Britský mistr Keith Cronin představil na stránkách svého týmu první fotografie Fiatu Grande Punto S2000 z dílen italského Procaru, se kterým vyrazí na rychlostní zkoušky nadcházejícího posledního podniku IRC, Rally of Scotland.
Volba válečných barev ale rozhodně nepřekvapila, design vozu je na vlas stejný jako u Mitsubishi Evo IX, se kterým Cronin startoval v britském šampionátu. Irský talent navíc už od úterka polyká první testovací kilometry ve Skotsku. Je to jeho první ostré svezení s Fiatem, když první kratičké testy, naplánované při schůzce s majiteli vozu v severní Itálii na konec října, zmařila průtrž mračen.
„Nejdůležitějším úkolem pro Skotsko bude zvyknout si na jiný styl jízdy a zapracovat na rychlosti. Pak snad budeme schopni dosáhnout několika konkurenceschopných časů,“ řekl při testech Cronin.
Přestože pro irský talent není Punto prvním vozem kategorie S2000, ve kterém má možnost se svézt, předchozí zkušenost s Protonem měla čistě testovací rozměr a k ostrému závodnímu nasazení nakonec nedošlo. Foto: croninmotorsport.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?