Posádka Redbull rally teamu, Patrik Sandell/Emil Axelsson, dokončila úvodní podnik Mistrovství světa na čtvrtém místě v kategorii SWRC.
27 letý pilot Škody Fabia S2000 chtěl doma útočit na vítězství. Bohužel veškeré šance útočit na celkový triumf ve své kategorii ztratil již v první etapě, která se mu vůbec nepovedla. Nejprve mu ve čtvrté vložce zhasl motor. Ještě vetší problém přišel v té následující, ve které šel Sandell ven a při pokusu vycouvat se mu nepodařilo zařadit zpátečku a museli mu pomáhat diváci. Nabraná ztráta po těchto problémech rozhodla o tom, že švédský pilot ztratil šanci na vítězství a v následujících dvou etapách přizpůsobil vše dojetí do cíle a zisku bodů do šampionátu SWRC."Poslední etapa už byla pro mě a Emila dobrá. Po první etapě bylo jasné, že jsme ztratili šanci na lepší umístění. Přál bych si, aby rally začínala až třetí etapou, to jsme neměli žádné problémy," řekl Sandell. Zklamání z výsledku bylo pro Sandella velké, přesto prohlásil, že zisk dvanácti bodů je dobrý počin před dlouhou sezónou. "Bylo důležité začít sezonu ziskem bodů. Pochopitelně bych si přál získat maximum bodů za první místo, ale sezona je dlouhá a já vím, že se můžu zlepšovat," doplnil Sandell.
Švédská dvojice nezískala jen body za čtvrté místo do hodnocení SWRC, ale také do šampionátu týmů S2000, což ocenil manažer Redbull rally teamu, Raimund Baumschlager. "Jsem si jist, že by Patrik bojoval o vítězství, pokud by neměl problémy. Na domácí soutěži je vždy neskutečně rychlý. Ale jsem rád, že neztratil nervy a soutěž bez problémů dokončil,".Další soutěží bude pro posádku Sandell/Axelsson dubnová Jordánská rally, třetí podnik SWRC. Ten druhý, rally Mexiko celý tým vynechává.
foto: rallysweden.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.