Čtrnáct rychlostních zkoušek 62. ročníku Rally Mont Blanc Morzine absolvoval nejrychleji Dany Snobeck (Peugeot 307 WRC), který se tak stal podruhé vítězem soutěže, která je součástí francouzského šampionátu. Druhé místo obsadil Pieter Tsjoen (Ford Focus RS WRC) a třetí byl dobře známý z nedávné barumky Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000).
Za smolaře soutěže by se dal označit Pieter Tsjoen, který až do poloviny soutěže s přehledem opanoval první místo. Pilot focusu WRC měl však smůlu, na dvou měřených úsecích ztratil vinou defektu a výletu mimo trať více jak minutu a přenechal vedoucí pozici debutantovi v cocpitu vozu WRC Fredericu Comtemu (Peugeot 307 WRC). Ten se však na vedoucí pozici neohřál dlouho, tři rychlostní zkoušky před cílem havaroval a vítězství tak „spadlo“ do klína Dany Snobeckovi. „Je to moje největší zklamání ve Francii. Ale každý dělá chyby. Dokazuje to, že jsme všichni jeli velmi rychle“ prohlásil Pieter Tsjoen. Výborný výkon předvedl Bryan Bouffier, který obsadil třetí místo a byl prvním pilotem, jenž nedisponoval technikou WRC. „Skvělý výsledek. Celý víkend byl perfektní stejně jako auto“ řekl Bryan Bouffier.Na soutěži se objevil také Kris Meeke, který usedl do Citroënu DS3 R3 a vůbec si nevedl špatně. V celkovém pořadí obsadil jedenácté místo a kraloval třídě R.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?