Po oznámení comebacku legendárního Mini do mistrovství světa se rychlo začalo mluvit o další senzaci. Vrátí se do WRC další legendární automobilka?
O tom, že se do mistrovství světa v rally vrací Mini, který se svým opravdu maličkám vozem "školil" v šedesátých letech jezdce s daleko silnější vozy, jsme vás informovali už dříve (článek zde). Nyní se však začíná mluvit o další senzaci. O návratu mezi rallyovou elitu údajně uvažuje i Saab. Ten se v rally na světové úrovni ukázal naposledy v roce 1979 a nutno říci, že po svém odchodu zanechl celkem výraznou stopu v historii tohoto sportu. Nyní by se měl v roce 2012 prezentovat s typem 9-1 nebo 9-2.
Nebylo však dlouho, co Saab myslel pouze na záchranu značky. Spásou se značce stal odkup ze strany holandského Spykeru. A právě ten má zájem na propagaci značky na poli sportu. Údajně již proběhli i neformální setkání zástupců Saabu s promotéry WRC.
Stane se tento model základem nového "WRCčka"? Foto: autoroad.cz
"Velký zájem mají obě strany. Stejně, jako Mini, má i Saab v rally velkou tradici. Také proto dává návrat automobilky smysl," cituje server motorsport-total.com neznámý zdroj.
"Myslím, že oznámení Mini vzbudilo v mnoha lidech důvěru. Ohlasy jsou ze všech stran pozitivní," mne si ruce zástupce promotéra WRC Simon Long. Saab by měl údajně využívat stejný motor jako nové Mini - 1,6litrový agregát BMW.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?