Na autosalonu v Ženevě sice slavil premiéru Mini Countryman, potvrzení projektu WRC jsme se však bohužel nedočkali. Prodrive se teď pokouší fanoušky upokojit.
Nové WRC startuje již příští rok a Britové by, po odstoupení Subaru, kterému připravoval vozy také Prodrive, chtěli být opět u toho. Prodrive jednal s několika výrobci, kteří byli ochotni svěřit prezentaci značky právě této firmě, teď to vypadá, že Prodrive přebral zodpovědnost za projekt Mini. Na počítači již existuje rallyová verze právě představeného Countrymana. Po nějakém prototypu však není ani stopa. Také při oficiálním představení vozu se o nějaké rallyové verzi bohužel nemluvilo. Obě strany zatím vše úspěšně tají. Nějaké bližší informace zároveň s premiérou tohoto vozu v Ženevě prý zablokovali markentigoví manažeři. „Běží to podle plánu. Konstrukce a design vozu je hotov. Teď chceme začít stavět první testovací prototyp. Kdy auto poprvé oficiálně ukážeme, to je otázkou marketingu. My však musíme v létě začít s testy. Červen nebo červenec by mohli být realistické odhady,“ řekl týmový boss, David Richards.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.