Ford potvrdil, že se na mezinárodní rovině bude věnovat pouze projektu v MS. Vývoj Fiesty S2000 je čistě záležitostí M-Sportu.
Ford vyvrátil zprávy, že by se měl příští rok “modrý ovál“ objevit v Intercontinental Rally Challenge. Spekulace totiž hovořily o tom, že IRC využije pro vývoj Fiesty S2000. Gerard Quinn, evropský šéf Fordu pro motorsport, teď všechny zvěsti rázně utnul.Ford bude všechny síly koncentrovat jenom na WRC, říká. „WRC nabízí mnohem větší světovou známost než IRC. Světový šampionát je - už podle názvu světovým šampionátem - a my jsme s ním byli vždy spojeni. IRC není cesta, kterou bychom se chtěli vydat. Zavázali jsme se účastí ve WRC na další dva roky, a tak zde také budeme jezdit. Nechceme přestoupit do IRC.“Nová Fiesta S2000 se i tak na startu IRC objeví. Partner Fordu, M-Sport, s ní má v IRC určité plány a má k tomu i “požehnání od Fordu“. „Technického i finančního vývoje S2000 jsme se účastnili, ale je to nezávislý projekt M-Sportu,“ zakončil Quinn.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.