Nesmírně těžké klimatické podmínky, i tak by se dala charakterizovat první rally sezóny 2009 v Irsku. Mikko Hirvonen se stal na asfaltu opět nejlepším ze "zbytku" světa, když obsadil zbývající pozici na stupních vítězů.
Tým byl s výsledkem celkem spokojen, protože Mikko získal vlastně nejlepší možnou pozici. Fin má však smíšené pocity. "Pochopitelně, vždy doufám v lepší výsledek. Všichni ale moc dobře víme, že porazit tovární posádky Citroënu na asfaltu bude velmi obtížné. Nakonec jsem vlastně rád za těch šest bodů, je to dobrý start do nového roku," přiznává Mikko.
"Po páteční etapě jsem ale doufal v možný souboj s Danim. Po menších problémech ale nebylo co řešit. Přestože poté už byl vůz v pořádku, nebyl jsem schopen stáhnout náskok Daniho. Dokázal jsem se ho zezačátku držet a vytvrožit na něj tlak, ale poté mě problémy s posilovačem řízení připravily o veškeré šance," uznává marnost svého snažení Hirvonen.
"Předpokládali jsme, že zde bude hodně drsný asfat. Nakonec jsme měli na trati spoustu vody. Bylo by lepší jet zde na slickách. Pršelo mnohem víc, než jsme předpokládali. Do konce nám ovšem chybí stále mnoho soutěží, a tak věřím v souboj o titul."
Další soutěž se uskuteční v Norsku. Mikko k ní dodává: "To je rally, kterou mám opravdu rád. Když bude dost sněhu, tak uvidíme krásnou soutěž." Hirvonen by právě zde chtěl vítězstvím posílit svoje postavení v šampionátu. Podaří se mu to?
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?