Francois Duval se vrací na soutěžní tratě a hned to bude na legendárním San Remu, kde usedne do továrního Fiatu Abarth Grande Punto S2000.
Duval má v současné době nového manažera a tomu se podařilo pro belgičana zajistit start na dalším podniku IRC, kterým bude 24.-26. září rally San Remo. Naposledy se Duval objevil na startu domácí Ypres rally, kde bohužel ujel za volantem Škody Fabia S2000 jen několik stovek metrů než vyletěl mimo trať. Tentokrát usedne do dalšího vozu specifikace S2000, italského Fiatu, vedle jedničky továrního týmu Giandomenico Bassa.Střídání na pozici dvojky u italského týmu má za následek další tristní výsledek na Asturii, kde Basso neustál tlak, z prvního místa vyletěl mimo trať a než se dostal zpět, byl boj o vítězství ztracen. Miguel Fuster, jedoucí jako dvojka dopadl ještě hůře. Havaroval již na druhé vložce a zřejmě i proto dochází k další změně na pozici dvojky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.