Britský mistr Keith Cronin představil na stránkách svého týmu první fotografie Fiatu Grande Punto S2000 z dílen italského Procaru, se kterým vyrazí na rychlostní zkoušky nadcházejícího posledního podniku IRC, Rally of Scotland.
Volba válečných barev ale rozhodně nepřekvapila, design vozu je na vlas stejný jako u Mitsubishi Evo IX, se kterým Cronin startoval v britském šampionátu. Irský talent navíc už od úterka polyká první testovací kilometry ve Skotsku. Je to jeho první ostré svezení s Fiatem, když první kratičké testy, naplánované při schůzce s majiteli vozu v severní Itálii na konec října, zmařila průtrž mračen.
„Nejdůležitějším úkolem pro Skotsko bude zvyknout si na jiný styl jízdy a zapracovat na rychlosti. Pak snad budeme schopni dosáhnout několika konkurenceschopných časů,“ řekl při testech Cronin.
Přestože pro irský talent není Punto prvním vozem kategorie S2000, ve kterém má možnost se svézt, předchozí zkušenost s Protonem měla čistě testovací rozměr a k ostrému závodnímu nasazení nakonec nedošlo. Foto: croninmotorsport.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.