Na konci sezóny 2010 se nadobro budeme muset rozloučit s vozy specifikace WRC (World Rally Car). Týmy budou mít potom možnost vybrat si ze tří možností, jak ve světovém šampionátu pokračovat.
Až v sezóně 2011 skončí současné vozy specifikace WRC budou mít týmy a výrob na výběr celkem ze tří různých alternativ jak se budou moci účastnit světového šampionátu. Na výběr tu budou vedle jedenapůllitrových WRC ještě vozy S2000 a klasická „enka“. Předpisy ohledně nových vozů s 1,6 litrovými motory budou ještě podrobněji definovány, ale mělo by se jednat o jakousi vrcholnou kategorii.
„Věc vidím tak, že týmy si budou moci pro mistrovství světa v roce 2011 vybrat ze tří možností. Budou tu jistě nějaká aerodynamická vylepšení pro vozy World Rally Car, ale zatím nebylo nic schváleno,“ uvedl předseda rallyové komise Morrie Chandler.
Další detaily byly schváleny i pro světový pohár 2010, v kterém se budou v rámci mistrovství světa účastnit současné vozy S2000. Bude vypsán na devíti podnicích a bude se započítávat sedm nejlepších výsledků.
Přesné termíny kalendáře pro rok 2010 budou oznámeny během následujícího měsíce. Dřívějšího termínu by se mohla díky mistrovství světa ve fotbale dočkat bulharská rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?