Citroën Junior Team v „domácím“ prostředí

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Citroën Sport
iAdam 26. května 2010 19:54
Sdílej:

Rally Portugalsko bude velkou příležitostí také pro posádky Citroën Junior Teamu. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia by rádi potvrdili své nedávné vynikající výkony. Kimi Räikkönen a Kaj Lindström hodlají pokračovat v postupném zlepšování na C4 WRC.

Ogier míří do špičkySébastien Ogier a Julien Ingrassia pokračují v cestě do absolutní světové špičky. Dokonce podruhé od jejich premiéry na Acropolis Rally v roce 2009 stanuli na stupních vítězů na Novém Zélandu. „Podle našeho původního programu jsme tu ani neměli startovat," řekl Sébastien.  „Rád bych poděkoval celému našemu týmu za to, že jsme na Nový Zéland mohli, hlavně proto, že jsme tam zajeli výsledek nad očekávání dobrý. To je velice dobrý vklad pro budoucnost, cítíme důvěru od začátku soutěže a jsme také rychlejší a rychlejší. Náš první start na Novém Zélandu přinesl excelentní výsledek a navíc nám pilotování C4WR  přineslo velikou radost."Pilot Citroën Junior Teamu je před Rally Portugalsko na čtvrtém místě v mistrovství světa a jeho cíle se nemění. "Naše strategie je od začátku sezony pořád stejná," přidal Sébastien. „Portugalskou rally trochu znám, musíme si dát pozor, abychom s přibývajícími kilometry neudělali chybu. Pokud bychom opět bojovali o stupně vítězů, byl by to veliký výsledek. Tím, že první den vyrážíme na trať ze čtvrté pozice, nebude to pro nás vůbec špatné."Räikkönen cítí zlepšeníNový Zéland neměli v programu Kimi Räikkönen a Kaj Lindström, ktěří se tak s Citroën C4 WRC vracejí v Portugalsku. Bývalý mistr světa v F1 bude pokračovat v učení na voze WRC a zvláště obtížné portugalské šotolinové tratě budou velkou výzvou. Po vypadnutí v Mexiku, osmém místě v Jordánsku a páté pozici v Turecku čeká třicetiletého Fina klasická rally. „Krátká přestávka mi prospěla," říká Kimi. „Sedli jsme si a probrali náš začátek sezony, a šli jsme až do detailů, od poznámek až po porovnání našich časů s nejlepšími. Několik testovacích kilometrů nám teď ale stačilo k návratu. Vím, že se musím ještě hodně učit, protože rally sport je pro mě pořád naprosto nový, ale cítím, že děláme pokroky."Portugalsko bude pro Kimiho pátým startem v rally v životě. „Říkám to od začátku, že všechno je o učení," říká Kimi. „Potřebuji mít všechno pod kontrolou, abych mohl zrychlovat a útočit na vedoucí jezdce. Proto potřebuji velice nutně sbírat  více a více zkušeností. A to je i náš cíl pro Portugalsko."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.