sezóně může hrát také rozhodnutí mateřské značky VW o vstupu do světové rally. Hovořilo se o tom, že Škoda vyvíjí 1,6l motor a chystá se na vstup do WRC. Pokud se ale tímto směrem rozhýbe VW, je nepravděpodobné, že by Škoda do mistrovství světa skutečně vstoupila...
Zdroj: rally-magazin.de
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.