Smutný hrdina letošního ročníku World Rally Championship Mikko Hirvonen, bude podle slov svého šéfa Malcolma Wilsona v příštím roce daleko rychlejší.
Ještě nikdy neměl usměvavý seveřan tak blízko k zisku titulu mistra světa. O titul přišel až v posledním podniku WRC, kterým byla Wales rally GB, ve které podlehl v přímém souboji již šestinásobnému mistru světa Sebastienu Loebovi. "Podívejte se na to, v jakém stádiu se jeho kariéra nachází a jak si letos počínal. Nechybělo mnoho a mohl usednout na trůn. Já jsem pevně přesvědčen, že bude v příští sezoně daleko rychlejší," řekl Malcolm Wilson.Wilson prohlásil, že je o šest let mladší nežli francouz a až se dostane do jeho věku, bude mít na svém kontě mnoho úspěchů. "Až bude Mikkovi stejně jako Sebastienovi, bude mít ve svém držení několik titulů, o tom jsem přesvědčen," doplnil Wilson.
Letošní souboj mezi Hirvonenem a Loebem byl dramatický až do samotného závěru, ale i přesto zůstali oba jezdci velkými kamarády, mezi kterými se v příští sezoně rozehraje velkolepá bitva o titul doplněná velkými výkony týmových dvojek Jari Matti Latvali a Dani Sorda. "Podívejte se jak si oba počínali ve Walesu, jeli úplně jiné tempo nežli ostatní. Na tom se nic nezmění ani v příští sezoně. Jari Matti může sice vyhrát některou ze soutěží, ale na to aby vyhrál celý šampionát je příliš brzy," uzavřel Wilson.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.