Zprávou o odchodu Peugeotu z IRC překvapil sportovní ředitel Peugeot Sport, Olivier Quesnel. Co za těmito jeho slovy stojí? Škoda - ano, přesněji řečeno působení továrního týmu Škoda Motorsport v Intercontinental Rally Challenge.
Trnem v oku šéfovi sportovního oddělení francouzské automobilky je především podpora dvou jezdců, Jana Kopeckého a Juho Hänninena, kteří jako jediní v IRC startují pod oficiální hlavičkou továrního týmu. Oba tak údajně mají výhodu oproti ostatním soukromým týmům, které podporují dovozci jednotlivých značek. "IRC má být soutěž pro dovozce a ne tovární týmy. Pokud bude Škoda i v příštím roce působit pod hlavičkou oficiálního továrního týmu, Peugeot odejde," prohlásil Olivier Quesnel.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?