Petter Solberg pracuje na smlouvě, která by mu zajistila Ford Focus RS WRC specifikace 2008 pro Rally VB. To by mohlo dát Norovi větší šance na vítězství v MS poprvé po čtyřech letech.
Solberg vyhrál ve Velké Británii čtyřikrát po sobě v letech 2002 až 2005. Nor doufá, že se mu podaří se šéfem Fordu, Malcolmem Wilsonem, vyjednat smlouvu, která by mu nabízela trošku konkurenceschopnější vůz, s nímž by mohl Solberg ukončit nejdéle trvající pauzu mezi dvěma vítězství za celou jeho profesionální kariéru. Solberg nevyhrál od Rally ve Walesu v roce 2005.
„Jednám o spoustě věcí po Wales, a jednou z nich je Focus. Kdybych ho měl, pak bych jel na vítězství, pochopitelně. Zatím musím jezdit s tím, co je v současnosti možné. Tamní soutěž znám velmi dobře a myslím, že to zvyšuje moje šance,“ říká Petter. Solberg věří, že by byl schopen bojovat pro Sebastienovi Loebovi nebo třeba Mikkovi Hirvonenovi: „Minulý týden ve Finsku jsem byl pouhých šest sekund za vedoucím Mikkem. Poté bohužel přišly problémy. Vím, že s ním mohu ve Velké Británii bojovat o vítězství a chci to také dokázat.“
Solberg by mohl sehrát docela důležitou roli v pořadí týmu, kdyby byl nominován na body pro Ford Stobart VK M-Sport Team. V minulých měsících se ale Nor spíše poohlížel po startu s Citroënem C4 WRC. Mladší Solberg připustil, že by stále moc rád startoval s C4kou stejné specifikace, jakou má Loeb: „Podívejte, jak Citroën, tak Ford, jsou vítězná auta. Je mi jedno s jakým pojedu, jen chci vyhrát!“
Ford Focus RS WRC specifikace 2008
Kdyby Petter Solberg startoval za tým Stobart, mohl by poprvé v historii vytvořit tým s bratrem Henningem. Bylo by to poprvé od doby, kdy v MS reprezentovali Subaru bratři McRaeové (Colin a Alister) – 1998, rally VB, kdyby by se na start postavili v jednom týmu dva bratři. Petter Solberg řídil tovární Ford pouze jednou, v Rally Velké Británie v roce 1999.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?