Nesmírně těžké klimatické podmínky, i tak by se dala charakterizovat první rally sezóny 2009 v Irsku. Mikko Hirvonen se stal na asfaltu opět nejlepším ze "zbytku" světa, když obsadil zbývající pozici na stupních vítězů.
Tým byl s výsledkem celkem spokojen, protože Mikko získal vlastně nejlepší možnou pozici. Fin má však smíšené pocity. "Pochopitelně, vždy doufám v lepší výsledek. Všichni ale moc dobře víme, že porazit tovární posádky Citroënu na asfaltu bude velmi obtížné. Nakonec jsem vlastně rád za těch šest bodů, je to dobrý start do nového roku," přiznává Mikko.
"Po páteční etapě jsem ale doufal v možný souboj s Danim. Po menších problémech ale nebylo co řešit. Přestože poté už byl vůz v pořádku, nebyl jsem schopen stáhnout náskok Daniho. Dokázal jsem se ho zezačátku držet a vytvrožit na něj tlak, ale poté mě problémy s posilovačem řízení připravily o veškeré šance," uznává marnost svého snažení Hirvonen.
"Předpokládali jsme, že zde bude hodně drsný asfat. Nakonec jsme měli na trati spoustu vody. Bylo by lepší jet zde na slickách. Pršelo mnohem víc, než jsme předpokládali. Do konce nám ovšem chybí stále mnoho soutěží, a tak věřím v souboj o titul."
Další soutěž se uskuteční v Norsku. Mikko k ní dodává: "To je rally, kterou mám opravdu rád. Když bude dost sněhu, tak uvidíme krásnou soutěž." Hirvonen by právě zde chtěl vítězstvím posílit svoje postavení v šampionátu. Podaří se mu to?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.