Končí Škoda v IRC?

Kopecký, Jan
Kopecký, Jan, foto: www.ircseries.com
iAdam 30. října 2010 16:40
Sdílej:

Škoda letos dominovala seriálu IRC, neměla konkurenta ani v hodnocení jezdců, ani v hodnocení značek. Rýsující se program na příští rok však zatím předpovídá poněkud slabší účast Škody Motorsport...

Před nedávnem ředitel Peugeotu Sport Olivier Quesnel kritizoval Škodu za to, že v IRC nasazuje tovární tým. Podle jeho slov je šampionát určen pro soukromníky a satelitní týmy s podporou národních importérů. Dostalo se jeho kritice kýženého účinku?

Mladoboleslavský Motorsport zřejmě po úspěšné sezóně, která byla okořeněna ziskem jak titulu mezi jednotlivci, tak i mezi konstrukltery, mění svůj pohled na věc a značně redukuje počet podniků, na kterých se příští rok v IRC ukáže. Škoda by se ráda příští rok ráda více zaměřovala na podporu soukromníků, za omezením programu však může stát i zveřejněný kalendář IRC na příští rok. Ten u zástupců značek narazal, nelíbí se jim, že je v něm málo skutečně atraktivních destinací.

Podle posledních informací by sice již na Monte Carlu měl v továrních barvách Škody startovat Freddy Loix, další starty však v plánu nejsou. Sám Loix se dokonce netají tím, že by po zbytek sezóny mohl využívat i vůz jiné značky. Účast Juho Hänninena je také nejistá. Po titulu v IRC by se rád ucházel o titul v mistrovství světa SWRC, mluví se také o tom, že by chtěl ukotvil v novém týmu Mini. Program Jana Kopeckého by měl být s nejvyšší pravděpodobností také omezen.

Před pár dny jsme vás informovali o tom, že Škodu opouští Brit Wilks, který letos jezdil pod hlavičkou Škoda UK. V příštím roce nahrazuje Meekeho u Peugeotu. Zatím není jisté, kdo ho ve Škodě UK nahradí, ale tým hodlá pokračovat a dělá si ambice na stupně vítězů.

Škoda Motorsport sice ohlašuje, že chce nadále pokračovat, budoucí program však zatím zůstává poněkud neznámý. Otázkou také je, na kolik bude tým účastnící se jen vybraných podniků konkurenceschopný v celkovém hodnocení šampionátu. Roli v rozhodování o příští sezóně může hrát také rozhodnutí mateřské značky VW o vstupu do světové rally. Hovořilo se o tom, že Škoda vyvíjí 1,6l motor a chystá se na vstup do WRC. Pokud se ale tímto směrem rozhýbe VW, je nepravděpodobné, že by Škoda do mistrovství světa skutečně vstoupila...

Zdroj: rally-magazin.de

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.