Na konci sezóny 2010 se nadobro budeme muset rozloučit s vozy specifikace WRC (World Rally Car). Týmy budou mít potom možnost vybrat si ze tří možností, jak ve světovém šampionátu pokračovat.
Až v sezóně 2011 skončí současné vozy specifikace WRC budou mít týmy a výrob na výběr celkem ze tří různých alternativ jak se budou moci účastnit světového šampionátu. Na výběr tu budou vedle jedenapůllitrových WRC ještě vozy S2000 a klasická „enka“. Předpisy ohledně nových vozů s 1,6 litrovými motory budou ještě podrobněji definovány, ale mělo by se jednat o jakousi vrcholnou kategorii.
„Věc vidím tak, že týmy si budou moci pro mistrovství světa v roce 2011 vybrat ze tří možností. Budou tu jistě nějaká aerodynamická vylepšení pro vozy World Rally Car, ale zatím nebylo nic schváleno,“ uvedl předseda rallyové komise Morrie Chandler.
Další detaily byly schváleny i pro světový pohár 2010, v kterém se budou v rámci mistrovství světa účastnit současné vozy S2000. Bude vypsán na devíti podnicích a bude se započítávat sedm nejlepších výsledků.
Přesné termíny kalendáře pro rok 2010 budou oznámeny během následujícího měsíce. Dřívějšího termínu by se mohla díky mistrovství světa ve fotbale dočkat bulharská rally.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?