Prvý deň automobilovej súťaže START AUTÓ RALLYE EGER 2009 je už za nami.
Od prvej rýchlostnej skúšky sa ujal vedenia v absolútnom poradí maďarský jazdec Csaba Spitzmuller na vozidle Mitsubishi Lancer WRC. Jeho pozícia však nebola až taká jednoznačná, keďže na krk mu šliapal Herzig s Érdim jr.. Po tretej rýchlostnej skúške sa do vedenia dostal Tibor Érdi jr., ktorý na tomto poste vydržal len dve rýchlostné skúšky. V piatej dostal defekt a navyše aj „vytočil hodiny čo ho stálo minútu a dvadsaťpäť sekúnd a pád na siedme miesto v celkovom poradí. Naspäť na prvú priečku sa dostal Spitzmuller, ktorý to vo vedení vydržal až do cieľa prvého dňa. Na druhom mieste dokončil prvý deň Herzig a tretia priečka patrí navrátivšiemu sa Érdimu jr..
V rámci Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 sme poznali len dvoch víťazov rýchlostných skúšok. Jozef Béreš jr. vyhral z ôsmych celkovo šesť, Igorovi Drotárovi sa ušli zvyšné dve. V podstate sa od začiatku na čele etablovala trojica v zložení Béreš jr., Grzyb a Drotár. Béreš jr. kontroloval svoj náskok a z rýchlostky na rýchlostku ho zvyšoval. Dokonca v druhej rýchlostnej skúške vystrašil aj konkurenciu vo vozidlách špecifikácie WRC, keď si na svoje konto pripísal tretie miesto v celkovom poradí. Trojica sa roztrhla až v siedmej rýchlostnej skúške, keď boli kvôli technickej poruche nútený odstúpiť Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Pzemyslom Mazurom na vozidle Fiat Grande Punto S2000. V celkovom poradí Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 po prvom dni súťaže je vo vedení Jozef Béreš jr. so spolujazdcom Róbertom Mullerom na vozidle Peugeot 207 S2000 pred posádkou Igor Drotár, Vladimír Bánoci súťažiacim na vozidle Škoda Octavia WRC. Tretie miesto po prvom dni patrí maďarskej posádke Krózser, Fodor na vozidle Mitsubihi Lancer EVO IX a štvrtá je posádka Hadík, Juhász na Subaru Impreza N12. Piate miesto patrí Tomášovi Ondrejovi so spolujazdcom Marekom Podobníkom na Mitsubishi Lancer EVO VIII. „Ide to dobre, auto funguje. Rýchlostné skúšky sú ale veľmi rýchle a nedá sa konkurovať vozidlám WRC. Do cieľa je ešte ďaleko, uvidíme ako to pôjde zajtra,“ povedal Jozef Béreš jr.
Súťaž pokračuje zajtra, v nedeľu druhým dňom, v ktorom je pre súťažiacich prichystaných celkovo ešte 207,35 kilometra dlhá trať, vrátane štyroch rýchlostných skúšok, ktoré sú plánované na dvoch tratiach o dĺžke 78,80 kilometra. Štart druhého dňa je o 6 hodine 45 minúte. Štart prvej rýchlostnej skúšky je plánovaný na ôsmu hodinu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?