Američan Ken Block již před sezónou avizoval, že se bude na domácích soutěžích prezentovat s novou Fiestou. Premiéru si odbyl na nedávné Sno*Drift Rally poblíž Atlanty v USA, prvním podniku série Rally America a Severoamerického mistrovství.
Severoamerická premiéra soutěžní verze Fiesty jednoznačně táhla a tak byl jezdec Monster World Rally Teamu od počátku soutěže rozhodně nejsledovanějším jezdcem startovního pole. Premiéru mu hodlalo znepříjemnit hned několik borců s prodkučními auty, především úřadující šampion Rally America Travis Pastrana se Subaru, kanadský vicemistr Antoine L'Estage a loňský severoamerický mistr Andrew Comrie-Picard, oba s poslední evolucí Mitsubishi Lancer. Velice rychlý pak dokáže být i William Bacon s Mitsubishi Lancer Evo IX, kterého naviguje novozélanďan Peter Watt.Block začal z celkových 144 kilometrů rychlostních zkoušek ukusovat nejlépe jak mohl, když první měřený test vyhrál před L'Estagem a Pastranou. Oba borci mu úvodní porážku vrátili hned v následující RZ a Block se tak propadl o dvě místa zpět na průběžné třetí, kde vydržel i po třetím testu.Travis Pastrana, vedoucí muž průběžného pořadí, pak v servisu velmi obtížnou trať "amerického Monte" hodnotil: "Moje babička by tady jela rychleji...na mopedu. Jedeme totiž po čistém ledě."S jízdou po ledu měli ostatně potíže i ostatní, Andrew Comrie-Picard například prohlásil: "Jezdím už deset let a už jsem i mnoho zimních soutěží vyhrál, ale v životě jsem neviděl něco takového. Ten led je absolutně neuvěřitelný."Cíl čtvrtého úseku Lockwood Lake už neviděl Block, když ho v průběhu zkoušky vyřadila technická závada. Vedení se v tu chvíli ujal Pastrana a už se do konce soutěže nedal nikým předstihnout. Jako druhý doklouzal do cíle L'Estage se ztrátou více jak minutu a půl, třetí Bacon na Pastranu ztratil dokonce šest a půl minuty.
Ken Block v akci na Sno*Drift Rally (Foto: Matthew Young, worldrallysport.com)
Premiéra Fiesty v severní Americe se tak moc nepovedla, útěchou pilotovi černozeleného Fordu může být snad jen jeden vyhraný test. Šanci na reparát bude mít na šotolinové Rally in the 100 Acre Woods, která se jede na konci února v okolí amerického města Salem.
Konečné pořadí Sno*drift Rally 2010:1 Travis Pastrana / Christian Edström (USA/SWE) Subaru Impreza STi 02:31:01.12 Antoine L'Estage / Nathalie Richard (CAN) Mitsubishi Lancer Evo 10 02:32:38.83 William Bacon / Peter Watt (USA/NZL) Mitsubishi Lancer Evo 9 02:37:40.84 Andrew Comrie Picard / Jeremy Wimpey (CAN) Mitsubishi Lancer Evo 10 02:45:28.25 Travis Hanson / Terry Hanson (USA) Subaru Impreza STi 02:48:05.16 Dave Mirra / Derek Ringer (USA/GBR) Subaru Impreza STi 02:55:50.97 Carl Decker / Adam Craig (USA) Subaru Impreza WRX 02:58:08.28 Piotr Wiktorczyk / Grzegorz Dorman (PL) Subaru Impreza STi 02:58:21.19 Byron Garth / Sky Pinnick (USA) Subaru Impreza WRX 02:59:30.410 Arkadiusz Gruszka / Dominik Jozwiak (PL) Mitsubishi Lancer Evo 9 02:59:42.1
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?