SHAKEDOWN; Už zítra startuje jedna z legend mezi soutěžemi, Rally Sanremo. Soutež měla dnes v plánu shakedownu, který se stal kořistí týmu Kronos, konkrétně jeho jezdce Krise Meekea s Peugeotem 207 S2000
Kris Meeke v dnešním shakedownu naznačil, že se pokusí svoje loňské vítězství na italské soutěži obhájit. Meekeovi přitom stačily k zajetí nejrychlejšího času pouhé dva průjezdy. Na druhém místě se se ztrátou 0,9s umístil Jan Kopecky se Škodou Fabia S2000. Trať shakedownu měřila 3,36km a jezdci ji absolvovali za slunečného a suchého počasí.
Vedoucí jezdec IRC, Juho Hänninen, s druhým továrním strojem mladoboleslavské Škodovky získal místo třetí, čtvrtý byl domácí jezdec Umberto Scandola (do pár soutěží IRC nastoupil jako tovární jezdec Abarthu) startující s Fordem Fiesta S2000.
Jezdci továrního týmu Fiat získali pátou (Basso), respektive devátou příčku (Rossetti). Mezi ně se vklínili Andreucci, Bouffier (oba Peugeot) a Freddy Loix (opět tovární Fabie S2000). Nejlepší desítku uzavíral Gyu Wilks s další Fabii S2000.
Fotogalerie ze shakedownu zde.
Výsledky dnešního shakedownu:
1 Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) 2m06.0s2 Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) 2m06.9s3 Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) 2m07.6s4 Umberto Scandola (M-Sport Ford Fiesta S2000) 2m08.3s5 Giandomenico Basso (Abarth Grande Punto S2000) 2m08.5s6 Paolo Andreucci (Peugeot 207 S2000) 2m08.6s7 Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) 2m09.2s8 Freddy Loix (Škoda Fabia S2000) 2m09.2s9 Luca Rossetti (Abarth Grande Punto S2000) 2m09.3s10 Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) 2m10.7s
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?