Petter Solberg si diktuje podmínky, i tak by se dala označit situace, ve které se teď Nor nachází. Mladší z obou bratrů Citroënu pohrozil, že pokud nedostane nové díly pro svou Xsaru, tak se na Sardínii objeví s Peugeotem 307 WRC!
Při pohledu na startovní listinu zde zatím chybí u Pettera Solberga vůz, se kterým nastoupí na start soutěže. To není bez důvodné. Nor potvrdil, že pokud by se měl postavit na start soutěže se současnou verzí své Xsary, tak si vybere jiný vůz. Náhradou za Xsaru WRC specifikace 2005 by měl být Peugeot 307 WRC.
„Potřebuji pomoct. Některé časy na tratích RZ a pódiová umístění byla více, než jsem očekával, ale teď chci víc. Opravdu by mi moc pomohlo, kdybych dostal od Citroënu některé díly specifikace 2006,“ popisuje situaci Petter. Konkrétně by se mělo jednat o mechanické diferenciály, zlepšený intercooler a chlazení. „Nové díly by mi měli pomoct při chlazení motoru a také mi přinést větší výkon. V Portugalsku jsem si všiml, že motor v určité teplotě začal ztrácet výkon. Chtěl bych vybojovat podium, zapojit se do boje s Fordy. Pokud mi vydrží auto, tak to není nereálné.“
Ve hře je i alternativa, že pokud by Petter nové díly nedostal, nejspíše by startoval se sesterským Peugeotem 307 WRC, který má velmi silný motor. „Myslím, že tento motor by mohl bojovat s Fordy o pódium. Je to dobré auto. Ještě není rozhodnuto, ale brzy uvidíme,“ zakončil Nor.
Peugeot 307 WRC v továrních barvách v roce 2005
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?