Rallye Sanremo desátý podnik IRC se zapíše do historie jako soutěž s největším počtem vozů specifikace S2000 na startu v šampionátu podporovaném Eurosportem.
Do italské klasiky je přihlášeno celkem 102 posádek, z nichž 31 disponuje technikou S2000. Největší zastoupení má francouzská značka Peugeot s 207 S2000 za jejichž volanty se představí hned 15 jezdců (Meeke, Andreucci, Perico, Magalhaes, Longhi, Neuville, Bouffier, Michelini, Oliveira, Cavallini, Cunico, Pisi, Cetinkaya, Di Benedetto, Sciascia). Na pomyslném stříbrném stupni je zastoupena mladoboleslavská Škoda s Fabii S2000, na startu se jich objeví šest (Hänninen, Kopecký, Loix, Wilks, Signor, Cinotto). Domácí značka Fiat vyšle do boje pět speciálů Punto S2000 z nichž tři budou v kompletně přepracované verzi a stejně jako Škoda Fabia Evo II rozšířené na 820mm (Basso, Rossetti, Travaglia) a dva ve starém provedení (Villa, Leone). Britská značka Ford bude zastoupena třemi speciály Ford Fiesta S2000 (Mikkelsen, Scandola, Navarra) a malajský Proton vyšle dvě stále se lepšící Satrie Neo S2000 (Panizzi, McShea).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?