Zdrcujícím finišem dokázal Krum Dochev zvítězit v třetím podniku European Rally Championship Croatia Delta Rally.
Bulharský jezdec figuroval ještě tři RZ před cílem na místě třetím, ale vítězstvím v posledních třech RZ se vyhoupl na první místo celkového pořadí. Druhý dojel vítěz z Istanbulu Michal Solowow a třetí Luca Betti, který vylepšil dojem s předešlé turecké soutěže, kde ošklivě havaroval. Obrovské zklamání čekalo v cíli na vedoucího muže po dvou etapách Corrada Fontanu, který v poslední etapě zvolil špatné obutí, ztratil bez mála tři minuty a propadl se až na místo čtvrté.Soutěže se zúčastnili dva naši jezdci. Antonín Tlusťák s Citroenem C2 S1600, obsadil jedenácté místo celkově, třetí mezi dvoukolkami a první ve třídě A6. Druhý z našich Jan Černý jedoucí s Subaru Impreza Sti se vyhoupl až na osmé místo celkového pořadí. Bohužel problémy s převodovkou v poslední etapě mu nedovolili se na tomto postu udržet a propadl se na konečné čtrnácté místo.Výsledky Croatia Ina Delta Rally1.Donchev Krum / Yordanov Petar Peugeot 207 S2000 02:29:01.2 2.Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +3.9 3.Betti Luca / Bernacchini Giovanni Peugeot 207 +32.2 4.Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 +51.6 5.Di Benedetto Davide / Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +5:12.2 6.Porcişteanu Valentin / Dobre Dan Mitsubishi Lancer Evo IX +7:15.77.Lavio Brian / Parodi Luca Peugeot 207 S2000 +8:27.8 8.Szilagyi János / Dienes Babszi Mitsubishi Lancer Evo IX +9:09.6 9.Torlasco Andrea / Capolongo Piercarlo Renault Clio R3 +9:40.210.Slavov Todor / Filipov Dobromir Renault Clio +10:47.711.Tlust'ák Antonĺn / Škaloud Jan Citroën C2 S1600 +10:15.614.Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza +11:21.3
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?