Ikona rakouského rally sportu, Raimund Baumschlager získal osmý titul mistra Rakouska v řadě. Celkově již svůj devátý titul vybojoval populární „Mundl“ po vítězství v pátém podniku šampionátu našich jižních sousedů, rally Schneebergland, za volantem Škody Fabia S2000 Evo I.
Tentokrát se vítězství nerodilo lehce. Polovinu soutěže tahal Baumschlager za kratší konec. Velkými soupeři mu byli, Manfred Stohl s Mitsubishi Lancer Evo IX CNG, který na rakouského šampióna v cíli ztratil nicotné dvě desetiny a Beppo Harrach. Ten vedl v soutěži až do osmé RZ, ale penalizace jedné minuty, odsunula Harracha jedoucího s Mitsubishi Lancer Evo IX až na konečné třetí místo."Tentokrát jsme odstartovali s vyčkávací taktikou. Jeli jsme opatrně i vzhledem k tomu abychom nic závažného neudělali autu. Příští týden musí být připraveno na mistrovství světa ve Finsku. Měli jsme obrovské štěstí, vítězství nám víceméně spadlo do klína, ale jsem strašně šťastný z devátého titulu," prohlásil Raimund Baumschlager.
Konečné výsledky Rally Schneebergland
1. Raimund Baumschlager/Th. Zeltner Skoda Fabia S2000 1:25:23,4 Std. 2. Manfred Stohl/Ilka Minor CNG Mitsubishi Evo IX +0,2 Sek. 3. Beppo Harrach/Andreas Schindlbacher Mitsubishi Lancer Evo IX +49,4 Sek. 4. Gerwald Grössing/Barbara Watzl Mitsubishi Lancer Evo IX +1:33,5 Min. 5. Andreas Waldherr/Bernhard Ettl VW Polo S2000 +1:57,9 Min. 6. Mario Saibel/Ursula Mayrhofer Mitsubishi Lancer Evo X +4:14,5 Min. 7. Walter Kovar/Stephan Hofbauer Mitsubishi Lancer Evo IX +5:13,2 Min. 8. Philipp Lietz/Thomas Steinber Mitsubishi Evo III +5:58,5 Min. 9. Alexander Tazreiter/Elke Aigner Mitusbishi Evo IX +6:14,2 Min. 10.Hannes Danzinger/P:M. Schirnhofer Ford Fiesta +6:35,9 Min.
Stav Rakouského šampionátu
1. Baumschlager 100 bodů (Mistr Rakouska), 2. Waldherr 63, 3. Saibel 60, 4. Harrach 54, 5. Grössing 41, 6. Stohl 34.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?