Ruská rally skončila pro Škodu Motorsport dvojitým vítězstvím, ale i přes to, že se mladý Brit Meeke tohoto podniku nezúčastnil, zůstává i nadále ve vedení, očekává však velkou bitvu.
I přes to, že se třicetiletý někdejší chráněnec Colina McRae šotolinového podniku v Rusku nezúčastnil, zůstává i nadále ve vedení klasifikace IRC. Ale díky dalšímu skvělému výsledku škodovky a hlavně druhému místu Jana Kopeckého se jeho náskok ztenčil na pouhý jeden bod právě před Kopeckým.
"Už na úvodním podniku nám Škoda ukázala svoji sílu," nechal se Meeke slyšet. "Na Azores Rally jsme také mohli vidět, jak dobré je jejich auto na šotolině. Rusko bylo taky něco jako domácí podnik pro Hänninena a ten nám ukázal, že ze své loňské rychlosti nic neztratil."
Jan Kopecký se dokázal po podniku v Rusku výrazně dotáhnout na Meeke. Zabojuje ještě o titul?
Jezdec týmu Peugeot UK se také vyjídřil ve smyslu, že vítězství Škody je pro šampionát IRC, přes dosavadní dominanci Peugeotu, velmi povzbuzující. "Z mého pohledu jsem rád, že vyhráli. Vložili do toho hodně úsilí a tohle je pro ně dobrá odměna. Mým cílem na dalším podniku bude porazit je.
Díky tomu, že se Škoda dalšího podniku na Madejře nezúčastní, přichází Meeke a dva silné soupeře a může se o to víc koncentrovat na svůj výkon. Jeho cíl je jasný: "Výhra Škody ukázala, jak jsou souboje v šampionátu těsné a já si již nemůžu dovolit nedojet na bodované pozici."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?