SHAKEDOWN; Už zítra startuje jedna z legend mezi soutěžemi, Rally Sanremo. Soutež měla dnes v plánu shakedownu, který se stal kořistí týmu Kronos, konkrétně jeho jezdce Krise Meekea s Peugeotem 207 S2000
Kris Meeke v dnešním shakedownu naznačil, že se pokusí svoje loňské vítězství na italské soutěži obhájit. Meekeovi přitom stačily k zajetí nejrychlejšího času pouhé dva průjezdy. Na druhém místě se se ztrátou 0,9s umístil Jan Kopecky se Škodou Fabia S2000. Trať shakedownu měřila 3,36km a jezdci ji absolvovali za slunečného a suchého počasí.
Vedoucí jezdec IRC, Juho Hänninen, s druhým továrním strojem mladoboleslavské Škodovky získal místo třetí, čtvrtý byl domácí jezdec Umberto Scandola (do pár soutěží IRC nastoupil jako tovární jezdec Abarthu) startující s Fordem Fiesta S2000.
Jezdci továrního týmu Fiat získali pátou (Basso), respektive devátou příčku (Rossetti). Mezi ně se vklínili Andreucci, Bouffier (oba Peugeot) a Freddy Loix (opět tovární Fabie S2000). Nejlepší desítku uzavíral Gyu Wilks s další Fabii S2000.
Fotogalerie ze shakedownu zde.
Výsledky dnešního shakedownu:
1 Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) 2m06.0s2 Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) 2m06.9s3 Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) 2m07.6s4 Umberto Scandola (M-Sport Ford Fiesta S2000) 2m08.3s5 Giandomenico Basso (Abarth Grande Punto S2000) 2m08.5s6 Paolo Andreucci (Peugeot 207 S2000) 2m08.6s7 Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) 2m09.2s8 Freddy Loix (Škoda Fabia S2000) 2m09.2s9 Luca Rossetti (Abarth Grande Punto S2000) 2m09.3s10 Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) 2m10.7s
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.