Místo bezhlavého honění za vítězstvím se bude raději soustředit na vývoj šampionátu.
Dvacetiosmiletému Britovi se při jeho premiéře za volantem Fabie S2000 na posledním podniku IRC ve Skotsku podařilo prolomit letošní smůlu a podnik vyhrál. V letošním roce bude s českým vozem pokračovat v rozšířeném programu a poprvé ho letos uvidímě již v Monte Carlu.
Navzdory všem očekáváním však jezdec v barvách Škody a Velké Británie připouští, že zopakovat triumf právě na slavném Monte Carlu by bylo asi příliš velkým soustem a bude myslet píše na celkový vývoj šampionátu. Ke svému učinkování na Monte Carlu sám dodává: "Nemyslím na to, že bych mohl na Monte Carlu vyhrát. Se svými zkušenostmi vím, že šampionát se nedá vyhrát již na prvním podniku. Mnohem důležitější bude dobře odstartovat do nového ročníku a první rally opouštět s jistým bodovým ziskem. Pro mnohé jezdce je vítězství na Monte Carlu cílem, ale rozhodně to není celkový cíl."
Doplňme jen, že Rallye Monte Carlo začíná již příští týden a Škoda na ni nastoupí v silné sestavě. Vedle Wilkse budou asi nejsilnější tovární jezdci Kopecký a Hänninen. Škoda si také hodně slibuje od nově příchozího Vouilloze. Se soukromým vozem se objeví také Jaroslav Orsák.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?