Start Autó Rallye Eger: Sobota pre Spitzmullera

Béreš, Jozef
Béreš, Jozef, foto: www.tempusrally.sk
Miroslav Majláth 4. dubna 2009 20:56
Sdílej:

Prvý deň automobilovej súťaže START AUTÓ RALLYE EGER 2009 je už za nami.

Od prvej rýchlostnej skúšky sa ujal vedenia v absolútnom poradí maďarský jazdec Csaba Spitzmuller na vozidle Mitsubishi Lancer WRC. Jeho pozícia však nebola až taká jednoznačná, keďže na krk mu šliapal Herzig s Érdim jr.. Po tretej rýchlostnej skúške sa do vedenia dostal Tibor Érdi jr., ktorý na tomto poste vydržal len dve rýchlostné skúšky. V piatej dostal defekt a navyše aj „vytočil hodiny čo ho stálo minútu a dvadsaťpäť sekúnd a pád na siedme miesto v celkovom poradí. Naspäť na prvú priečku sa dostal Spitzmuller, ktorý to vo vedení vydržal až do cieľa prvého dňa. Na druhom mieste dokončil prvý deň Herzig a tretia priečka patrí navrátivšiemu sa Érdimu jr..

 V rámci Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 sme poznali len dvoch víťazov rýchlostných skúšok. Jozef Béreš jr. vyhral z ôsmych celkovo šesť, Igorovi Drotárovi sa ušli zvyšné dve. V podstate sa od začiatku na čele etablovala trojica v zložení Béreš jr., Grzyb a Drotár. Béreš jr. kontroloval svoj náskok a z rýchlostky na rýchlostku ho zvyšoval. Dokonca v druhej rýchlostnej skúške vystrašil aj konkurenciu vo vozidlách špecifikácie WRC, keď si na svoje konto pripísal tretie miesto v celkovom poradí. Trojica sa roztrhla až v siedmej rýchlostnej skúške, keď boli kvôli technickej poruche nútený odstúpiť Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Pzemyslom Mazurom na vozidle Fiat Grande Punto S2000. V celkovom poradí Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 po prvom dni súťaže je vo vedení Jozef Béreš jr. so spolujazdcom Róbertom Mullerom na vozidle Peugeot 207 S2000 pred posádkou Igor Drotár, Vladimír Bánoci súťažiacim na vozidle Škoda Octavia WRC. Tretie miesto po prvom dni patrí maďarskej posádke Krózser, Fodor na vozidle Mitsubihi Lancer EVO IX a štvrtá je posádka Hadík, Juhász na Subaru Impreza N12. Piate miesto patrí Tomášovi Ondrejovi so spolujazdcom Marekom Podobníkom na Mitsubishi Lancer EVO VIII. „Ide to dobre, auto funguje. Rýchlostné skúšky sú ale veľmi rýchle a nedá sa konkurovať vozidlám WRC. Do cieľa je ešte ďaleko, uvidíme ako to pôjde zajtra,“ povedal Jozef Béreš jr.

 Súťaž pokračuje zajtra, v nedeľu druhým dňom, v ktorom je pre súťažiacich prichystaných celkovo ešte 207,35 kilometra dlhá trať, vrátane štyroch rýchlostných skúšok, ktoré sú plánované na dvoch tratiach o dĺžke 78,80 kilometra. Štart druhého dňa je o 6 hodine 45 minúte. Štart prvej rýchlostnej skúšky je plánovaný na ôsmu hodinu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.