Ohlasy jezdců v cíli: Loeb nadšen triumfem, Hirvonen naopak zklamán druhým místem. Henningovi útok na podium nevyšel a třetí tak skončil Latvala. Jak hodnotí rally?
15.2. - Ohlasy jezdců v cíli; Tomáš Musil:
Sebastien LoebByla to skvělá, ale velmi náročná rally! Hned od prvního testu až do samotného konce jsem musel jet na limitu. Mentálně to bylo obtížné, protože jsme každou zatáčkou ztratit úplně vše. Chtěl jsem zde vyhrát a to se mi podařilo, je to skvělý pocit.
Mikko HirvonenNení vůbec proč litovat toho pátečního zpomalení. Byly to jen dvě vteřiny, což by nakonec stejně nic neznamenalo. Loeb byl hlavně včera rychlejší a o tom to bylo. Nyní se musíme soustředit na další rally a tam to rozbalit naplno. Doufám, že to vyjde lépe než tady.
Jari-Matti LatvalaBylo to frustrující víkend, rozhodně to nebylo podle mých představ. Ale třetí místo je důležité. Snad bude na Kypru také bojovat o čelo soutěže.
Dani SordoPro mě to byl velmi náročný povrch a jsem rád, že už to skončilo. Myslím, že jsem si vedl dobře, a ačkoliv jsem měl občas problém s poznámkami, na konci jsem z toho měl dobrý pocit.
Petter SolbergJe to sen být tady, protože tři týdny zpátky jsme ještě neměli žádný tým! Na posledních zkouškách jsem měl problémy s převodovkou a ztratil jsem čtyři nebo pět sekund, tak že to bylo nakonec hodně těsné!
Matthew WilsonDnes to byl pekelně ostrý souboj, ale jsem na sebe naštvaný, že jsem ráno více nezatlačil, protože jsme v cíli na Pettera ztratili jen nějakých osm vteřin.
Urmo AavaHodně času mi zabralo najít ten správný rytmus. V pátek a v sobotu ráno jsme ztratili dhoně času, ale od té doby to bylo lepší a pak jsme si rally jen užívali.
15.2. - Ohlasy jezdců po polovině třetí etapy; Tomáš Musil:
Sebastien LoebNebylo to jednoduché, všude je hodně sněhu a grip se neustále mění. Uvidíme, jak to půjde odpoledne. Doufám, že to bude podobné jak včera, kdy jsme byli schopni s Mikkem držet krok. Je těžké říct, kolik mám sebevědomí. Ano, vše jde skvěle, ale stále není nic jasného.
Mikko HirvonenLoeb zajel na druhé zkoušce neuvěřitelný čas! Ještě nás ale tři testy čekají, žádné změny ale neplánujeme. Auto i já jsme v pohodě. Nevím přesně, co se může stát, ale zkusím ho chytit.
Jari-Matti LatvalaMoje časy byly až velmi dobré, tak že jsem se raději rozhodl zpomalit a neriskovat. Jedu ve stejném tempu a užívám si to. V prvních dvou RZ jsem trefil závěj a trochu poškodil zadek auta. Navíc se do auta dostal sníh a zamlžilo se mi okno.
Henning SolbergNejsem úplně spokojený, ale jsem čtvrtí, tak že je to dobré. Pro Mikka to nebude jednoduché Sebastiena dohnat, ale snad se mu to povede. Doufám, že se zde ještě někdy pojede a ostatním to natřu příště!
Petter SolbergBylo to skvělé, ale stále musím jet na plno, protože za námi je až moc blízko Matthew. Na poslední RZ jsem už nemohl jet rychleji, to je pro mě důležité.
Matthew WilsonZajeli jsme dobrou jízdu a je velmi vzrušující bojovat s Petterem na jeho domácí rally. Snažím se jet tvrdě a předjet ho. Cesty jsou čisté a grip je také dobrý, ale to se na druhých průjezdech určitě změní.
14.2. - Ohlasy jezdců po druhé etapě; Tomáš Musil:
Sebastien LoebVčerejší taktizování Mikka naprosto chápu. V jeho pozici je to pochopitelné, ale já se snažím udržet si svoji pozici. Prozatím toho moc o zítřejších zkouškách nevím. Každopádně dnes to bylo skvělé a doufám, že zítra to bude obdobné.
Mikko HirvonenZítra musím být rychlejší než on. Myslím, že není nemožné otočit ztrátu, kterou máme, ve stejně velký náskok. Tak že proto udělám vše. Je to vyrovnané, ale pokud skončím druhý, budu zklamaný.
Jari-Matti LatvalaOdpoledne to šlo hladce. Bohužel jsem našel to správné nastavení až moc pozdě. Zítra se pokusím dál zatlačit, ale ztráta je moc velká a dohnat dva jezdce přede mnou už asi není reálné. Rád bych s nimi bojoval, ale musím být realista.
Henning SolbergDnes to bylo dobré, mnohem lepší a zábavnější než včera. S autem se čím dál více zlepšujeme a já si to užít. Zkoušky byly fantastické i pneumatiky poskytovaly výborný grip. Nyní jsem ten rychlejší Solberg na trati, tak že doufám, že to zítra potvrdím.
Dani SordoOdpoledne to bylo mnohem složitější, snažil jsem se zatlačit, ale neměl jsem až tolik sebevědomí.
Petter SolbergMáme problémy s převodovkou. Auto jelo jen na tři převody během RZ14 a stále to není úplně v pohodě. Doufám, že to zvládneme dát do kupy.
Patrik SandellJsem velmi spokojený. Zatím nás nepotkaly žádné problémy, auto jede bez problémů a já se můžu soustředit jen na řízení. A hlavně je tu hodně zábavy.
14.2. - Ohlasy jezdců po polovině druhé etapy; Tomáš Musil:
Sebastien LoebVyhráli jsme všechny dnešní zkoušky, tak že máme za sebou perfektní ráno. Pozice na trati dnes vůbec nic neznamená. S Mikkem svádíme skvělý souboj, navíc se nám podařilo zvýšit náskok o deset sekund. Odpoledne to bude ale složitější, podmínky budou horší, přesto pojedu, jak nejlépe to půjde.
Mikko HirvonenJak já, tak i Loeb jsme dnes jeli na hranici svých možností. Grip je stále stejný a je fantazie jezdit v těchto podmínkách. Je to skvělý souboj, a přestože nechci být druhý, tuto soutěž si užívám. 6ádné problémy nemáme, Loeb byl prostě rychlejší než my.
Henning SolbergZkoušky jsou velmi dobré, skvěle se na nich jede. Užívám si to a snažím se tlačit. Bylo to dobré ráno, ale stále si myslím, že můžeme být rychlejší. Souboj s Petterem byl zábavný a jsem rád, že jsem teď před ním. Posun o dvě příčky je velmi potěšující.
Petter SolbergRáno jsme měli menší potíže, ale stále se snažím atakovat.
Matthew WilsonZdejší podmínky jsou opravdu úžasné. První zkouška byla opravdu jak dělaná pro tuto rally. Den jsme sice nezačali tak, jak jsme mohli, ale auto jede dobře a grip je také skvělý. Jediný menší problém máme zatím s brzdami.
13.2. - Ohlasy jezdců po první etapě; iAdam:
Sebastien LoebRáno to bylo opět velmi těsné. Byla to dnes pěkná bitva, líbilo se mi jet na plno a bojovat. Pro zítřek mám velmi dobrou výchozí pozici.Mikko HirvonenNefungovalo mi v autě topení a jediné, co mě trochu zahřívalo, byl malý ohřívač, připojený k mým botám. Je mi strašná zima a proto se těším na teplou sprchu a do postele.Jari-Matti LatvalaUrčitě bych chtěl vedoucí jezdce dostat pod tlak. Po dnešním dnu jsem získal to správné sebevědomí.Sebastien OgierAno, udělal jsem dvě hloupé chyby, ale dobře, tohle je život. Jsou to všechno zkušenosti. Bez těchto chyb by byl dnešek lepší, ale i tak jsem spokojený.Petter SolbergRáno se mi dařilo dobře, ale pak jsem se dopustil hloupé chyby. Ztratil jsem čas, bylo to zbytečné. Ale jinak je to všechno super, ohromně mě to baví a je tu také vidět hodně fanoušků. Zítra opět zabojuji.
13.2. - Ohlasy jezdců v dopoledním servisu; Tomáš Musil:
Mikko HirvonenMáme za sebou dobrý start. Podmínky jsou přesně takové, jaké jsem čekal. Trochu jsem se bál, že by jezdci, kteří startují vpředu, mohli být nějakým způsobem znevýhodněni, ale zatím to tak nevypadá. Nové Pirelli zatím fungují skvěle, tak že uvidíme, jak se nám proti Loebovi bude dařit dál.
Sebastien LoebZatím to pro nás vypadá dobře. Mám ale pocit, že při druhých průjezdech ztratíme nějaký čas. S autem jsem velmi spokojený a myslím, že nebude potřeba zasahovat do nastavení auto během dopoledního servisu.
Jari-Matti LatvalaZatím se mi nepodařilo najít ten správný rytmus, tak že v servisu asi uděláme nějaké změny. Nicméně v prosinci jsme nastavení otestovali, tak že se nechystám dělat nějaké velké změny, jen pár úprav. Prozatím není důvod k panice.
Petter SolbergAno, auto bylo ráno skvělé. Jen se ještě musím v určitých pasážích zlepšit a pak budeme schopni bojovat ještě tvrději. S autem se sžívám stále lépe, ale nesmím zapomínat, že v něm jedu teprve druhým dnem.
Henning SolbergTohle nebylo zrovna dopoledne, ve které jsem doufal. Přesto jedu naplno a stále mířím na podium. V servisu asi pár věcí změníme a uvidíme, jak na tom budeme odpoledne.
Patrik SandellDoteď šlo všechno skvěle. Jízdu jsem si užíval, možná jen tlumiče nejsou úplně ideální a na přední nápravě by to chtělo měkčí nastavení. Není jednoduché udržet se na trati, ale auto jede zatím perfektně.
12.2. - Ohlasy jezdců po shakedownu; Tomáš Musil:
Sebastien LoebPočasí, které panuje, nám připravilo naprosto ideální zimní rally! Zkoušky jsou nádherné, a to především ty, jež nás čekají v sobotu. Zítra budeme asi trochu prohrnovat cestu, tak že uvidíme, co to bude znamenat…Dani SordoRáno to bylo slušné. Podařilo se nám udělat nějaké zlepšení, protože ze začátku jsme měli určitě problémy s nedotáčivostí vozu. Všude je hodně sněhu a myslím, že zítra to bude hodně o čištění trati.Sebastien OgierZdejší zkoušky jsou opravdu fantastické. Je tu hodně sněhu. Hodně nám pomohlo testování, které proběhlo. Zítra budeme startovat na trať jako pátí, tak že podmínky jsou pro nás úplně ideální.Conrad RautenbachDnes ráno šlo vše podle plánu. Opravdu je to hodně sněhu a velká zima. Dnešní jízda nám umožnila najít to správné tempo v těchto podmínkách, což se nám často nestává!Evgeny NovikovMinulý týden jsme testovali a najeli zhruba 300km. Dnešní ráno jsme pak dodělali poslední dvě změny na autě, čímž jsme doladili nastavení auta ještě před samotným startem. Náš cíl je zdárně dokončit rally bez toho aniž bychom museli využít systému SupeRally.
11.2. - Ohlasy jezdců před startem; Tomáš Musil:
Sebastien LoebPamatuju si, že naposledy v roce 2007 to byla v Norsku velmi složitá soutěž. Tenkrát nasněžila čerstvá vrstva sněhu, pod kterou se skrývalo náledí. Měl jsem na hodně místech problémy, jelikož grip vozu se neustále měnil. Tehdy jsem se opravdu necítil dobře. Doufám, že letos to nebude podobné a pojedeme jen na rovné vrstvě.
Dani SordoOd mé výkonnosti v roce 2007 se toho hodně změnilo. Nyní mám více zkušeností, značná část práce se přenesla do rychlosti auta a týmové testování mi hodně pomohlo zvýšit moje sebevědomí. Neříkám, že sníh je můj oblíbený povrch, ale už teď jsem připraven na to, abych opět získal pro Citroen skvělý výsledky a přinesl do týmu tak další body. Rád bych navázal na úspěch v Irsku.
Mikko HirvonenZískal jsem solidní počet bodů a už se opět těším na podmínky, ve kterých bude opravdová zábava. Irsko byl totiž velmi náročný start do sezony, jelikož všude hustě pršelo. V Norsku se ale naproti tomu cítím opravdu dobře, protože vím, že Focus je v těchto podmínkách naprosto excelentní.
Jari-Matti LatvalaNa zimní rally je vždy velká zábava a co jsem zatím viděl, trať dává možnost jezdcům, aby ukázali, jak jsou agresivní. Auta jezdí hodně bokem, ale ne zas jako na šotolině. To jsou dvě odlišné věci, které se nedají srovnávat. Na šotolině jedete ve stopě a doufáte, že vás kontrola trakce podrží. Na sněhu tohle ale nejde. Tak že se budeme muset spolehnout i na nové pneumatiky, které nám snad dodají dostatek gripu a dovedou nás k dobrému výsledku.
Henning SolbergV Norsku přichází čas, kdy je potřeba změnit výsadní postavení Fordu a Citroenu. Já totiž beru jen vítězství. V Irsku se nám velmi dařilo a získal jsem hodně sebevědomí, tak že doufám, že si z Norska odvezeme další dobrý výsledek. Všichni zatím mluví o souboji s mým bratrem, ale já se ho nebojím. Prostě pojedu tak rychle, jak to půjde a to co možná nejdéle. Všechny zkoušky velmi dobře znám a co vím, tak jsou v dobrém stavu, tudíž nás určitě čeká skvělý zážitek. Pro všechny fandy to bude velmi vzrušující a pro Expect a Stobart zase dobrá šance, jak se ukázat.
Sebastien OgierV Norsku to bude hodně zábavné, zároveň ale o nic lehčí než v Irsku. Už se tam nemůžu dočkat, i když je mi jasné, že pojedu proti jezdcům, kteří mají s tímto povrchem velké zkušenosti. Před závodem nás čeká ještě menší testování, tam bude důležité zvyknout si na pneumatiky a na rozdílný styl jízdy na sněhu. Jinak je cíl stejný jak v Irsku. Dokončit závod bez jakýchkoliv drobných chyb. Po první etapě se pak uvidí, na jaký výsledek můžeme pomýšlet.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.