Petter Solberg pracuje na smlouvě, která by mu zajistila Ford Focus RS WRC specifikace 2008 pro Rally VB. To by mohlo dát Norovi větší šance na vítězství v MS poprvé po čtyřech letech.
Solberg vyhrál ve Velké Británii čtyřikrát po sobě v letech 2002 až 2005. Nor doufá, že se mu podaří se šéfem Fordu, Malcolmem Wilsonem, vyjednat smlouvu, která by mu nabízela trošku konkurenceschopnější vůz, s nímž by mohl Solberg ukončit nejdéle trvající pauzu mezi dvěma vítězství za celou jeho profesionální kariéru. Solberg nevyhrál od Rally ve Walesu v roce 2005.
„Jednám o spoustě věcí po Wales, a jednou z nich je Focus. Kdybych ho měl, pak bych jel na vítězství, pochopitelně. Zatím musím jezdit s tím, co je v současnosti možné. Tamní soutěž znám velmi dobře a myslím, že to zvyšuje moje šance,“ říká Petter. Solberg věří, že by byl schopen bojovat pro Sebastienovi Loebovi nebo třeba Mikkovi Hirvonenovi: „Minulý týden ve Finsku jsem byl pouhých šest sekund za vedoucím Mikkem. Poté bohužel přišly problémy. Vím, že s ním mohu ve Velké Británii bojovat o vítězství a chci to také dokázat.“
Solberg by mohl sehrát docela důležitou roli v pořadí týmu, kdyby byl nominován na body pro Ford Stobart VK M-Sport Team. V minulých měsících se ale Nor spíše poohlížel po startu s Citroënem C4 WRC. Mladší Solberg připustil, že by stále moc rád startoval s C4kou stejné specifikace, jakou má Loeb: „Podívejte, jak Citroën, tak Ford, jsou vítězná auta. Je mi jedno s jakým pojedu, jen chci vyhrát!“
Ford Focus RS WRC specifikace 2008
Kdyby Petter Solberg startoval za tým Stobart, mohl by poprvé v historii vytvořit tým s bratrem Henningem. Bylo by to poprvé od doby, kdy v MS reprezentovali Subaru bratři McRaeové (Colin a Alister) – 1998, rally VB, kdyby by se na start postavili v jednom týmu dva bratři. Petter Solberg řídil tovární Ford pouze jednou, v Rally Velké Británie v roce 1999.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.