Prvý deň automobilovej súťaže START AUTÓ RALLYE EGER 2009 je už za nami.
Od prvej rýchlostnej skúšky sa ujal vedenia v absolútnom poradí maďarský jazdec Csaba Spitzmuller na vozidle Mitsubishi Lancer WRC. Jeho pozícia však nebola až taká jednoznačná, keďže na krk mu šliapal Herzig s Érdim jr.. Po tretej rýchlostnej skúške sa do vedenia dostal Tibor Érdi jr., ktorý na tomto poste vydržal len dve rýchlostné skúšky. V piatej dostal defekt a navyše aj „vytočil hodiny čo ho stálo minútu a dvadsaťpäť sekúnd a pád na siedme miesto v celkovom poradí. Naspäť na prvú priečku sa dostal Spitzmuller, ktorý to vo vedení vydržal až do cieľa prvého dňa. Na druhom mieste dokončil prvý deň Herzig a tretia priečka patrí navrátivšiemu sa Érdimu jr..
V rámci Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 sme poznali len dvoch víťazov rýchlostných skúšok. Jozef Béreš jr. vyhral z ôsmych celkovo šesť, Igorovi Drotárovi sa ušli zvyšné dve. V podstate sa od začiatku na čele etablovala trojica v zložení Béreš jr., Grzyb a Drotár. Béreš jr. kontroloval svoj náskok a z rýchlostky na rýchlostku ho zvyšoval. Dokonca v druhej rýchlostnej skúške vystrašil aj konkurenciu vo vozidlách špecifikácie WRC, keď si na svoje konto pripísal tretie miesto v celkovom poradí. Trojica sa roztrhla až v siedmej rýchlostnej skúške, keď boli kvôli technickej poruche nútený odstúpiť Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Pzemyslom Mazurom na vozidle Fiat Grande Punto S2000. V celkovom poradí Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 po prvom dni súťaže je vo vedení Jozef Béreš jr. so spolujazdcom Róbertom Mullerom na vozidle Peugeot 207 S2000 pred posádkou Igor Drotár, Vladimír Bánoci súťažiacim na vozidle Škoda Octavia WRC. Tretie miesto po prvom dni patrí maďarskej posádke Krózser, Fodor na vozidle Mitsubihi Lancer EVO IX a štvrtá je posádka Hadík, Juhász na Subaru Impreza N12. Piate miesto patrí Tomášovi Ondrejovi so spolujazdcom Marekom Podobníkom na Mitsubishi Lancer EVO VIII. „Ide to dobre, auto funguje. Rýchlostné skúšky sú ale veľmi rýchle a nedá sa konkurovať vozidlám WRC. Do cieľa je ešte ďaleko, uvidíme ako to pôjde zajtra,“ povedal Jozef Béreš jr.
Súťaž pokračuje zajtra, v nedeľu druhým dňom, v ktorom je pre súťažiacich prichystaných celkovo ešte 207,35 kilometra dlhá trať, vrátane štyroch rýchlostných skúšok, ktoré sú plánované na dvoch tratiach o dĺžke 78,80 kilometra. Štart druhého dňa je o 6 hodine 45 minúte. Štart prvej rýchlostnej skúšky je plánovaný na ôsmu hodinu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.