Posádka Redbull rally teamu, Patrik Sandell/Emil Axelsson, dokončila úvodní podnik Mistrovství světa na čtvrtém místě v kategorii SWRC.
27 letý pilot Škody Fabia S2000 chtěl doma útočit na vítězství. Bohužel veškeré šance útočit na celkový triumf ve své kategorii ztratil již v první etapě, která se mu vůbec nepovedla. Nejprve mu ve čtvrté vložce zhasl motor. Ještě vetší problém přišel v té následující, ve které šel Sandell ven a při pokusu vycouvat se mu nepodařilo zařadit zpátečku a museli mu pomáhat diváci. Nabraná ztráta po těchto problémech rozhodla o tom, že švédský pilot ztratil šanci na vítězství a v následujících dvou etapách přizpůsobil vše dojetí do cíle a zisku bodů do šampionátu SWRC."Poslední etapa už byla pro mě a Emila dobrá. Po první etapě bylo jasné, že jsme ztratili šanci na lepší umístění. Přál bych si, aby rally začínala až třetí etapou, to jsme neměli žádné problémy," řekl Sandell. Zklamání z výsledku bylo pro Sandella velké, přesto prohlásil, že zisk dvanácti bodů je dobrý počin před dlouhou sezónou. "Bylo důležité začít sezonu ziskem bodů. Pochopitelně bych si přál získat maximum bodů za první místo, ale sezona je dlouhá a já vím, že se můžu zlepšovat," doplnil Sandell.
Švédská dvojice nezískala jen body za čtvrté místo do hodnocení SWRC, ale také do šampionátu týmů S2000, což ocenil manažer Redbull rally teamu, Raimund Baumschlager. "Jsem si jist, že by Patrik bojoval o vítězství, pokud by neměl problémy. Na domácí soutěži je vždy neskutečně rychlý. Ale jsem rád, že neztratil nervy a soutěž bez problémů dokončil,".Další soutěží bude pro posádku Sandell/Axelsson dubnová Jordánská rally, třetí podnik SWRC. Ten druhý, rally Mexiko celý tým vynechává.
foto: rallysweden.com
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?