Na konci sezóny 2010 se nadobro budeme muset rozloučit s vozy specifikace WRC (World Rally Car). Týmy budou mít potom možnost vybrat si ze tří možností, jak ve světovém šampionátu pokračovat.
Až v sezóně 2011 skončí současné vozy specifikace WRC budou mít týmy a výrob na výběr celkem ze tří různých alternativ jak se budou moci účastnit světového šampionátu. Na výběr tu budou vedle jedenapůllitrových WRC ještě vozy S2000 a klasická „enka“. Předpisy ohledně nových vozů s 1,6 litrovými motory budou ještě podrobněji definovány, ale mělo by se jednat o jakousi vrcholnou kategorii.
„Věc vidím tak, že týmy si budou moci pro mistrovství světa v roce 2011 vybrat ze tří možností. Budou tu jistě nějaká aerodynamická vylepšení pro vozy World Rally Car, ale zatím nebylo nic schváleno,“ uvedl předseda rallyové komise Morrie Chandler.
Další detaily byly schváleny i pro světový pohár 2010, v kterém se budou v rámci mistrovství světa účastnit současné vozy S2000. Bude vypsán na devíti podnicích a bude se započítávat sedm nejlepších výsledků.
Přesné termíny kalendáře pro rok 2010 budou oznámeny během následujícího měsíce. Dřívějšího termínu by se mohla díky mistrovství světa ve fotbale dočkat bulharská rally.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.