Citroën Junior Team v „domácím“ prostředí

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Citroën Sport
iAdam 26. května 2010 19:54
Sdílej:

Rally Portugalsko bude velkou příležitostí také pro posádky Citroën Junior Teamu. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia by rádi potvrdili své nedávné vynikající výkony. Kimi Räikkönen a Kaj Lindström hodlají pokračovat v postupném zlepšování na C4 WRC.

Ogier míří do špičkySébastien Ogier a Julien Ingrassia pokračují v cestě do absolutní světové špičky. Dokonce podruhé od jejich premiéry na Acropolis Rally v roce 2009 stanuli na stupních vítězů na Novém Zélandu. „Podle našeho původního programu jsme tu ani neměli startovat," řekl Sébastien.  „Rád bych poděkoval celému našemu týmu za to, že jsme na Nový Zéland mohli, hlavně proto, že jsme tam zajeli výsledek nad očekávání dobrý. To je velice dobrý vklad pro budoucnost, cítíme důvěru od začátku soutěže a jsme také rychlejší a rychlejší. Náš první start na Novém Zélandu přinesl excelentní výsledek a navíc nám pilotování C4WR  přineslo velikou radost."Pilot Citroën Junior Teamu je před Rally Portugalsko na čtvrtém místě v mistrovství světa a jeho cíle se nemění. "Naše strategie je od začátku sezony pořád stejná," přidal Sébastien. „Portugalskou rally trochu znám, musíme si dát pozor, abychom s přibývajícími kilometry neudělali chybu. Pokud bychom opět bojovali o stupně vítězů, byl by to veliký výsledek. Tím, že první den vyrážíme na trať ze čtvrté pozice, nebude to pro nás vůbec špatné."Räikkönen cítí zlepšeníNový Zéland neměli v programu Kimi Räikkönen a Kaj Lindström, ktěří se tak s Citroën C4 WRC vracejí v Portugalsku. Bývalý mistr světa v F1 bude pokračovat v učení na voze WRC a zvláště obtížné portugalské šotolinové tratě budou velkou výzvou. Po vypadnutí v Mexiku, osmém místě v Jordánsku a páté pozici v Turecku čeká třicetiletého Fina klasická rally. „Krátká přestávka mi prospěla," říká Kimi. „Sedli jsme si a probrali náš začátek sezony, a šli jsme až do detailů, od poznámek až po porovnání našich časů s nejlepšími. Několik testovacích kilometrů nám teď ale stačilo k návratu. Vím, že se musím ještě hodně učit, protože rally sport je pro mě pořád naprosto nový, ale cítím, že děláme pokroky."Portugalsko bude pro Kimiho pátým startem v rally v životě. „Říkám to od začátku, že všechno je o učení," říká Kimi. „Potřebuji mít všechno pod kontrolou, abych mohl zrychlovat a útočit na vedoucí jezdce. Proto potřebuji velice nutně sbírat  více a více zkušeností. A to je i náš cíl pro Portugalsko."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.