Giandomenico Basso by se rád vrátil do šampionátu Intercontinental Rally Challenge ještě během této sezony. Ital byl blízko dohodě s blíže nespecifikovaným týmem, která by mu zajistila start už na Rally Monte Carlo. Bohužel to nakonec nevyšlo.
Poslední závod IRC, který Basso absolvoval, byla Rally Principe de Asturias, která se jela v září 2009. Se svým továrním Abarthem Grande Punto S2000 bojoval o vítězství, ale nakonec po smyku skončil mimo trať.Vloni se Bassovi podařilo vyhrát na Madeiře a také se stal Evropským mistrem světa. Ovšem pro letošní sezonu v IRC zatím angažmá nesehnal. Basso, 36, je se svými 4 vítězstvími nejúspěšnějším jezdcem italského Abarthu v IRC.„Byli jsme blízko dohodě pro Rally v Monaku, ale bohužel to nakonec nevyšlo. V současné době jsem bez smlouvy a doufám v nabídku od nějakého týmu. Nikdy dříve jsem v podobné situaci nebyl,“ říká Ital.
„Nejsem ale naštvaný, protože jsem v minulosti zažil spoustu krásných okamžiků s Abarthem. Je to těžké, když ztratíte místo v továrním týmu. Moc rád bych se do IRC vrátil a chtěl bych těžit z mých zkušeností,“ pokračuje Basso.Spekuluje se o možné spolupráci Giandomenica s některým ze soukromých italských týmů, který provozuje Abarth. Tým by mohl být podporován továrnou. Další možností je druhé místo v Kronosu po boku Krise Meekea.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.