ARGENTINA V CÍLI: Zápletka Světového šampionátu 2009? Po Rally Argentina už jen v oblasti teorie. Loeb opět triumfoval.
TŘETÍ ETAPA:Aktuality:RZ23 - CÍLNemožné se stalo skutečností. V letošní sezoně Světovéh šampionátu v rally je odjeto pět závodů. Ve všech triumfoval Sebastien Loeb!!! Poslední vítězství přidal v Argentinské rally.RZ20Petter Solberg zastavil v RZ20 kvůli technickým problémům. Zřejmě se jedná o problém s tlakem paliva jeho Ctröenu Xsara WRC. petter zatím nepokračuje. Uvidíme jestli se rozjede...RZ19Jarri Matti Latvala byl ze zatím nezjištěných příčin nucen zastavit v první nedělní zkoušce. Po osmi minutách se sice opět rozjel, ale právě tato ztráta se zdá smrtelnou pro Ford. V týmu ford určitě nebudou na Argentinskou soutěž vzpomínat v dobrém. Latvala zasavil v RZ kvůli probelémům s tlakem oleje jeho vozu.Výsledky po RZ23 - CÍL:Vyhrát pět světových soutěží v jedné sezoně je kumšt. ale vyhrát pět soutěží za sebou, to je věc nevídaná. A přece to je dnes k vidění - Sebastien Loeb vyhrál Argentinskou rally a z letošních pěti startů stál pětkrát na nejvyšším stupínku. Neuvěřitelné!!! Dani Sordo opět statečně sekundoval týmovému parťákovi a skončil druhý.Na to, že oba továsní Fordy měly technické problémy, se historie ptát nebude. Co je však zarážející je fakt, že třetí Henning Solberg má ztrátu více než čtyři minuty. V kategorii juniorů (JWRC) triumfoval Michal Kosciuszko. Mezi produkčními auty kraloval Nasser Al-Attiyah. Výsledky po RZ23 - CÍL
Mikko Hirvonen končí kvůli přehřátému motoru po RZ 15.
Ogier odstupuje před RZ 17.
Conrad Rautenbach odstoupil kvůli poškozenému zavešení, stejně jako Brukart.Díky zatím nespecifikovaným problémům musel na 12. RZ zastavit Conrad Rautenbach. V závodě již dále nepokračoval.Do poněkud nepříjemné situace se dostal Martin Prokop, který byl kvůli nevyhovujícímu rozměru brzdných kotoučů ze soutěže vyloučen. Se soutěží se musel rozloučit. Podrobnější informace se dočtete zde.
Výsledky
Po RZ 18
Ve vedení je Loeb. Bohužel Hirvonen měl problém s motorem a musel odstoupit. Na druhém místě je tak Sordo s minutovou ztrátou. Teří je Latvala minutu a čtyřicet vteřin.
V PWRC je situace vede Al Attiyah, na druhého Ligata má dvě a půl minuty. třetí je Arai.
V JWRC vede Kosciuzsko, minutu čtyřicet před Burkartem. Obecně jsou rozdíly mezi jezdci i po pěti a více minutách. Má smysl tahat MS na tak rozbité tratě?
Po 13. RZ
Do dopolední sekce vstupoval jako vedoucí muž Dani Sordo, což mu vydrželo pouze do 12. RZ. Hned od ráno za to totiž vzal jak se patří jeho týmový kolega Loeb a třemi vítězstvími se dostal do vedení. Dostatečně rychlý byl však i na třináctce a připsal si další vítězství. Vyrovnané časy zajíždí nejlepší jezdec Fordu, Mikko Hirvonen. Byl třikrát druhý a jednou třetí, což mu stačilo na to, aby si uhájil průběžné druhé místo. Za ním se pořadí ustálilo podle následující tabulky.Pořadí na vedoucí pozici se dnes měnilo i v PWRC. Po volnějším začátku přišel o své vedení Al-Attiyah, a to hned na 11. RZ. V čele je tedy domácí jezdec Marcos Ligato. Třetí je Arai, čtvrtý Bernardi.V málo obsazeném JWRC se pořadí stále nemění. Vede Bettega před Kosciuszkem a Burkartem.
Výsledky po RZ13
+14:54,8
AktualityJezdcům z čela podmínky vysloveně vyhovují a soutěž si užívají, nikdo si nestěžuje. To se naopak nedá říci o M. Prokopovi, který si stěžuje na trať a hrozné pazvuky, které se ozývají z auta.Do poslední zkoušky pro technickou závadu neodstartoval E. Brynildsen. Technické problémy měl také A. Burkart, který zastavil na předposlední RZ.Výsledky Po RZ 9Na začátku druhé sekce zaútočil Dani Sordo dostal se do vedení, které si s přehledem udržel až do cíle etapy. Opět skvělý výkon předvádí Petter Solberg bojující o třetí místo s Sebastienem Loebem, které od sebe dělí jen 2,6s.
Produkčním vozům stále vévodí Pozzo, ale jeho náskok se zmenšil na 7,1s před All-Attyiahem. Na třetí místo se posunul M. Ligato, čtvrtý je T. Arai, na kterého se mohutně dotahuje M. Prokop.
V JWRC se situace změnila, doposud suveréní M. Kosciuszko nedokončil poslední RZ a do další etapy nastoupí v rámci superrally z druhého místa se ztrátou více jak tři minuty na vedoucího A. Betegu.
Výsledky po RZ9
Aktuality
14:30
Martin Prokop říká, že trať je velmi podobná Dakaru, moc rozbitá. Na vytočenou pětku potkali psa.
Bryndilsenovi se začalo přehřívat auto.
Všichni jezdci si stěžují na velké množství prachu, ale taková je rally.
Výsledky
Po RZ5
V poslední RZ první sekce předjel Solberg Latvalu a dostal se tím na čtvrté místo. Obecně si jezdci stěžují na prach v autě a budou utěsňovat.
V JWRC má problémy Bryndilsen, když mu odešlo turbo. Brzdil i našeho Prokopa. Zde vede Pozzo. Druhý je Arai + 15, třetí Attiyah +17, Prokop je pátý se ztrátou minutu a půl.
V JWRC vede Polák Kosciuzsko, Burkart je druhý +9 a Bettega více než šest minut za nimi. Měl problém.
Výsledky po RZ5
Krátkou speciálku zajel nejlépe Loeb. Nutno poznamenat, že velmi dobře si vedl domácí Martínez se Subaru Impreza WRX.
V JWRC zajel nejlépe mladý Bettega. Druhý Kociuzsko a třetí Burkart. Oba mají dvouvteřinovou ztrátu.
V PWRC je náš Martin Prokop čtvrtý se ztrátou tři vteřiny. Pořadí je Attiah, Arai, Bryndilsen
Shakedown který proběhl včera během dne zajel zcela nečekaně Sebastien Loeb. Druhý čas zajel Hirvonen a třetí byl Sordo. Poté byli oba Solbergové.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.