Rallye Sanremo desátý podnik IRC se zapíše do historie jako soutěž s největším počtem vozů specifikace S2000 na startu v šampionátu podporovaném Eurosportem.
Do italské klasiky je přihlášeno celkem 102 posádek, z nichž 31 disponuje technikou S2000. Největší zastoupení má francouzská značka Peugeot s 207 S2000 za jejichž volanty se představí hned 15 jezdců (Meeke, Andreucci, Perico, Magalhaes, Longhi, Neuville, Bouffier, Michelini, Oliveira, Cavallini, Cunico, Pisi, Cetinkaya, Di Benedetto, Sciascia). Na pomyslném stříbrném stupni je zastoupena mladoboleslavská Škoda s Fabii S2000, na startu se jich objeví šest (Hänninen, Kopecký, Loix, Wilks, Signor, Cinotto). Domácí značka Fiat vyšle do boje pět speciálů Punto S2000 z nichž tři budou v kompletně přepracované verzi a stejně jako Škoda Fabia Evo II rozšířené na 820mm (Basso, Rossetti, Travaglia) a dva ve starém provedení (Villa, Leone). Britská značka Ford bude zastoupena třemi speciály Ford Fiesta S2000 (Mikkelsen, Scandola, Navarra) a malajský Proton vyšle dvě stále se lepšící Satrie Neo S2000 (Panizzi, McShea).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?