SHAKEDOWN; Už zítra startuje jedna z legend mezi soutěžemi, Rally Sanremo. Soutež měla dnes v plánu shakedownu, který se stal kořistí týmu Kronos, konkrétně jeho jezdce Krise Meekea s Peugeotem 207 S2000
Kris Meeke v dnešním shakedownu naznačil, že se pokusí svoje loňské vítězství na italské soutěži obhájit. Meekeovi přitom stačily k zajetí nejrychlejšího času pouhé dva průjezdy. Na druhém místě se se ztrátou 0,9s umístil Jan Kopecky se Škodou Fabia S2000. Trať shakedownu měřila 3,36km a jezdci ji absolvovali za slunečného a suchého počasí.
Vedoucí jezdec IRC, Juho Hänninen, s druhým továrním strojem mladoboleslavské Škodovky získal místo třetí, čtvrtý byl domácí jezdec Umberto Scandola (do pár soutěží IRC nastoupil jako tovární jezdec Abarthu) startující s Fordem Fiesta S2000.
Jezdci továrního týmu Fiat získali pátou (Basso), respektive devátou příčku (Rossetti). Mezi ně se vklínili Andreucci, Bouffier (oba Peugeot) a Freddy Loix (opět tovární Fabie S2000). Nejlepší desítku uzavíral Gyu Wilks s další Fabii S2000.
Fotogalerie ze shakedownu zde.
Výsledky dnešního shakedownu:
1 Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) 2m06.0s2 Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) 2m06.9s3 Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) 2m07.6s4 Umberto Scandola (M-Sport Ford Fiesta S2000) 2m08.3s5 Giandomenico Basso (Abarth Grande Punto S2000) 2m08.5s6 Paolo Andreucci (Peugeot 207 S2000) 2m08.6s7 Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) 2m09.2s8 Freddy Loix (Škoda Fabia S2000) 2m09.2s9 Luca Rossetti (Abarth Grande Punto S2000) 2m09.3s10 Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) 2m10.7s
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.