Henning Solberg zaznamenal opravdu smutný start do soutěže. Se svým Fordem Focus RS WRC totiž boural již na přejezdu mezi servisem a startem první rychlostní zkoušky.
Jezdec týmu Stobart VK M-Sport měl kolizi s civilním picku-upem. Poškodil přitom předek svého vozu, naštěstí nikdo nebyl zraněn. Bohužel auto Nora bylo natolik poškozeno, že mu znemožnilo další pokračování v soutěži i přesto, že se mladší z obou bratrů pokoušel o provizorní opravu.Krátce poté se k celé situaci vyjádřil i šéf týmu Malcolm Wilson: „Zatím jediné, co víme, je to, že Henning jel za pick-upem značky Toyota. Civilní řidič blikal doleva, ale najednou zahnul doprava, kde jel se svým vozem Henning. Auto je převážně poškozené ze strany jezdce. Doufáme, že se jedná o pouhé vnější poškození a ne o něco závažnějšího. Pokusíme se vůz opravit a Henninga vyslat do sobotní etapy.“Henning tedy za všech šest dnešních zkoušek inkasuje penalizaci 5 minut a zítra se pokusí odstartovat v rámci systému SuperRally.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?