Polák Michal Sołowow se prosadil na Turecké Rally proti domácím jezdcům, kteří většinou používají Lancery 9. evoluce, a se svým Peugeotem 207 S2000 získal svoje premiérové vítězství v Mistrovství Evropy.
Na Rally Mille Miglia patřil Polák k těm nejlepším ze zbytku světa. Z pohledu Sołowowa bylo ale spíše důležité, že za vítězným Giandomenicem Bassem a druhým Renatem Travagliou byl třetím mužem v šampionátu Mistrovství Evropy.
Opravdu vyrovnaný souboj o vítězství spolu sváděli od samého začátku soutěže Ital Luca Betti a právě Polák Michal Sołowow. Během 13. RZ ale Ital chyboval, a tak se do čela dostal s pohodlným náskokem Michal. Jeho nejbližší pronásledovatel Turek Avci ztrácel už více než minutu.
Po dvou odjetých podnicích Mistrovství Evropy je v čele tabulky Michal Sołowow s Peugeotem. Šest bodů na něj ztrácí vítěz prvního závodu Basso. Těsně za Italem následuje Bulhar Krum Donchev (v Turecku pátý) a Italové Travaglia a Fontana.
Výsledky Istanbul Rally 2009:1. M. Sołowow/M. Baran - Peugeot 207 S2000 2:27:05.02. Y. Avci/E. Alkir – Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:25.73. D. Ünlüdogan/C. Sami – Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:05.34. C. Ceyitakar/K. Engin – Mitsubishi Lancer Evo IX + 10:29.45. K. Donchev/P. Yordanov – Subaru Impreza WRX + 11:46.66. M. Söylemez/C. Bakancocuklari – Mitsubishi Lancer Evo IX + 16:16.77. C. Fontana/N. Arena – Mitsubishi Lancer Evo IX + 18:20.18. M. Okur/B. Akcay – Mitsubishi Lancer Evo VII + 22:22.6 ME-průběžné pořadí:1. Sołowow 21, 2. Basso 15, 3. Donchev 14, 4. Travaglia 13, 5. Fontana 12, 6. Betti 9
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?