Letošní program mistrovství světa byl původně pro Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassiase naplánován na 12 startů. Nyní bylo ale rozhodnuto o rozšíření programu o novozélandskou rally.
Francouzská posádka, jedoucí na C4 WRC v barvách Citroën Junior Teamu, tak může v tomto roce těžit z kompletního programu mistrovství, o čemž se rozhodlo v Mexiku. Právě tam se juniorskému mistrovi světa z roku 2008 mimořádně dařilo. Rozpočet na tento start na zcela novém teritoriu byl navýšen díky parterům Citroën Racing. "Očekávám, že to bude mnohem obtížnější než v Turecku," řekl Sébastien. "Už se nemohu dočkat startu na Novém Zélandu, jehož tratě jsou nejkrásnější na světě."Na Novém Zélandu Sébastien a Julien mohou získat cenné zkušenosti na úplně nové rally. Současně to bude jejich 25. start ve WRC, 19. v jiné zemi. "Bude to opravdu hezká příležitost pilotovat Citroën C4 WRC na nezvykle rychlých tratích."
Rally Nový Zéland (kolo 5/13) Povrch: šotolinaKde: AucklandSeznámení s tratí: 4. května 7.30 – 18.00, 5. května 7.30 – 14.00 a 6. května 9 – 9.30.Shakedown : čtvrtek 6. května 9.30 – 13.00 v Auckland Domain.Start: čtvrtek 6. května - Viaduct Harbour v 18.30.Trať: celková délka 1496,51 km, z toho 396,50 km měřených v 21 rychlostních zkouškách. Program – 1. etapa – pátek 7. května: 556,75 km, z toho 159,18 km měřených v 9 RZ. Start: 7.15 – RZ 1 : ‘Waipu Gorge’ (11,09 km) – RZ 2 : ‘Brooks 1’ (13,60 km) – RZ 3 : ‘Bull 1’ (32,56 km) – RZ 4 : ‘Cassidy 1’ (22,20 km) – Asistence A (12.50 / 15 min) – RZ 5 : ‘Springfield’ (9,87 km) – RZ 6 : ‘Brooks 2’ (13,60 km) – RZ 7 : ‘Bull 2’ (32,56 km) – RZ 8 : ‘Cassidy 2’ (22,20 km) – RZ 9 : ‘SSS Auckland Domain’ (1,50 km) – Asistence B (19.08 / 45 min) – Cíl kolem 23.00.2. etapa – sobota 8.května: 511,17 km, z toho 155,62 km měřených v 8 RZ. Start: 6.00 – Asistence C (6.10 / 15 min) – RZ 10 : ‘New Franklin 1’ (20,82 km) – RZ 11 : ‘Baker 1’ (21,42 km) – RZ 12 : ‘Te Akau Coast 1’ (30,89 km) – RZ 13 : ‘SSS Hampton Downs 1’ (4,68 km) – Asistence D (11.56 / 15 min) – RZ 14 : ‘New Franklin 2’ (20,82 km) – RZ 15 : ‘Baker 2’ (21,42 km) – RZ 16 : ‘TeAkau Coast 2’ (30,89 km) – RZ 17 : ‘SSS Hampton Downs 2’ (4,68 km) – Asistence E (17.13 / 45 min) – Cíl kolem 22.45.3. etapa – neděle 9. května: 428,59 km, z toho 81,70 km měřených v 4 RZ. Start: 6.00 – Asistence F (6.10 / 15 min) – RZ 18 : ‘Te Hutewai 1’ (11,18 km) – RZ 19 : ‘Whaanga Coast 1’ (29,67 km) – Asistence G (10.20 / 15 min) – RZ 20 : ‘Te Hutewai 2’ (11,18 km) – RZ 21 : ‘Whaanga Coast 2’ (29,67 km) – Asistence H (14.20 / 10 min) – Cíl 15.00.Slavnostní závěr: neděle 9. května v 15.00.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?