Irsko se stane už nadcházející víkend hostitelem světového šampionátu v rally. Právě Irsko dostalo tu poctu celý kolotoč letos zahajovat. Také je součástí JWRC.
Irsko je obecně specifická země, a to zejména svým podnebím počasím. Povrchem bude asfalt. Ten je také zvláštní. Často je porostlý travou a mechem, což jej dělá velmi kluzkým. Už jsme se o tom mohli přesvědčit v minulém ročníku, který se jel v roce 2007.
Soutěž provázel déšť a ten vše činil ještě těžším, než kdyby bylo sucho. Počasí také bude jedním z faktorů, který bude ovlivňovat soutěžící. Momentálně v centru rally ve městě Sligo prší a je tam 5 stupňů.
Místopis
Irsko v té podobě v jaké jej známe, vzniklo roku 1921. Rozkládá se na stejnojmenném ostrově v Atlantiku. Do roku 1973 platilo za poměrně chudou zemi, což se změnilo až v roce 1973, kdy Irsko vstoupilo do EU. Irsko má 4,2 mil. obyv. Zemi nyní vládne prezidentka. Země je poměrně hornatá, bažinatá. Vyskytují se zde bohatá vřesoviště a mokré louky.
TraťCentrem rally je město Sligo. Shakedown by měl být ve čtvrtek ráno a dopoledne. Tratě vesměs vycházejí z roku 2007. Nově vytvořena byla RZ 2,5. Rychlostní zkouška 3,6 byla oproti roku 2007 prodloužena. Prodloužena byla také zkouška 10,13. Naopak zkrácena je RZ 17. Nově zařazena je také speciálka ve městě Donegal. Také RZ 18 se jede v opačném směru než v roce 2007. Přehozen byl i sled zkoušek. Celkově čeká na soutěžící 367 ostrých kilometrů. Časový harmonogram najdete ZDE. Nezapomeňme na to, že oproti ČR je hodinový posun.
FavoritéVzhledem k tomu, že se odhlásilo Subaru a Suzuki. Tak největšími favority jsou jezdci Fordu a Citroenu. Tedy Hirvonnen, Loeb a asi až za nimi Atkinson, Sordo a Latvala. V Irsku jsou ale natolik specifické podmínky, že se může stát cokoliv. Připraveno je také několik místních jezdců s vozy WRC, kteří také budou chtít ukázat, co umí. Šoutěž v roce 2007 byla
JWRCLetos se čeká nabitá konkurence. Nebude chybět náš Martin Prokop s Citroenem C2 S1600. Startuje celá řada vozů Suzuki S1600. Piloty třeba Aaron Burkart a Simonne Bertolloti.
Celkově je přihlášeno 75 posádek. Vše podstatné o dění v Irsku můžete sledovat s námi.
Mapy rychlostních zkoušek jsou ZDE.
Časový harmonogram ZDE.
Seznam přihlášených je ZDE.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.