Letošní program mistrovství světa byl původně pro Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassiase naplánován na 12 startů. Nyní bylo ale rozhodnuto o rozšíření programu o novozélandskou rally.
Francouzská posádka, jedoucí na C4 WRC v barvách Citroën Junior Teamu, tak může v tomto roce těžit z kompletního programu mistrovství, o čemž se rozhodlo v Mexiku. Právě tam se juniorskému mistrovi světa z roku 2008 mimořádně dařilo. Rozpočet na tento start na zcela novém teritoriu byl navýšen díky parterům Citroën Racing. "Očekávám, že to bude mnohem obtížnější než v Turecku," řekl Sébastien. "Už se nemohu dočkat startu na Novém Zélandu, jehož tratě jsou nejkrásnější na světě."Na Novém Zélandu Sébastien a Julien mohou získat cenné zkušenosti na úplně nové rally. Současně to bude jejich 25. start ve WRC, 19. v jiné zemi. "Bude to opravdu hezká příležitost pilotovat Citroën C4 WRC na nezvykle rychlých tratích."
Rally Nový Zéland (kolo 5/13) Povrch: šotolinaKde: AucklandSeznámení s tratí: 4. května 7.30 – 18.00, 5. května 7.30 – 14.00 a 6. května 9 – 9.30.Shakedown : čtvrtek 6. května 9.30 – 13.00 v Auckland Domain.Start: čtvrtek 6. května - Viaduct Harbour v 18.30.Trať: celková délka 1496,51 km, z toho 396,50 km měřených v 21 rychlostních zkouškách. Program – 1. etapa – pátek 7. května: 556,75 km, z toho 159,18 km měřených v 9 RZ. Start: 7.15 – RZ 1 : ‘Waipu Gorge’ (11,09 km) – RZ 2 : ‘Brooks 1’ (13,60 km) – RZ 3 : ‘Bull 1’ (32,56 km) – RZ 4 : ‘Cassidy 1’ (22,20 km) – Asistence A (12.50 / 15 min) – RZ 5 : ‘Springfield’ (9,87 km) – RZ 6 : ‘Brooks 2’ (13,60 km) – RZ 7 : ‘Bull 2’ (32,56 km) – RZ 8 : ‘Cassidy 2’ (22,20 km) – RZ 9 : ‘SSS Auckland Domain’ (1,50 km) – Asistence B (19.08 / 45 min) – Cíl kolem 23.00.2. etapa – sobota 8.května: 511,17 km, z toho 155,62 km měřených v 8 RZ. Start: 6.00 – Asistence C (6.10 / 15 min) – RZ 10 : ‘New Franklin 1’ (20,82 km) – RZ 11 : ‘Baker 1’ (21,42 km) – RZ 12 : ‘Te Akau Coast 1’ (30,89 km) – RZ 13 : ‘SSS Hampton Downs 1’ (4,68 km) – Asistence D (11.56 / 15 min) – RZ 14 : ‘New Franklin 2’ (20,82 km) – RZ 15 : ‘Baker 2’ (21,42 km) – RZ 16 : ‘TeAkau Coast 2’ (30,89 km) – RZ 17 : ‘SSS Hampton Downs 2’ (4,68 km) – Asistence E (17.13 / 45 min) – Cíl kolem 22.45.3. etapa – neděle 9. května: 428,59 km, z toho 81,70 km měřených v 4 RZ. Start: 6.00 – Asistence F (6.10 / 15 min) – RZ 18 : ‘Te Hutewai 1’ (11,18 km) – RZ 19 : ‘Whaanga Coast 1’ (29,67 km) – Asistence G (10.20 / 15 min) – RZ 20 : ‘Te Hutewai 2’ (11,18 km) – RZ 21 : ‘Whaanga Coast 2’ (29,67 km) – Asistence H (14.20 / 10 min) – Cíl 15.00.Slavnostní závěr: neděle 9. května v 15.00.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.