Polák Michal Sołowow se prosadil na Turecké Rally proti domácím jezdcům, kteří většinou používají Lancery 9. evoluce, a se svým Peugeotem 207 S2000 získal svoje premiérové vítězství v Mistrovství Evropy.
Na Rally Mille Miglia patřil Polák k těm nejlepším ze zbytku světa. Z pohledu Sołowowa bylo ale spíše důležité, že za vítězným Giandomenicem Bassem a druhým Renatem Travagliou byl třetím mužem v šampionátu Mistrovství Evropy.
Opravdu vyrovnaný souboj o vítězství spolu sváděli od samého začátku soutěže Ital Luca Betti a právě Polák Michal Sołowow. Během 13. RZ ale Ital chyboval, a tak se do čela dostal s pohodlným náskokem Michal. Jeho nejbližší pronásledovatel Turek Avci ztrácel už více než minutu.
Po dvou odjetých podnicích Mistrovství Evropy je v čele tabulky Michal Sołowow s Peugeotem. Šest bodů na něj ztrácí vítěz prvního závodu Basso. Těsně za Italem následuje Bulhar Krum Donchev (v Turecku pátý) a Italové Travaglia a Fontana.
Výsledky Istanbul Rally 2009:1. M. Sołowow/M. Baran - Peugeot 207 S2000 2:27:05.02. Y. Avci/E. Alkir – Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:25.73. D. Ünlüdogan/C. Sami – Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:05.34. C. Ceyitakar/K. Engin – Mitsubishi Lancer Evo IX + 10:29.45. K. Donchev/P. Yordanov – Subaru Impreza WRX + 11:46.66. M. Söylemez/C. Bakancocuklari – Mitsubishi Lancer Evo IX + 16:16.77. C. Fontana/N. Arena – Mitsubishi Lancer Evo IX + 18:20.18. M. Okur/B. Akcay – Mitsubishi Lancer Evo VII + 22:22.6 ME-průběžné pořadí:1. Sołowow 21, 2. Basso 15, 3. Donchev 14, 4. Travaglia 13, 5. Fontana 12, 6. Betti 9
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.