Po pátém místě na loňské Wales Rally GB. Obsadila posádka Fiatu Grande Punto S2000 Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, výborné šesté místo v Norské Rally.
Tento výsledek se v obtížných Norských podmínkách nerodil lehce. Hned při startu soutěže se objevil problém se startérem, byl však záhy odstraněn a nic nebránilo posádce aby odstartovala do svého druhého podniku Mistrovství světa. Problémy se jich však drželi dál, na třetím testu měli problém s ruční brzdou a zhasl jim motor. V testu sedmém ztratil motor jejich Fiatu výkon po nárazu do sněhové bariéry. Ale i po těchto problémech, zakončili první etapu na pěkném osmém místě v P-WRC.Druhá etapa se od první moc nelišila, začala poruchou převodovky na testu číslo jedenáct. Na patnáctém opět nabrali sněhovou bariéru a při posledním testu druhé etapy dostali penalizaci za pozdní příjezd do ČK. Přesto poskočili v pořadí ku předu, na místo sedmé.Poslední třetí etapa se nesla pro posádku ve znamení, dojet do cíle. Přesto i v této etapě se jí problémy nevyhnuli a to na dvacátém testu, “Máme problémy s restriktorem a výkonem motoru,“ řekl Jaromír Tarabus. Byl to však poslední problém a posádka se tak dočkala cílové rampy. Konečné šesté místo mezi produkčními vozy komentoval Jaromír slovy: “Byla to pro nás strašně náročná soutěž, dost to klouzalo. Získali jsme zde mnoho zkušeností. Jsme strašně šťastní že jsme v cíli,“.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?