Pět vítězů Pirelli Star Driver, ve které FIA hledá budoucí mistry světa, se představí v dubnové Portugalské rally za volantem Mitsubishi Lancer EVO X.
V současné době byl představen design nového vozu, který bude pro všech pět jezdců připravovat Ralliart Italia. A kdo, že se za volantem žlutého lanceru představí? Bude to Martin Semerád (Česká republika), Jarkko Nikara (Finsko), Mark Tapper (Nový Zéland), Nicos Thomas (Kypr) a Jon Williams (Jižní Afrika)."Tento projekt je vynikající příležitostí pro mladé jezdce z celého světa. Pro mne je to jedna z nejočekávanějších událostí letošního roku," řekl prezident FIA komise WRC Moris Chandler."Vždycky jsme chtěli vrátit něco zpátky do sportu, současná ekonomická situace je tvrdá, ale my bez výhrad podporujeme tuto iniciativu o podporu mladých jezdců," řekl ředitel Pirelli Motorsport Paul Hembery.
foto: rally-erc.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.