Rally Portugalsko bude velkou příležitostí také pro posádky Citroën Junior Teamu. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia by rádi potvrdili své nedávné vynikající výkony. Kimi Räikkönen a Kaj Lindström hodlají pokračovat v postupném zlepšování na C4 WRC.
Ogier míří do špičkySébastien Ogier a Julien Ingrassia pokračují v cestě do absolutní světové špičky. Dokonce podruhé od jejich premiéry na Acropolis Rally v roce 2009 stanuli na stupních vítězů na Novém Zélandu. „Podle našeho původního programu jsme tu ani neměli startovat," řekl Sébastien. „Rád bych poděkoval celému našemu týmu za to, že jsme na Nový Zéland mohli, hlavně proto, že jsme tam zajeli výsledek nad očekávání dobrý. To je velice dobrý vklad pro budoucnost, cítíme důvěru od začátku soutěže a jsme také rychlejší a rychlejší. Náš první start na Novém Zélandu přinesl excelentní výsledek a navíc nám pilotování C4WR přineslo velikou radost."Pilot Citroën Junior Teamu je před Rally Portugalsko na čtvrtém místě v mistrovství světa a jeho cíle se nemění. "Naše strategie je od začátku sezony pořád stejná," přidal Sébastien. „Portugalskou rally trochu znám, musíme si dát pozor, abychom s přibývajícími kilometry neudělali chybu. Pokud bychom opět bojovali o stupně vítězů, byl by to veliký výsledek. Tím, že první den vyrážíme na trať ze čtvrté pozice, nebude to pro nás vůbec špatné."Räikkönen cítí zlepšeníNový Zéland neměli v programu Kimi Räikkönen a Kaj Lindström, ktěří se tak s Citroën C4 WRC vracejí v Portugalsku. Bývalý mistr světa v F1 bude pokračovat v učení na voze WRC a zvláště obtížné portugalské šotolinové tratě budou velkou výzvou. Po vypadnutí v Mexiku, osmém místě v Jordánsku a páté pozici v Turecku čeká třicetiletého Fina klasická rally. „Krátká přestávka mi prospěla," říká Kimi. „Sedli jsme si a probrali náš začátek sezony, a šli jsme až do detailů, od poznámek až po porovnání našich časů s nejlepšími. Několik testovacích kilometrů nám teď ale stačilo k návratu. Vím, že se musím ještě hodně učit, protože rally sport je pro mě pořád naprosto nový, ale cítím, že děláme pokroky."Portugalsko bude pro Kimiho pátým startem v rally v životě. „Říkám to od začátku, že všechno je o učení," říká Kimi. „Potřebuji mít všechno pod kontrolou, abych mohl zrychlovat a útočit na vedoucí jezdce. Proto potřebuji velice nutně sbírat více a více zkušeností. A to je i náš cíl pro Portugalsko."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.