Irsko se stane už nadcházející víkend hostitelem světového šampionátu v rally. Právě Irsko dostalo tu poctu celý kolotoč letos zahajovat. Také je součástí JWRC.
Irsko je obecně specifická země, a to zejména svým podnebím počasím. Povrchem bude asfalt. Ten je také zvláštní. Často je porostlý travou a mechem, což jej dělá velmi kluzkým. Už jsme se o tom mohli přesvědčit v minulém ročníku, který se jel v roce 2007.
Soutěž provázel déšť a ten vše činil ještě těžším, než kdyby bylo sucho. Počasí také bude jedním z faktorů, který bude ovlivňovat soutěžící. Momentálně v centru rally ve městě Sligo prší a je tam 5 stupňů.
Místopis
Irsko v té podobě v jaké jej známe, vzniklo roku 1921. Rozkládá se na stejnojmenném ostrově v Atlantiku. Do roku 1973 platilo za poměrně chudou zemi, což se změnilo až v roce 1973, kdy Irsko vstoupilo do EU. Irsko má 4,2 mil. obyv. Zemi nyní vládne prezidentka. Země je poměrně hornatá, bažinatá. Vyskytují se zde bohatá vřesoviště a mokré louky.
TraťCentrem rally je město Sligo. Shakedown by měl být ve čtvrtek ráno a dopoledne. Tratě vesměs vycházejí z roku 2007. Nově vytvořena byla RZ 2,5. Rychlostní zkouška 3,6 byla oproti roku 2007 prodloužena. Prodloužena byla také zkouška 10,13. Naopak zkrácena je RZ 17. Nově zařazena je také speciálka ve městě Donegal. Také RZ 18 se jede v opačném směru než v roce 2007. Přehozen byl i sled zkoušek. Celkově čeká na soutěžící 367 ostrých kilometrů. Časový harmonogram najdete ZDE. Nezapomeňme na to, že oproti ČR je hodinový posun.
FavoritéVzhledem k tomu, že se odhlásilo Subaru a Suzuki. Tak největšími favority jsou jezdci Fordu a Citroenu. Tedy Hirvonnen, Loeb a asi až za nimi Atkinson, Sordo a Latvala. V Irsku jsou ale natolik specifické podmínky, že se může stát cokoliv. Připraveno je také několik místních jezdců s vozy WRC, kteří také budou chtít ukázat, co umí. Šoutěž v roce 2007 byla
JWRCLetos se čeká nabitá konkurence. Nebude chybět náš Martin Prokop s Citroenem C2 S1600. Startuje celá řada vozů Suzuki S1600. Piloty třeba Aaron Burkart a Simonne Bertolloti.
Celkově je přihlášeno 75 posádek. Vše podstatné o dění v Irsku můžete sledovat s námi.
Mapy rychlostních zkoušek jsou ZDE.
Časový harmonogram ZDE.
Seznam přihlášených je ZDE.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?