Rally Portugalsko bude velkou příležitostí také pro posádky Citroën Junior Teamu. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia by rádi potvrdili své nedávné vynikající výkony. Kimi Räikkönen a Kaj Lindström hodlají pokračovat v postupném zlepšování na C4 WRC.
Ogier míří do špičkySébastien Ogier a Julien Ingrassia pokračují v cestě do absolutní světové špičky. Dokonce podruhé od jejich premiéry na Acropolis Rally v roce 2009 stanuli na stupních vítězů na Novém Zélandu. „Podle našeho původního programu jsme tu ani neměli startovat," řekl Sébastien. „Rád bych poděkoval celému našemu týmu za to, že jsme na Nový Zéland mohli, hlavně proto, že jsme tam zajeli výsledek nad očekávání dobrý. To je velice dobrý vklad pro budoucnost, cítíme důvěru od začátku soutěže a jsme také rychlejší a rychlejší. Náš první start na Novém Zélandu přinesl excelentní výsledek a navíc nám pilotování C4WR přineslo velikou radost."Pilot Citroën Junior Teamu je před Rally Portugalsko na čtvrtém místě v mistrovství světa a jeho cíle se nemění. "Naše strategie je od začátku sezony pořád stejná," přidal Sébastien. „Portugalskou rally trochu znám, musíme si dát pozor, abychom s přibývajícími kilometry neudělali chybu. Pokud bychom opět bojovali o stupně vítězů, byl by to veliký výsledek. Tím, že první den vyrážíme na trať ze čtvrté pozice, nebude to pro nás vůbec špatné."Räikkönen cítí zlepšeníNový Zéland neměli v programu Kimi Räikkönen a Kaj Lindström, ktěří se tak s Citroën C4 WRC vracejí v Portugalsku. Bývalý mistr světa v F1 bude pokračovat v učení na voze WRC a zvláště obtížné portugalské šotolinové tratě budou velkou výzvou. Po vypadnutí v Mexiku, osmém místě v Jordánsku a páté pozici v Turecku čeká třicetiletého Fina klasická rally. „Krátká přestávka mi prospěla," říká Kimi. „Sedli jsme si a probrali náš začátek sezony, a šli jsme až do detailů, od poznámek až po porovnání našich časů s nejlepšími. Několik testovacích kilometrů nám teď ale stačilo k návratu. Vím, že se musím ještě hodně učit, protože rally sport je pro mě pořád naprosto nový, ale cítím, že děláme pokroky."Portugalsko bude pro Kimiho pátým startem v rally v životě. „Říkám to od začátku, že všechno je o učení," říká Kimi. „Potřebuji mít všechno pod kontrolou, abych mohl zrychlovat a útočit na vedoucí jezdce. Proto potřebuji velice nutně sbírat více a více zkušeností. A to je i náš cíl pro Portugalsko."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?