Mistr světa F1 z roku 2007 Kimi Räikkönen, který v pátek oznámil přestup do světového šampionátu v rally, bude v příštím roce pod drobnohledem svých soupeřů z obou soutěží. Zprávu přinesla agentura Reuters.
Třicetiletý Fin, jehož země vyprodukovala velké šampiony v obou motoristických kategoriích, je průkopníkem. Jen velmi málo pilotů v F1 se pokoušelo přesedlat do rally a nikdo nezaznamenal skutečný úspěch na nejvyšší úrovni.
Když Räikkönen startoval s vozem Fiat v letošní Finské rally, byl vůbec prvním mistrem světa F1, který závodil v rallyovém šampionátu od dob Jimiho Clarka, který s Lotusem Cortinou jel Britskou rally v roce 1966.
Brit Martin Brundle, který nikdy nevyhrál závod F1, startoval na závěr své kariéry v roce 1996 také v Britské rally, ale ta tehdy nebyla součástí mistrovství světa.
Posledním aktivním pilotem F1, který se zúčastnil mistrovství světa v rally, byl před Räikkönenem britský jezdec Lotusu Derek Warwick, za volantem Subaru absolvoval v roce 1990 Britskou rally.
Francouz Stephane Sarrazin odešel do rally v roce 2004, když předtím startoval v jediném závodě F1 s vozem Minardi a pak testoval pro týmy Prost a Toyota.
Räikkönen, jehož starší bratr Rami byl kdysi slibným rallyovým jezdcem na domácí finské scéně, určitě nemíní být v rally jen do počtu a také nebude podceňovaným jezdcem. Jeho spolujezdcem bude Kaj Lindström, který si na konci devadesátých let dojel s Tommim Mäkkinenem pro čtyři mistrovské tituly v řadě.
Během druhého dne Finské rally, kterou absolvoval v době letní přestávky v F1, Räikkönen havaroval a musel odstoupit z patnáctého místa. "Kimi odvedl skvělou práci, mnohem lepší, než jsem čekal," řekl Lindström. "Má přirozený cit pro auto, což mu dovoluje vyrovnat se jezdcům, kteří mají daleko víc zkušeností."
Norský mistr světa z roku 2003 Peter Solberg, který bude jedním z Räikkönenových soupeřů, čeká, že Fin se rychle přizpůsobí. "Je to velmi dobrý jezdec. Jakmile se trochu zaběhne, myslím, že překvapí hodně lidí," dodal.
V F1 jsou i další piloti, kteří by Räikkönena mohli v budoucnu následovat. Vášnivým jezdcem rally je Polák Robert Kubica, zajímá se o ni i Němec Sebastian Vettel.
Pokud jde o možné přestupy opačným směrem, šestinásobný šampion v rally Sebastien Loeb testoval minulý rok pro tým Red Bull a doufal, že se dokonce zúčastnit závěrečné Velké ceny mistrovství světa v Abú Zabí v barvách sesterské stáje Toro Rosso. Mezinárodní automobilová federace (FIA) mu však neudělila potřebnou superlicenci.
Kimi Räikkönen bude působit v rally jen jeden rok, v sezoně 2011 by se rád vrátil do F1.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?