Rally Portugalsko bude velkou příležitostí také pro posádky Citroën Junior Teamu. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia by rádi potvrdili své nedávné vynikající výkony. Kimi Räikkönen a Kaj Lindström hodlají pokračovat v postupném zlepšování na C4 WRC.
Ogier míří do špičkySébastien Ogier a Julien Ingrassia pokračují v cestě do absolutní světové špičky. Dokonce podruhé od jejich premiéry na Acropolis Rally v roce 2009 stanuli na stupních vítězů na Novém Zélandu. „Podle našeho původního programu jsme tu ani neměli startovat," řekl Sébastien. „Rád bych poděkoval celému našemu týmu za to, že jsme na Nový Zéland mohli, hlavně proto, že jsme tam zajeli výsledek nad očekávání dobrý. To je velice dobrý vklad pro budoucnost, cítíme důvěru od začátku soutěže a jsme také rychlejší a rychlejší. Náš první start na Novém Zélandu přinesl excelentní výsledek a navíc nám pilotování C4WR přineslo velikou radost."Pilot Citroën Junior Teamu je před Rally Portugalsko na čtvrtém místě v mistrovství světa a jeho cíle se nemění. "Naše strategie je od začátku sezony pořád stejná," přidal Sébastien. „Portugalskou rally trochu znám, musíme si dát pozor, abychom s přibývajícími kilometry neudělali chybu. Pokud bychom opět bojovali o stupně vítězů, byl by to veliký výsledek. Tím, že první den vyrážíme na trať ze čtvrté pozice, nebude to pro nás vůbec špatné."Räikkönen cítí zlepšeníNový Zéland neměli v programu Kimi Räikkönen a Kaj Lindström, ktěří se tak s Citroën C4 WRC vracejí v Portugalsku. Bývalý mistr světa v F1 bude pokračovat v učení na voze WRC a zvláště obtížné portugalské šotolinové tratě budou velkou výzvou. Po vypadnutí v Mexiku, osmém místě v Jordánsku a páté pozici v Turecku čeká třicetiletého Fina klasická rally. „Krátká přestávka mi prospěla," říká Kimi. „Sedli jsme si a probrali náš začátek sezony, a šli jsme až do detailů, od poznámek až po porovnání našich časů s nejlepšími. Několik testovacích kilometrů nám teď ale stačilo k návratu. Vím, že se musím ještě hodně učit, protože rally sport je pro mě pořád naprosto nový, ale cítím, že děláme pokroky."Portugalsko bude pro Kimiho pátým startem v rally v životě. „Říkám to od začátku, že všechno je o učení," říká Kimi. „Potřebuji mít všechno pod kontrolou, abych mohl zrychlovat a útočit na vedoucí jezdce. Proto potřebuji velice nutně sbírat více a více zkušeností. A to je i náš cíl pro Portugalsko."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.