CÍL; Po dlouhém čekání se Mikko Hirvonen konečně dočkal vítězství. Tento triumf, na který čekal sedm měsíců, mu napomohlo snížit náskok Sebastiena Loeba v čele šampionátu na rozdíl sedmi bodů.
Výsledky po 17. RZ:
Poslední dvě rychlostní zkoušky na vítězství Finského jezdce nic nezměnily. Hirvonen měl cestu k triumfu ulehčenu i zrušením šestnácté zkoušky, údajně pro velký počet diváků na prvním kilometru. Pro druhé místo a doposud svůj nejlepší výsledek si dojel „nástupce“ Loeba Sebastien Ogier a třetím místem podtrhl triumf fordu Jari-Matti Latvala. V poslední zkoušce se na bodovanou pozici dostal ještě další severský mladík M. Östberg s vozem Subaru Impreza WRC S14.
O další triumf vozu z mladoboleslavské továrny se postaral domácí L. Athanassoulas, který s Fabií S2000 celkem suverénně triumfoval mezi produkčními vozy a získal první bod do celkového hodnocení šampionátu jezdců pro značku Škoda. Tento, ve světě ne moc známý Řek nechal za sebou daleko známější jména, druhého Al-Attiyaha, třetího Arauja, čtvrtého Araie a našeho Martina Prokopa. Prokop dokončil jako pátý mezi produkčními vozy, přesto, že ho v závěru soutěže provázeli technické problémy.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC / WRC 4:09:42,5 - - - 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 4:55:10,4 +1:22,9 3. Latvala J.-M. / Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 4:11:27,5 +1:45,0 4. Villagra F. - Diaz J. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 4:13:30,8 +3:48,3 5. Rautenbach C. - Barritt D. Citroen C4 WRC / WRC 4:13:42,3 +3:59,8 6. Al-Quassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 4:16:46,8 +7:04,3 7. Östberg M. / Andersson J. SUBARU Impreza WRC 08 4:22:07,4 +12:24,9 8. Athanassoulas L. / Zakheos N. ŠKODA Fabia S2000 / N4 4:22:30,1 +12:47,6 9. Al-Attiyah N. / Bernacchini G. SUBARU Impreza WRX STi N14 / N4 4:22:52,4 +13:09,9 10. Araujo A. / Ramalho M. MITSUBISHI Lancer Evo IX / N4 4:24:47,0 +15:04,5
Výsledky po 15. RZ:
V poslední etapě mají posádky za sebou tři rychlostní zkoušky a Hirvonen si bezpečně hlídá vedení v soutěži. Pořadí na druhém a třetím místě se také nemění Ogier i Latvala zajíždějí rovnocené časy. Velkou smůlu má dnes včerejší hrdina a adept na hvězdu rally Jevgenij Novikov, kterého zbrzdil problém se středovým diferenciálem a mladík tak před dvěma závěrečnými rychlostními zkouškami klesl na jedenácté místo.
Velký odpad vozů WRC způsobil, že na bodovaném místě a to sedmém figuruje vedoucí jezdec produkčních vozů domácí L. Athanassoulas s Fabií S2000, který se do čela vrátil hned po dnešní první zkoušce. Druhý je Al-Attiyah, třetí Araujo, čtvrtý Arai a pátý Martin Prokop, který však poslední zkoušku absolvoval jen na 2. a 5. rychlostní stupeň. Martin Semerád nevyjede na cílovou rampu ani v Řecku, ze soutěže odstupuje i ve třetí etapě po problémech s poloosou.V soutěži stále pokračují další dva naši jezdci Marcel Sitník a Michael Honda oba jedoucí s Citroeny C2 S1600, kteří vévodí dvoukolkám ve třídě A6.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC / WRC 3:46:53,3 - - - 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 3:48:17,8 +1:34,5 3. Latvala J.-M. / Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 3:49:13,3 +2:20,0 4. Villagra F. - Diaz J. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:50:56,0 +4:02,7 5. Rautenbach C. - Barritt D. Citroen C4 WRC / WRC 3:50:56,9 +4:03,6 6. Al-Quassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:53:41,5 +6:48,2 7. Athanassoulas L. / Zakheos N. ŠKODA Fabia S2000 / N4 3:59:07,4 +12:14,1 8. Al-Attiyah N. / Bernacchini G. SUBARU Impreza WRX STi N14 / N4 3:59:17,0 +12:23,7 9. Östberg M. / Andersson J. SUBARU Impreza WRC 08 3:59:37,5 +12:44,2 10. Araujo A. / Ramalho M. MITSUBISHI Lancer Evo IX / N4 4:00:14,2 +13:20,9
Výsledky po 12. RZ:
Ruský mladík v odpolední sekci vyhrál dva testy, jednou skončil druhý a před třetí etapou se posunul na čtvrté místo. Ve vedení je jednička Fordu Mikko Hirvonen, který měl ze začátku za zády Pettera Solberga a zdálo se, že seveřan může po dlouhé době pomýšlet na nejvyšší stupeň. Bohužel poškozené uchycení tlumiče Pettera odsunulo až na osmé místo a se ztrátouvíce jak deset minut nemá šanci na lepší umístění. Výborně jedou také další dva mladíci Sebastien Ogier , který figuruje na druhém místě a hned za ním je Jari – Matti Latvala.Mezi produkčními vozy již nekraluje domácí L. Athanassoulas, který ztratil na poslední zkoušce a klesl na druhé místo za Al Attiyaha. Třetí je Araujo, čtvrtý Arai a pátý Martin Prokop, který měl v posledním testu technické problémy.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC / WRC 3:07:33,0 - - - 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 3:09:23,1 +1:50,1 3. Latvala J.-M. / Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 3:10:17,2 +2:44,2 4. Novikov E. / Moscatt D. Citroen C4 WRC / WRC 3:11:22,8 +3:49,8 5. Villagra F. - Diaz J. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:11:36,1 +4:03,1 6. Rautenbach C. - Barritt D. Citroen C4 WRC / WRC 3:11:44,9 +4:11,9 7. Al-Quassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:13:42,4 +6:09,4 8. P. Solberg - P. Mills Citroen Xsara WRC 06 / WRC 3:17:45,1 +10:12,1 9. Al-Attiyah N. / Bernacchini G. SUBARU Impreza WRX STi N14 / N4 3:18:37,6 +11:04,6 10. Athanassoulas L. / Zakheos N. ŠKODA Fabia S2000 / N4 3:18:46,4 +11:13,4
Výsledky po 9. RZ:
První sekce druhé etapy řecké rally se stala pohromou pro jezdce na vozech Citroen. Hned na osmém kilometru úvodní vložky vyletěl z trati „neomylný“ Sebastien Loeb a dost poničil svou C4, posádka naštěstí zůstala nezraněna. Do čela se tak dostal Hirvonenn, ale jen o 1,8s před Sordem. Druhou zkoušku výborně zajel Jevgenij Novikov, dokázal ji vyhrát a je vidět, že jezdci, kteří nečistí trať jsou rychlejší. Třetí zkoušku vyhrál Hirvonen a upevnil si vedoucí postavení před Petterem Solbergem. Třetí je člen juniorky Citroenu Sebastien Ogier, který se tak stal nejlepším jezdcem na továrním voze Citroen, protože Dani Sordo urazil kolo a pro dnešek pro něj soutěž skončila.Mezi produkčními vozy je stále na čele domácí L. Athanassoulas za kterým již není další jezdec s Fabií S2000 Patrik Sandell, kterého provázeli problémy s motorem. Druhý je Al-Attiyah, třetí Araujo, čtvrtý Arai a na pátém místě figuruje náš Martin Prokop. Martin Semerád nastoupil v rámci superrally, zajížděl pěkné časy, ale bohužel v závěru poslední zkoušky první sekce jel opět na blinkry.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC / WRC 2:17:48,6 - - - 2. P. Solberg - P. Mills Citroen Xsara WRC 06 / WRC 2:18:13,4 +24,8 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 2:19:15,4 +1:26,8 4. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 2008 / WRC 2:20:33,1 +2:44,5 5. Latvala J.-M. / Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 2:20:47,4 +2:58,8 6. Villagra F. - Diaz J. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:21:00,3 +3:11,7 7. Rautenbach C. - Barritt D. Citroen C4 WRC / WRC 2:21:01,8 +3:13,2 8. Novikov E. / Moscatt D. Citroen C4 WRC / WRC 2:21:57,9 +4:09,3 9. Al-Quassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:22:06,1 +4:17,5 10. Sordo D. / Martí M. Citroen C4 WRC / WRC 2:22:51,6 +5:03,0
Výsledky po 6. RZ:
Čtvrtou zkoušku vyhrál Novikov, jedná se tak o jeho premiérové vítězství na rychlostní zkoušce. Rus Novikov se tak posunul na výborné čtvrté místo. Vystřídal zde Madse Ostberga, který se propadl až za Loeba. Petter Solberg se posunul na sedmé místo, zde nahradil Ogiera, který se propadl až na desátou pozici. Jeho propad byl způsoben defektem zadního kola. Na RZ5 postihly hned dva defekty Novikova, a tak se propadl ze čtvrtého až na třinácté místo. Jeho pozici bez boje zaujal Loeb, za ním byl Petter Solberg. Ogier se po defektu posouval pořadím výše (na 7. místo).Na poslední zkoušce dne postihly problémy do té doby vedoucího Latvalu, ztratil přes 3 minuty a propadl se až na 11. místo. Vedení se tak ujal Hirvonen, za ním je dvojka Citroënu Sordo. Rozdíl je však pouhé 3s. V úvahu tak připadá možné taktizování ze strany Sorda.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC / WRC 1:27:11,3 - - - 2. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 1:27:14,3 +3,0 3. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC / WRC 1:27:32,4 +21,1 4. P. Solberg - P. Mills Citroen Xsara WRC 06 / WRC 1:27:53,1 +41,8 5. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:28:29,0 +1:17,7 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 1:28:29,1 +1:17,8 7. Villagra F. - Diaz J. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:29:15,4 +2:04,1 8. Al-Quassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:29:26,3 +2:15,0 9. Rautenbach C.- Barritt D. Citroën C4 WRC A8 1:29:27,8 +2:16,5 10. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 2008 / WRC 1:29:52,3 +2:41,0
Po 3.RZ
Latvala dokázal dokonale využít své šesté startovní pozice a ihned se na 6. RZ vyhoupnul do průběžného vedení. Na pětadvacetikilometrovém úseku předčil svého týmového soba Hirvonena o celých 5,8 sekund. „Hned po startu jsem natropil několik chybiček, ale konečným časem jsem si to vynahradil. Teď se budu snažit tuto pozici uhájit,“ nechal se slyšet průběžná lídr Latvala. Na třerí místo se možná trochu překvapivě dostal P. Soblerg se soukromou Xsarou, čtvrtý byl Sordo, pátý Ostberg, šestý Novikov. Loeb si na úvod vysloužil až osmou příčku.Druhá rychlostka patřial Sordovi o necelých dvě a půl sekundy přkonal Latvalu a posunul se v celkovém pořadí na druhou příčku. Druhé a třetí místo patřilo opět továrním Fordům v pořadí Latvala – Hirvonen. Loeb zaznamenal čtvrtý čas, pátý byl Ostberg, šestý Novikov.Velmi příjemný je pro českého fanouška pohled do průběžného pořadí PWRC. Domácí jezdec Athanassoulas, jedoucí na Fabii S2000, se ujal vedení průběžného pořadí po tom, co zaznamenal druhý a třetí čas. Sandel s další Fabii se usadil 0,7 sekund za ním. Vozům Škoda tak patří průběžné první a druhé místo. Třetí je zatím Al-Attiyah na Subaru, čtvrtý Aroujo na Mitsubishi. Šestá příčka zatím patří Prokopovi, výborná osmá Semerádovi.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. M. - Anttila M. Ford Focus RS WRC / WRC 35:21,9 - - - 2. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 35:29,7 +7,8 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC / WRC 35:31,2 +9,3 4. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 2008 / WRC 35:46,4 +24,7 5. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC / WRC 35:48,3 +26,4 6. Novikov E. - Moscatt D. Citroen C4 WRC / WRC 35:48,7 +27,8 7. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 35:58,1 +36,2 8. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 36:10,5 +48,6 9. P. Solberg - P. Mills Citroen Xsara WRC 06 / WRC 36:13,4 +51,5 10. Rautenbach C.- Barritt D. Citroën C4 WRC A8 36:23,2 +1:01,3
Preview
Rally Acropolis je nyní o 14 dnů později než loni. Nic to němění na tom, že to je jeden z nejnáročnějších podniků sezóny mistrovství světa. Soutěž se vyznačuje drsnou kamenitou tratí a hlavně všem posádkám ztěžuje závodění všudypřítomný prach a velké vedro.
Letos se rychlostní zkoušky přesunuly blíže starověkké Spartě. Start proběhl dneska v Corintu.
První den čeká na posádky 140 ostrých kilometrů. Je to více než je obvyklé. Jede se šest RZ, ale jen jedna dvakrát. V sobotu posádky čeká opět šest RZ, i některé dvakrát, což se určitě podepíše na kvalitě tratě, která bude po prvním průjezdu značně rozbitá. V neděli čeká posádky nejdelší zkouška soutěže, která má 33 km ajede se hned dvakrát.
První posádky uvidíme v cíli v neděli 14:36. Délka celé soutěže patří k průměru, když měží celá 1208 km i s přejezdy. Pořadatelé využili úseků, které se jezdily na přelomu 80. a 90. let.
Na start nastoupí i dvě posádky z Česka Martin Prokop a Jan tománek, v novější evoluci Lanceru pojedou Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou. Startují i dvě Fabie S2000 - Red bull team se Sandellem a Italský tým s místním jezdcem.
Mapy soutěže Časový harmonogram Seznam přihlášených
Novikov absolvoval ze všech jezdců nejvíce průjezdů, což mu napomhlo k poražení úřadujícího mistra světa Sebastiena Loeba a dosáhl tak prvního prvenství na testovací zkoušce v seriálu mistrovství světa. Na třetím místě se překvapivě objevil Féderico Villagra s Focusem WRC a byl tak nejlepší z jezdců na vozech Ford.
Shakedown
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. E. Novikov - D. Moscatt Citroen C4 WRC / WRC 2:19,8 - - - 2. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / WRC +0,3 3. F.Villagra - J.Diaz Ford Focus RS WRC / WRC +0,4 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC / WRC +0,6 5. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC +0,8 6. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC +1,0 7. Sordo D.. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC +1,4 8. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC +2,1 9. P. Solberg - P. Mills Citroen Xsara WRC 06 / WRC +2,2 10. S.Ogier - J.Ingrassian Citroen C4 WRC / WRC +2,5S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?