Petter Solberg pracuje na smlouvě, která by mu zajistila Ford Focus RS WRC specifikace 2008 pro Rally VB. To by mohlo dát Norovi větší šance na vítězství v MS poprvé po čtyřech letech.
Solberg vyhrál ve Velké Británii čtyřikrát po sobě v letech 2002 až 2005. Nor doufá, že se mu podaří se šéfem Fordu, Malcolmem Wilsonem, vyjednat smlouvu, která by mu nabízela trošku konkurenceschopnější vůz, s nímž by mohl Solberg ukončit nejdéle trvající pauzu mezi dvěma vítězství za celou jeho profesionální kariéru. Solberg nevyhrál od Rally ve Walesu v roce 2005.
„Jednám o spoustě věcí po Wales, a jednou z nich je Focus. Kdybych ho měl, pak bych jel na vítězství, pochopitelně. Zatím musím jezdit s tím, co je v současnosti možné. Tamní soutěž znám velmi dobře a myslím, že to zvyšuje moje šance,“ říká Petter. Solberg věří, že by byl schopen bojovat pro Sebastienovi Loebovi nebo třeba Mikkovi Hirvonenovi: „Minulý týden ve Finsku jsem byl pouhých šest sekund za vedoucím Mikkem. Poté bohužel přišly problémy. Vím, že s ním mohu ve Velké Británii bojovat o vítězství a chci to také dokázat.“
Solberg by mohl sehrát docela důležitou roli v pořadí týmu, kdyby byl nominován na body pro Ford Stobart VK M-Sport Team. V minulých měsících se ale Nor spíše poohlížel po startu s Citroënem C4 WRC. Mladší Solberg připustil, že by stále moc rád startoval s C4kou stejné specifikace, jakou má Loeb: „Podívejte, jak Citroën, tak Ford, jsou vítězná auta. Je mi jedno s jakým pojedu, jen chci vyhrát!“
Ford Focus RS WRC specifikace 2008
Kdyby Petter Solberg startoval za tým Stobart, mohl by poprvé v historii vytvořit tým s bratrem Henningem. Bylo by to poprvé od doby, kdy v MS reprezentovali Subaru bratři McRaeové (Colin a Alister) – 1998, rally VB, kdyby by se na start postavili v jednom týmu dva bratři. Petter Solberg řídil tovární Ford pouze jednou, v Rally Velké Británie v roce 1999.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?