Anton Alen měl na RZ3 problémy, když trefil kámen na trati. Pomalu se tak rozplývá jeho sen o vítězství na této rally.
Na třetí rychlostní zkoušce měl nemalé problémy Fina Anton Alen. Syn legendy světových rally, Markku Alena, totiž trefil kámen. Nejenže prorazil pneumatiku, ale zničil i zavěšení svého Punta S2000. Opravit auto se mladému Finovi podařilo jen provizorně. Do další zkoušky však odstartovat mohl, i když nemohl ani zdaleka jet naplno. „Museli jsme v podstatě jen velmi pomalu projet RZ4, a teď se musíme dostat do servisu,“ říká Anton. Pro Antona je to poměrně smůla, protože před incidentem se držel na krásném druhém místě a na vedoucího Meeka ztrácel necelých 10s. Problémy však znamenaly ztrátu přes 7 minut.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.