CÍL; Po dlouhém čekání se Mikko Hirvonen konečně dočkal vítězství. Tento triumf, na který čekal sedm měsíců, mu napomohlo snížit náskok Sebastiena Loeba v čele šampionátu na rozdíl sedmi bodů.
Výsledky po 17. RZ:
Poslední dvě rychlostní zkoušky na vítězství Finského jezdce nic nezměnily. Hirvonen měl cestu k triumfu ulehčenu i zrušením šestnácté zkoušky, údajně pro velký počet diváků na prvním kilometru. Pro druhé místo a doposud svůj nejlepší výsledek si dojel „nástupce“ Loeba Sebastien Ogier a třetím místem podtrhl triumf fordu Jari-Matti Latvala. V poslední zkoušce se na bodovanou pozici dostal ještě další severský mladík M. Östberg s vozem Subaru Impreza WRC S14.
O další triumf vozu z mladoboleslavské továrny se postaral domácí L. Athanassoulas, který s Fabií S2000 celkem suverénně triumfoval mezi produkčními vozy a získal první bod do celkového hodnocení šampionátu jezdců pro značku Škoda. Tento, ve světě ne moc známý Řek nechal za sebou daleko známější jména, druhého Al-Attiyaha, třetího Arauja, čtvrtého Araie a našeho Martina Prokopa. Prokop dokončil jako pátý mezi produkčními vozy, přesto, že ho v závěru soutěže provázeli technické problémy.
Výsledky po 15. RZ:
V poslední etapě mají posádky za sebou tři rychlostní zkoušky a Hirvonen si bezpečně hlídá vedení v soutěži. Pořadí na druhém a třetím místě se také nemění Ogier i Latvala zajíždějí rovnocené časy. Velkou smůlu má dnes včerejší hrdina a adept na hvězdu rally Jevgenij Novikov, kterého zbrzdil problém se středovým diferenciálem a mladík tak před dvěma závěrečnými rychlostními zkouškami klesl na jedenácté místo.
Velký odpad vozů WRC způsobil, že na bodovaném místě a to sedmém figuruje vedoucí jezdec produkčních vozů domácí L. Athanassoulas s Fabií S2000, který se do čela vrátil hned po dnešní první zkoušce. Druhý je Al-Attiyah, třetí Araujo, čtvrtý Arai a pátý Martin Prokop, který však poslední zkoušku absolvoval jen na 2. a 5. rychlostní stupeň. Martin Semerád nevyjede na cílovou rampu ani v Řecku, ze soutěže odstupuje i ve třetí etapě po problémech s poloosou.V soutěži stále pokračují další dva naši jezdci Marcel Sitník a Michael Honda oba jedoucí s Citroeny C2 S1600, kteří vévodí dvoukolkám ve třídě A6.
Výsledky po 12. RZ:
Ruský mladík v odpolední sekci vyhrál dva testy, jednou skončil druhý a před třetí etapou se posunul na čtvrté místo. Ve vedení je jednička Fordu Mikko Hirvonen, který měl ze začátku za zády Pettera Solberga a zdálo se, že seveřan může po dlouhé době pomýšlet na nejvyšší stupeň. Bohužel poškozené uchycení tlumiče Pettera odsunulo až na osmé místo a se ztrátouvíce jak deset minut nemá šanci na lepší umístění. Výborně jedou také další dva mladíci Sebastien Ogier , který figuruje na druhém místě a hned za ním je Jari – Matti Latvala.Mezi produkčními vozy již nekraluje domácí L. Athanassoulas, který ztratil na poslední zkoušce a klesl na druhé místo za Al Attiyaha. Třetí je Araujo, čtvrtý Arai a pátý Martin Prokop, který měl v posledním testu technické problémy.
Výsledky po 9. RZ:
První sekce druhé etapy řecké rally se stala pohromou pro jezdce na vozech Citroen. Hned na osmém kilometru úvodní vložky vyletěl z trati „neomylný“ Sebastien Loeb a dost poničil svou C4, posádka naštěstí zůstala nezraněna. Do čela se tak dostal Hirvonenn, ale jen o 1,8s před Sordem. Druhou zkoušku výborně zajel Jevgenij Novikov, dokázal ji vyhrát a je vidět, že jezdci, kteří nečistí trať jsou rychlejší. Třetí zkoušku vyhrál Hirvonen a upevnil si vedoucí postavení před Petterem Solbergem. Třetí je člen juniorky Citroenu Sebastien Ogier, který se tak stal nejlepším jezdcem na továrním voze Citroen, protože Dani Sordo urazil kolo a pro dnešek pro něj soutěž skončila.Mezi produkčními vozy je stále na čele domácí L. Athanassoulas za kterým již není další jezdec s Fabií S2000 Patrik Sandell, kterého provázeli problémy s motorem. Druhý je Al-Attiyah, třetí Araujo, čtvrtý Arai a na pátém místě figuruje náš Martin Prokop. Martin Semerád nastoupil v rámci superrally, zajížděl pěkné časy, ale bohužel v závěru poslední zkoušky první sekce jel opět na blinkry.
Výsledky po 6. RZ:
Čtvrtou zkoušku vyhrál Novikov, jedná se tak o jeho premiérové vítězství na rychlostní zkoušce. Rus Novikov se tak posunul na výborné čtvrté místo. Vystřídal zde Madse Ostberga, který se propadl až za Loeba. Petter Solberg se posunul na sedmé místo, zde nahradil Ogiera, který se propadl až na desátou pozici. Jeho propad byl způsoben defektem zadního kola. Na RZ5 postihly hned dva defekty Novikova, a tak se propadl ze čtvrtého až na třinácté místo. Jeho pozici bez boje zaujal Loeb, za ním byl Petter Solberg. Ogier se po defektu posouval pořadím výše (na 7. místo).Na poslední zkoušce dne postihly problémy do té doby vedoucího Latvalu, ztratil přes 3 minuty a propadl se až na 11. místo. Vedení se tak ujal Hirvonen, za ním je dvojka Citroënu Sordo. Rozdíl je však pouhé 3s. V úvahu tak připadá možné taktizování ze strany Sorda.
Po 3.RZ
Latvala dokázal dokonale využít své šesté startovní pozice a ihned se na 6. RZ vyhoupnul do průběžného vedení. Na pětadvacetikilometrovém úseku předčil svého týmového soba Hirvonena o celých 5,8 sekund. „Hned po startu jsem natropil několik chybiček, ale konečným časem jsem si to vynahradil. Teď se budu snažit tuto pozici uhájit,“ nechal se slyšet průběžná lídr Latvala. Na třerí místo se možná trochu překvapivě dostal P. Soblerg se soukromou Xsarou, čtvrtý byl Sordo, pátý Ostberg, šestý Novikov. Loeb si na úvod vysloužil až osmou příčku.Druhá rychlostka patřial Sordovi o necelých dvě a půl sekundy přkonal Latvalu a posunul se v celkovém pořadí na druhou příčku. Druhé a třetí místo patřilo opět továrním Fordům v pořadí Latvala – Hirvonen. Loeb zaznamenal čtvrtý čas, pátý byl Ostberg, šestý Novikov.Velmi příjemný je pro českého fanouška pohled do průběžného pořadí PWRC. Domácí jezdec Athanassoulas, jedoucí na Fabii S2000, se ujal vedení průběžného pořadí po tom, co zaznamenal druhý a třetí čas. Sandel s další Fabii se usadil 0,7 sekund za ním. Vozům Škoda tak patří průběžné první a druhé místo. Třetí je zatím Al-Attiyah na Subaru, čtvrtý Aroujo na Mitsubishi. Šestá příčka zatím patří Prokopovi, výborná osmá Semerádovi.
Výsledky po 3. RZ:
Preview
Rally Acropolis je nyní o 14 dnů později než loni. Nic to němění na tom, že to je jeden z nejnáročnějších podniků sezóny mistrovství světa. Soutěž se vyznačuje drsnou kamenitou tratí a hlavně všem posádkám ztěžuje závodění všudypřítomný prach a velké vedro.
Letos se rychlostní zkoušky přesunuly blíže starověkké Spartě. Start proběhl dneska v Corintu.
První den čeká na posádky 140 ostrých kilometrů. Je to více než je obvyklé. Jede se šest RZ, ale jen jedna dvakrát. V sobotu posádky čeká opět šest RZ, i některé dvakrát, což se určitě podepíše na kvalitě tratě, která bude po prvním průjezdu značně rozbitá. V neděli čeká posádky nejdelší zkouška soutěže, která má 33 km ajede se hned dvakrát.
První posádky uvidíme v cíli v neděli 14:36. Délka celé soutěže patří k průměru, když měží celá 1208 km i s přejezdy. Pořadatelé využili úseků, které se jezdily na přelomu 80. a 90. let.
Na start nastoupí i dvě posádky z Česka Martin Prokop a Jan tománek, v novější evoluci Lanceru pojedou Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou. Startují i dvě Fabie S2000 - Red bull team se Sandellem a Italský tým s místním jezdcem.
Mapy soutěže Časový harmonogram Seznam přihlášených
Novikov absolvoval ze všech jezdců nejvíce průjezdů, což mu napomhlo k poražení úřadujícího mistra světa Sebastiena Loeba a dosáhl tak prvního prvenství na testovací zkoušce v seriálu mistrovství světa. Na třetím místě se překvapivě objevil Féderico Villagra s Focusem WRC a byl tak nejlepší z jezdců na vozech Ford.
Shakedown
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.