Rally Norway: Jaromír Tarabus na bodech

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Kašpárek, Roman
Josef Janoušek 15. února 2009 19:27
Sdílej:

Po pátém místě na loňské Wales Rally GB. Obsadila posádka Fiatu Grande Punto S2000 Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, výborné šesté místo v Norské Rally.

Tento výsledek se v obtížných Norských podmínkách nerodil lehce. Hned při startu soutěže se objevil problém se startérem, byl však záhy odstraněn a nic nebránilo posádce aby odstartovala do svého druhého podniku Mistrovství světa. Problémy se jich však drželi dál, na třetím testu měli problém s ruční brzdou a zhasl jim motor. V testu sedmém ztratil motor jejich Fiatu výkon po nárazu do sněhové bariéry. Ale i po těchto problémech, zakončili první etapu na pěkném osmém místě v P-WRC.Druhá etapa se od první moc nelišila, začala poruchou převodovky na testu číslo jedenáct. Na patnáctém opět nabrali sněhovou bariéru a při posledním testu druhé etapy dostali penalizaci za pozdní příjezd do ČK. Přesto poskočili v pořadí ku předu, na místo sedmé.Poslední třetí etapa se nesla pro posádku ve znamení, dojet do cíle. Přesto i v této etapě se jí problémy nevyhnuli a to na dvacátém testu, “Máme problémy s restriktorem a výkonem motoru,“ řekl Jaromír Tarabus. Byl to však poslední problém a posádka se tak dočkala cílové rampy. Konečné šesté místo mezi produkčními vozy komentoval Jaromír slovy: “Byla to pro nás strašně náročná soutěž, dost to klouzalo.  Získali jsme zde mnoho zkušeností. Jsme strašně šťastní že jsme v cíli,“.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?