SHAKEDOWN; Už zítra startuje jedna z legend mezi soutěžemi, Rally Sanremo. Soutež měla dnes v plánu shakedownu, který se stal kořistí týmu Kronos, konkrétně jeho jezdce Krise Meekea s Peugeotem 207 S2000
Kris Meeke v dnešním shakedownu naznačil, že se pokusí svoje loňské vítězství na italské soutěži obhájit. Meekeovi přitom stačily k zajetí nejrychlejšího času pouhé dva průjezdy. Na druhém místě se se ztrátou 0,9s umístil Jan Kopecky se Škodou Fabia S2000. Trať shakedownu měřila 3,36km a jezdci ji absolvovali za slunečného a suchého počasí.
Vedoucí jezdec IRC, Juho Hänninen, s druhým továrním strojem mladoboleslavské Škodovky získal místo třetí, čtvrtý byl domácí jezdec Umberto Scandola (do pár soutěží IRC nastoupil jako tovární jezdec Abarthu) startující s Fordem Fiesta S2000.
Jezdci továrního týmu Fiat získali pátou (Basso), respektive devátou příčku (Rossetti). Mezi ně se vklínili Andreucci, Bouffier (oba Peugeot) a Freddy Loix (opět tovární Fabie S2000). Nejlepší desítku uzavíral Gyu Wilks s další Fabii S2000.
Fotogalerie ze shakedownu zde.
Výsledky dnešního shakedownu:
1 Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) 2m06.0s2 Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) 2m06.9s3 Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) 2m07.6s4 Umberto Scandola (M-Sport Ford Fiesta S2000) 2m08.3s5 Giandomenico Basso (Abarth Grande Punto S2000) 2m08.5s6 Paolo Andreucci (Peugeot 207 S2000) 2m08.6s7 Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) 2m09.2s8 Freddy Loix (Škoda Fabia S2000) 2m09.2s9 Luca Rossetti (Abarth Grande Punto S2000) 2m09.3s10 Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) 2m10.7s
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?