Prvý deň automobilovej súťaže START AUTÓ RALLYE EGER 2009 je už za nami.
Od prvej rýchlostnej skúšky sa ujal vedenia v absolútnom poradí maďarský jazdec Csaba Spitzmuller na vozidle Mitsubishi Lancer WRC. Jeho pozícia však nebola až taká jednoznačná, keďže na krk mu šliapal Herzig s Érdim jr.. Po tretej rýchlostnej skúške sa do vedenia dostal Tibor Érdi jr., ktorý na tomto poste vydržal len dve rýchlostné skúšky. V piatej dostal defekt a navyše aj „vytočil hodiny čo ho stálo minútu a dvadsaťpäť sekúnd a pád na siedme miesto v celkovom poradí. Naspäť na prvú priečku sa dostal Spitzmuller, ktorý to vo vedení vydržal až do cieľa prvého dňa. Na druhom mieste dokončil prvý deň Herzig a tretia priečka patrí navrátivšiemu sa Érdimu jr..
V rámci Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 sme poznali len dvoch víťazov rýchlostných skúšok. Jozef Béreš jr. vyhral z ôsmych celkovo šesť, Igorovi Drotárovi sa ušli zvyšné dve. V podstate sa od začiatku na čele etablovala trojica v zložení Béreš jr., Grzyb a Drotár. Béreš jr. kontroloval svoj náskok a z rýchlostky na rýchlostku ho zvyšoval. Dokonca v druhej rýchlostnej skúške vystrašil aj konkurenciu vo vozidlách špecifikácie WRC, keď si na svoje konto pripísal tretie miesto v celkovom poradí. Trojica sa roztrhla až v siedmej rýchlostnej skúške, keď boli kvôli technickej poruche nútený odstúpiť Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Pzemyslom Mazurom na vozidle Fiat Grande Punto S2000. V celkovom poradí Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 po prvom dni súťaže je vo vedení Jozef Béreš jr. so spolujazdcom Róbertom Mullerom na vozidle Peugeot 207 S2000 pred posádkou Igor Drotár, Vladimír Bánoci súťažiacim na vozidle Škoda Octavia WRC. Tretie miesto po prvom dni patrí maďarskej posádke Krózser, Fodor na vozidle Mitsubihi Lancer EVO IX a štvrtá je posádka Hadík, Juhász na Subaru Impreza N12. Piate miesto patrí Tomášovi Ondrejovi so spolujazdcom Marekom Podobníkom na Mitsubishi Lancer EVO VIII. „Ide to dobre, auto funguje. Rýchlostné skúšky sú ale veľmi rýchle a nedá sa konkurovať vozidlám WRC. Do cieľa je ešte ďaleko, uvidíme ako to pôjde zajtra,“ povedal Jozef Béreš jr.
Súťaž pokračuje zajtra, v nedeľu druhým dňom, v ktorom je pre súťažiacich prichystaných celkovo ešte 207,35 kilometra dlhá trať, vrátane štyroch rýchlostných skúšok, ktoré sú plánované na dvoch tratiach o dĺžke 78,80 kilometra. Štart druhého dňa je o 6 hodine 45 minúte. Štart prvej rýchlostnej skúšky je plánovaný na ôsmu hodinu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.