Švýcarsko jako země se dočká svého prvního soutěžního jezdce v šampionátu IRC. Bude jím Brian Lavio, který se chystá na svůj debut při Rally Ypres.
Pětadvacetiletý jezdec je mimo jiné přihlášen i do ME, jehož některé podniky se konají společně s IRC. Mimo Ypres zahrnuje Laviův program ještě v srpnu Barum Rally Zlín a v září Rally Principe de Asturias ve Španělsku. „Jsme šťastni za tuto příležitost. Bude to poprvé, kdy se zúčastníme takové významné soutěže. Náš cíl pochopitelně není boj o vítězství, chtěli bychom ukázat naši rychlost a získat další nové zkušenosti,“ říká Brian. Brian Lavio využívá služeb francouzského vozu Peugeot 207 S2000. Jeho spolujezdcem je Luca Parodi a společně startují za tým Italian Balbosca. Jejich letošní program začal na konci května na Rally Delta v Chorvatsku, která je zařazena do ME. Posledním letošním podnikem bude švýcarská soutěž Rallye International du Valais, která se pojede v říjnu. Ta již bohužel letos není zařazena do kalendáře IRC.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?