Irsko se stane už nadcházející víkend hostitelem světového šampionátu v rally. Právě Irsko dostalo tu poctu celý kolotoč letos zahajovat. Také je součástí JWRC.
Irsko je obecně specifická země, a to zejména svým podnebím počasím. Povrchem bude asfalt. Ten je také zvláštní. Často je porostlý travou a mechem, což jej dělá velmi kluzkým. Už jsme se o tom mohli přesvědčit v minulém ročníku, který se jel v roce 2007.
Soutěž provázel déšť a ten vše činil ještě těžším, než kdyby bylo sucho. Počasí také bude jedním z faktorů, který bude ovlivňovat soutěžící. Momentálně v centru rally ve městě Sligo prší a je tam 5 stupňů.
Místopis
Irsko v té podobě v jaké jej známe, vzniklo roku 1921. Rozkládá se na stejnojmenném ostrově v Atlantiku. Do roku 1973 platilo za poměrně chudou zemi, což se změnilo až v roce 1973, kdy Irsko vstoupilo do EU. Irsko má 4,2 mil. obyv. Zemi nyní vládne prezidentka. Země je poměrně hornatá, bažinatá. Vyskytují se zde bohatá vřesoviště a mokré louky.
TraťCentrem rally je město Sligo. Shakedown by měl být ve čtvrtek ráno a dopoledne. Tratě vesměs vycházejí z roku 2007. Nově vytvořena byla RZ 2,5. Rychlostní zkouška 3,6 byla oproti roku 2007 prodloužena. Prodloužena byla také zkouška 10,13. Naopak zkrácena je RZ 17. Nově zařazena je také speciálka ve městě Donegal. Také RZ 18 se jede v opačném směru než v roce 2007. Přehozen byl i sled zkoušek. Celkově čeká na soutěžící 367 ostrých kilometrů. Časový harmonogram najdete ZDE. Nezapomeňme na to, že oproti ČR je hodinový posun.
FavoritéVzhledem k tomu, že se odhlásilo Subaru a Suzuki. Tak největšími favority jsou jezdci Fordu a Citroenu. Tedy Hirvonnen, Loeb a asi až za nimi Atkinson, Sordo a Latvala. V Irsku jsou ale natolik specifické podmínky, že se může stát cokoliv. Připraveno je také několik místních jezdců s vozy WRC, kteří také budou chtít ukázat, co umí. Šoutěž v roce 2007 byla
JWRCLetos se čeká nabitá konkurence. Nebude chybět náš Martin Prokop s Citroenem C2 S1600. Startuje celá řada vozů Suzuki S1600. Piloty třeba Aaron Burkart a Simonne Bertolloti.
Celkově je přihlášeno 75 posádek. Vše podstatné o dění v Irsku můžete sledovat s námi.
Mapy rychlostních zkoušek jsou ZDE.
Časový harmonogram ZDE.
Seznam přihlášených je ZDE.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?